دوشنبه، مرداد ۰۴، ۱۳۹۵

#ایران#Iran# یک پناه‌جوی سوری با انفجار خود در شهر "آنسباخ" در بایرن آلمان ۱۲ تن را زخمی کرد

media

 
 
 رادیو فرانسه فارسی

یک پناه‌جوی ۲۷ سالۀ سوری یکشنبه شب ۲۴ ژوئیه/ ۳ مرداد خود را در برابر درب ورودی یک فستیوال موزیک منفجر کرد. بر اثر این انفجار فرد انتحاری درگذشت و ۱۲ نفر زخمی شدند. حال ٣ تن از آنان وخیم ارزیابی شده است. 

این پناه‌جوی سوری، بگفتۀ وزیر امور داخلی ایالت بایرن "یواخیم هرمن"، تلاش کرده بود وارد محل برگزاری فستیوال شود، اما با مقاومت مسئولان روبرو شده بود. وی، بگفتۀ یواخیم هرمن، پیش از این دو بار دست به خودکشی زده بود و چندی نیز در یک بیمارستان روانی بستری بوده است.
انفجار به گزارش پلیس محلی در ساعت ۲۲ و۱۲ دقیقه در برابر رستورانی که در کنار در ورودی فستیوال قرار دارد رخ داد. وزیر امور داخلۀ بایرن این انفجار را یک «سوء قصد» توصیف کرد و ارتباط آنرا با گروهای افراطی اسلامی ناممکن ندانست. 

وی گفت آنچه در کوله پشتی فرد انتحاری یافت شده برای از میان بردن شمار زیادی کفایت می کرده است. معاون پلیس بایرن "رومن فرتینگر"، گفت نخستین بررسی‌ها نشان می دهد که «در مواد منفجره قطعات فلزی نیز گنجانده شده باشد».

یواخیم هرمن، همچنین گفت که تقاضای پناهندگی فرد مزبور یکسال پیش رد شده بود، اما به دلیل موقعیت سوریه، وی توانسته بود همچنان در آلمان بماند. بگفتۀ وزیر امور داخلۀ بایرن، با توجه به اینکه پناه‌جوی سوری پیش از این دو بار دست به خودکشی زده بود و چندی نیز در یک بیمارستان روانی بستری بوده است، هنوز «معلوم نیست که آیا وی تنها قصد خودکشی داشته و یا می‌خواسته دست به کشتار دیگران بزند».

 بگفتۀ یواخیم هرمن در حال حاضر «هیچ نشانه‌ای دالِ بر افراط گرائی» وی نیز موجود نیست «هر چند هیچ احتمالی را نمیتوان رد کرد».

این انفجار در برابر در ورودی فستیوالِ "آنسباخ اوپِن میوزیک" در شهر "آنسباخ" واقع در نزدیکی "نورنبرگ" در ایالت بایرن روی داد. بگفتۀ مقامات شهری ۲۵۰۰ تن دراین فستیوال شرکت کرده بودند.

این چهارمین رویدادی است که در هفتۀ گذشته افکار عمومی را در آلمان نگران کرده است. در روز دوشنبه پیش یک پناهندۀ ۱۷ ساله که در بارۀ ملیّت افغانی و یا پاکستانی وی تردید وجود دارد با کارد و تبر به مسافران یک قطار در "بایرن" حمله کرد و پیش از آنکه توسط مأموران پلیس کشته شود ۵ نفر را زخمی کرد.
  او در ویدیوئی اقدام خود را مبارزه با کفّار توصیف کرده بود.

 جمعه پس از آن، یک جوان ۱۸ سالۀ ایرانی-آلمانی با حمله به مردم در یک مرکز خرید در شهر "مونیخ" ۹ تن را کشت، ۳۵ نفر را زخمی کرد و به زندگی خود پایان داد. مقامات آلمان این کشتار را «جنون آمیز» دانسته و ارتباطی میان آن و گروه‌های جهادگرا برقرار نکرده اند.

 یکشنبه، یک پناه جوی ۲۱ ساله سوری در شهر "روتلینگن" در منطقۀ اشتوتگارت با کارد و تبر یک زن را کشت و ٣ تن را زخمی کرد. پلیس این جنایت را «خصوصی و عشقی» توصیف می کند.

هرچند ارتباطی میان این حوادث وجود ندارد، اما از آنجا که عاملین همۀ آنها پناه‌جو و خارجی‌تبار بوده‌اند، فرصت را برای رواج افکار خارجی ستیزانه فراهم آورده‌اند.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر