دوشنبه، خرداد ۱۰، ۱۳۹۵

#ایران#iran# آب هرسین، احتمالاً به مواد رادیواکتیو آلوده است

آب هرسین، احتمالاً به مواد رادیواکتیو آلوده است


 ٣٠-٠۵-٢٠١۶ 
کوردستان میدیا: طی چند روز اخیر، گزارشات ضد و نقیضی از وجود مواد رادیواکتیو در آب شرب شهرستان هرسین منتشر شده است.
در همین رابطه، دكتر علی نوروزی از پزشكان باسابقه‌ی هرسین با ارائه‌ی مستنداتی عقیده دارد كه آب این شهرستان دارای آلودگی‌های رادیواكتیویته است.

وی در گفتگو با "بیستون نیوز" در این باره گفت: "این مطالب حاصل تحقیق سازمان انرژی اتمی ایران در سال ۱۳۸۰ می‌باشد كه در این كتاب تمام آب‌های جاری و خصوصاً آب شرب شهرها و روستاهای كل كشور را از نظر میزان مواد رادیواكتیو سنجیده و منتشر كرده‌اند و این آزمایشات صرفاً مربوط به منطقه‌ای خاص نیست، بلكه به صورت نقطه به نقطه انجام گرفته است. در بخشی از این پژوهش كه مربوط به استان كرمانشاه می‌باشد، شهرستان هرسین از لحاظ میزان آلودگی رادیواكتیویته در آب شرب شهری، در صدر جدول مناطق مورد پژوهش قرار گرفته است".

دكتر نوروزی در ادامه همچنین اظهار داشت: "ما اثرات مخرب آب هرسین را می‌بینیم که اکثر مردم از درد مفاصل و استخوان‌ها شب وروز می‌نالند و من به عنوان یك پزشك كه سال‌هاست در این شهر طبابت می‌كنم، این معضل و درد مردم هرسین را به عینه مشاهده كرده‌ام. سرطان‌ها از علل شایع مرگ و میر شده و سرطان شایع مغز و استخوان در این شهر را حاصل بی‌تدبیری برخی مسئولین می‌دانم".

در پاسخ به این سخنان، اسدالله صادقی مدیر دفتر کنترل کیفیت و بهداشت آب شرکت آب و فاضلاب شهری استان کرمانشاه در گفتگو با خبرگزاری حکومتی ایسنا به مردم اطمینان داد که آب شرب آنها هیچ آلودگی ندارد و از آنها خواست به شایعات توجه نکنند.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر