چهارشنبه، آذر ۱۲، ۱۳۹۳

افزایش قیمت نان رسواگر دعاوی دولت روحانی

اخبار - مقالات - مقاله
تاريخ: PM 5:54:07 1393/9/11

افزایش قیمت نان


آخوند روحانی برای سرپوش گذاشتن بر شکستهایش در زمینه بهبود وضعیت اقتصاد بحران‌زده رژیم، مرتباً به آمارهای غیرواقعی از زبان خودش، بانک مرکزی و مرکز آمار رژیم متوسل می‌شود و از جمله مدعی خارج شدن اقتصاد از رکود و پایین آمدن نرخ تورم می‌شود.
تق این ادعاها با گران کردن قیمت نان درآمد. گران کردن مواد پایه‌یی و مورد نیاز مردم مانند سوخت و نان از طرف این دولت ضد مردمی، رسواگر فریبکاریهای این دولت و رئیس آن است که وعده داده بود برای مردم ”اعتدال و امید“ به ارمغان می‌آورد، اما اکنون به جای تحقق این وعده، گرانی و فقر و خانه خرابی را ارزانی مردمی کرده است که به اعتراف کارگزاران همین حکومت، اکثریت آنان زیر خط فقر هستند.
دزدی کردن نان از سفره مردم محروم اوج شکست سیاستهای اقتصادی این دولت است.
دولت آخوند حسن روحانی تلاش دارد با گران کردن قیمت نان، زیانهای وارده به اقتصاد درهم‌شکسته رژیم را که در اثر سقوط قیمت نفت ابعاد مضاعف گرفته است، باز هم از جیب مردم جبران کند.
دزدی و چپاولی که باز هم همراه با فریب و دروغگویی است خبرگزاری سپاه پاسداران رژیم می‌نویسد: ”در حالی‌که مسئولان صحبت از افزایش حداکثر 30 درصدی قیمت نان می‌کنند، اما نرخهای اعلامی سازمان صنعت و معدن و تجارت استان تهران با یک مقایسه سر انگشتی قیمتهای جدید نشان می‌دهد که قیمت نان 40 درصد افزایش یافته نه 30 درصد! (خبرگزاری فارس10آذر93)
پیش از این، قیمت هر قرص نان لواش 160 تومان بود که اکنون 225 تومان اعلام شده است. نان بربری از 500 تومان به 700 تومان، نان تافتون از 300 تومان به 425 تومان و نان سنگک از 600 تومان به 800 تومان رسیده است.“
افزایش شدید قیمت نان که خوراک اصلی اکثریت مردم ایران است، فشار مضاعفی را بر مردم محروم وارد می‌کند و به سرعت در تورم و افزایش قیمت کالاهای اساسی مورد نیاز مردم تاثیر مستقیم خواهد گذاشت. چیزی که خیل عظیم کارگران و اقشار کم‌درآمد را فقیرتر می‌کند و به افزایش زنجیره‌یی قیمت سایر مایحتاج عمومی راه می‌برد. به این ترتیب تورم افسارگسیخته‌یی که روحانی مدعی مهار و پایین آوردن آن بود باز هم بالاتر می‌رود.
قیمت اصلی‌ترین غذای اکثریت مردم در حالی بین 30 تا 40 درصد گران می‌شود که نه تنها درآمد آنان اضافه نشده بلکه همه روزه بر خیل بیکاران افزوده می‌شود و کارخانه‌های بیشتری تعطیل می‌شوند. یک رسانه حکومتی در این باره نوشت:“ افزایش قیمت نان در نیمه دوم سال که هنوز افزایش حقوقی برای کارمندان و کارگران به همراه نداشته، این علامت را به جامعه داده که باید چنین اضافه هزینه‌یی را به تنهایی بر دوش بکشند و صد البته در سایه این افزایش، بالا رفتن قیمت دیگر اقلام، از جمله برنج و روغن و... را نیز انتظار بکشند و همه محاسبات اقتصادی خانوار را بر اساس ارقام جدید پایه‌گذاری کنند. این رسانه حکومتی می‌افزاید: ”قرار بود به جز بنزین افزایش قیمتها با“ شیب ملایم ”باشد اما سؤال این است که اگر افزایش ۳۰ درصدی یا 40 درصدی قیمت نان در یک شب، شیب آرام است، پس شیب تند چه معنایی دارد“
دولت روحانی فریبکارانه مدعی پرداخت یارانه نان است و در هر ماه 4500تومان یارانه نان درنظرگرفته است که به اعتراف علیرضا محجوب نماینده مجلس رژیم: ”اختصاص ماهانه ۴ هزارو ۵۰۰ تومان یارانه نان برای هر نفر به‌خصوص خانواده‌های تحت پوشش سازمانهای حمایتی و همچنین طبقه کارگر تنها جوابگوی تهیه دو تا سه نان در روز توسط آنان است“.
واقعیت این است که این رژیم را با هر نام و نشانی رنگ کنند و با هر شعار فریبکارانه‌یی بخواهند بخورد ملت بدهند، آن‌چنان در پایه و ساختار پوسیده و زنگ‌زده است که مردم به جان آمده ایران را نمی‌فریبد و این واقعیتی است که رژیم سعی می‌کند از آن بگریزد ولی نهاتیا

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر