دوشنبه، مرداد ۰۴، ۱۳۹۵

#ایران#Iran# افشین حسین پناهی با قید وثیقه آزاد شد


 25.7.2016




به گزارش مرکز دموکراسی و حقوق بشر کردستان، روز گذشته افشین حسین پناهی فعال مدنی کرد از بازداشتگاه اداره ی اطلاعات سنندج با قید وثیقه آزاد شد.

 یک منبع مطلع از خانواده ی این فعال کرد به ماف نیوز گفت: با احتساب حکم یک سال حبس وی که پیشتر برایش مقرر گردیده، میبایستی پس از مدتی دیگر جهت تحمل یک سال حبس تعزیری، خود را معرفی نماید.

روز دوشنبه ۲۸ تیرماه سال جاری، افشین حسین پناهی در شهرستان دهگلان مجددا توسط نیروهای امنیتی بازداشت و به بازداشتگاه اداره ی اطلاعات سنندج منتقل شده بود.

او در تاریخ ۲۱ فروردین ماه سال ۱۳۹۵ خورشیدی بازداشت شده و در «شعبه یک دادگاه انقلاب سنندج»، به ریاست قاضی «حسن بابایی» به اتهام آنچه  «تبلیغ علیه نظام و اقدام علیه امنیت ملی از طریق برگزاری مراسم عید نوروز و ایراد سخنرانی علیه نظام در دهستان قروچای» عنوان شده بود، به یک سال زندان محکوم شده بود.

نامبرده که پیشتر نیز با قید وثیقه سنگین از زندان آزاد شدە بود، سابقه ی همکاری با نهادهای محیط زیستی را در کارنامه خود داشته و در سال ۱۳۹۰ خورشیدی هم طی پیگیری پرونده ی قتل برادرش «اشرف حسین پناهی» به اتهام «تبلیغ علیه نظام» یک سال حبس را در زندان قروه تجربه کرده بود.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر