یکشنبه، دی ۲۸، ۱۳۹۳

گردهمایی در پاریسهمزمان با تظاهرات تاریخی مردم فرانسه - قسمت پایانی

تاريخ: PM 8:00:07 1393/10/27

گردهمایی در پاریس با حضور رئیس‌جمهور برگزیده مقاومت


پیتر ماتیو، نماینده پارلمان ایرلند
 
 
 
خانم مریم رجوی و همه دوستان گردهم آمده در 11ژانویه 2015
برای شما سالی پر امید، پر سعادت و با خوشبختی آرزو می‌کنم و دوستی که می‌توانیم با همدلی با عشق و محبت بدون استثنا قائل شدن نسبت به یکدیگر در این خانواده انسانی زندگی کنیم.
به پارلمانترها در شروع این سال جدید، آیا ما می‌توانیم از آنها درخواست کنیم، خواهش کنیم و بخواهیم تا همه جا این را نمایندگی کنند که با چالش انصاف، عدالت و حقوق‌بشر برخورد کنند. ما از دیگر سخنرانان شنیدیم که مانع بزرگ در برابر زندگی انسانی و تجربه انسانی، و در واقع هدیه حیات، ترس است.
می‌توانیم این ترس را از بین ببریم اگر هم‌چون رهبرانی مانند خانم مریم رجوی که نشان می‌دهند که نباید ترسید، بلکه باید شجاع بود. کلماتی که از فرانسوی نشأت می‌گیرند. شجاعت، یعنی ارتقای ایمان قلبی. وقتی ایمان قلبی را ارتقا دهید هر کاری برایتان ممکن است.
من می‌گویم، و در این رابطه از نخست‌وزیر کشور خودم دعوت می‌کنم، که اکنون در پاریس است، از او دعوت می‌کنم که از جنبش صادق، شجاع و دلاور برای مردم ایران حمایت کند تا زنان در جامعه خود، توسط کسانی که جامعه و دولت را تشکیل می‌دهند، مورد احترام قرار گیرند.
بنابراین ما باید از جنبشی که خانم مریم رجوی و همکاران شجاع او آغاز کرده‌اند حمایت کنیم و مشوق آن باشیم، تا مردم ایران را از یک نوع دولت دیکتاتوری و مسخره و سلطه‌جوی آخوندها، که هیچ منطقی در کارشان نیست، آزاد کنیم.
با تشکر از همه شما که من را به این‌جا دعوت کردید و این افتخار من است که این‌جا حضور داشته باشم. امیدوارم بتوانم به هر طریق که ممکن باشد از کار عالی که می‌کنید، صبری که نشان می‌دهید، عزمی که نشان می‌دهید، حمایت کنم.
با تشکر فراوان

رعنا رحیمی
 
 
 
دوستان عزیز، متشکرم. اسم من رعنا است و 16ساله‌ام، آخرین سال دبیرستان را می‌گذرانم. امروز من به‌عنوان عضوی از جامعه جدید ایرانیان مقیم انگلستان در لندن به این‌جا آمده‌ام. مایلم از این فرصت استفاده کنم و از جانب گروهمان برای همه شما آرزوی سالی خوش داشته باشم. بگذارید امیدوار باشیم که جهان در سال 2015 چشمش را باز کند و ببیند که واقعاً فقط یک امید برای مردم ایران وجود دارد و آن این است که در کنار قهرمانان شجاعمان در کمپ لیبرتی یا هر جای دیگری که هستند بایستیم. من همراه با تمامی اعضای دیگر گروهمان، درگیر بسیاری از فعالیتهای جوانان ایرانی در حمایت از مجاهدین بوده‌ایم، شامل شرکت در کارزارهای متعدد توئیتری، شرکت در بسیاری تظاهراتها و راهپیما‌یی‌ها و کمک در راه‌اندازی جلسات و کنفرانس‌ها، چه جلسات پارلمانی در انگلستان و چه اجتماعات بزرگی مانند جلسه امروز. می‌خواستم بگویم، چه افتخار بزرگی است که این شانس را داشته باشید که در مقابل این میهمانان برجسته و دوستان جنبش صحبت کنید و البته در مقابل رئیس‌جمهور محبوبمان خانم مریم رجوی. من درگیر این فعالیتها بوده‌ام، زیرا احساس می‌کنم که برای برادران و خواهرانم در ایران، باید کاری انجام بدهم. جوانان ایرانی به‌طور وسیعی توسط رژیم سرکوب می‌شوند و دارند قربانی اقدامات مخوف آن می‌شوند. علاوه بر آن، آنها دارند در دنیایی زندگی می‌کنند که از حقوق پایه‌یی خود برخوردار نیستند، مانند آزادی پوشش و آزادی بیان، آنها همچنین بدون دسترسی به رسانه‌های اجتماعی به سکوت کشانده شده‌اند، جایی که باید بتوانند حرف و انتخاب خود را بیان کنند، چیزی که مطمئنم بسیاری از ما آن‌را تضمین‌شده می‌دانیم، چون در کشوری آزاد و دموکراتیک بزرگ شده‌ایم، به‌همین دلیل تصمیم گرفتم به‌پا خیزم و عمل کنم، با این امید که روزی آنها نیز بتوانند از یک زندگی خوش و شکوفا بهره‌مند شوند. در پایان، می‌خواهم بخشی از جنبشی باشم که آزادی را به ایران می‌آورد و مانند والدینم و مانند همه شما که این‌جا هستید، نقشی در تغییر در ایران داشته باشم. امیدواریم که مردم ایران با کمک این مقاومت موفق شوند این رژیم را سرنگون کنند و من مطمئنم با خانم مریم رجوی، قادر خواهید بود آن‌را محقق کنید. متشکرم.
مینوش مشهدی
 
 
 
سلام، دوستان عزیز. اسم من مینوش مشهدی است. من هجده ساله و دانشجو هستم. در فعالیتهای جوانان ایرانی در حمایت از مجاهدین شرکت دارم. در هلند به‌دنیا آمده‌ام و با پدر و مادرم زندگی می‌کنم که هر دو از هواداران مجاهدین هستند و به‌طور خاص در مورد مجاهدینی که اکنون در زندان لیبرتی در عراق هستند احساسات عمیقی دارم.
هیچ‌گاه در ایران نبوده‌ام و در تمام طول عمرم هیچ‌گاه سرکوب را تجربه نکرده‌ام. هر چند از وضعیت خوبی برخوردارم، ولی نمی‌توانم نسبت به مردمی که از حکومت سرکوبگر آخوندها رنج می‌برند بی‌تفاوت بمانم. آخوندها با برداشتهای بنیادگرایانه‌شان از اسلام جنایتهای خود را علیه بشریت توجیه می‌کنند و به یک تهدید اصلی علیه صلح تبدیل شده‌اند که باید متوقف شود.
مجاهدین با دیدگاه ترقی‌خواهانه‌شان از اسلام، بهترین راه‌حل را برای مردم ایران ارائه کرده‌اند. من خودم را متعهد می‌بینم که به مردم ایران برای کسب آزادی کمک کنم.
مجاهدین همواره برای ادامه مبارزه به من امید و شجاعت می‌دهند و من از زنانی که رهبری را در نبرد علیه دیکتاتوری مذهبی در ایران برعهده گرفته‌اند بسیار می‌آموزم.
با تشکر.

آرمان ضرابی
 
 
 
اسم من آرمان ضرابی است. 31سال دارم و در آلمان زندگی می‌کنم
من همواره به مجاهدین اعتقاد داشته‌ام چرا که آنها قیمت آنچه را که به آن اعتقاد دارند را می‌دهند و برای آزادی سخت تلاش می‌کنند. آنها هرگز از نبرد علیه آخوندها خسته نمی‌شوند، آخوندهایی که آسیب شان نه تنها به مردم ایران بلکه متوجه مردم تمام دنیا است.
یک دهه پیش خانم رجوی به جهان در مورد اسلام بنیادگرا هشدار داد که قلبش در تهران میتپد. ایشان هشدار دادند که تهدید گسترش بنیادگرایی خطرناکتر از بمب اتم است. اکنون ما می‌فهمیم که ایشان منظورشان چه بود، و چه بهایی را باید به‌خاطر آن بپردازیم.
جوانان ایرانی حامی مجاهدین و حمایت افرادی هم‌چون شما، با همدیگر دست‌آوردهای بسیاری را میسر ساخته‌اند در سال 2015 ما باید با کار و تلاش مان را گسترده‌تر و بیشتر کنیم تا برای آزادسازی کشورمان به مردم ایران کمک کنیم.
من مطمئن هستم که ما تحت رهبری خانم رجوی و زنان حاضر در مقاومت موفق خواهیم بود و قطعاً آخوندها را به‌زودی بیرون خواهیم کرد.
موفق باشید و بسیار متشکرم.

سرور پورواحد
 
 
 
از سنین بسیار جوانی با مجاهدین آشنا بودم و هنوز برخی از اعضای خانواده‌ام در عراق و کمپ لیبرتی هستند. اما اجازه بدهید به شما بگویم که زمانی تصمیم به کمک و حمایت از مجاهدین گرفتم که در حال کار و تحصیل و زندگی در آلمان بودم.
هیچ‌وقت در ایران نبوده‌ام، اما وقتی از وضعیت آنجا می‌شنوم، به‌طور خاص برای زنان و جوانان، بسیار ناراحت و عصبانی می‌شوم. آخوندها در ایران و گروه‌های بنیادگرا در خاورمیانه که از سوی رژیم ایران حمایت می‌شوند، دشمنان انسانیت هستند. آنها جنایات شوکه‌کننده‌یی را تحت نام اسلام مرتکب می‌شوند. همین هفته بار دیگر یک جنایت شوکه‌کننده و ناراحت‌کننده تحت نام اسلام همین‌جا در پاریس صورت گرفت.
جهان باید بداند که اسلام، دین عشق و رحمت است. اسلام، خواهان صلح و برابری است. بنابراین، جهان باید در مورد اسلام واقعی که مجاهدین نمایندگی می‌کنند بیاموزد. مجاهدین همواره به من امید می‌دهند و تشویقم می‌کنند. احساس می‌کنم اگر ما بتوانیم ایران را آزاد کنیم تمامیت خاورمیانه آزاد خواهد شد، چرا که آخوندها منشأ مشکلات در این قسمت از جهان هستند.
ما نسل جدیدی هستیم که از مجاهدین حمایت کرده و عزم جزم کرده‌ایم تحت رهبری خانم مریم رجوی بجنگیم تا ایران را آزاد کنیم و اسلام واقعی را به جهان معرفی کنیم. با تشکر فراوان.

پائولو کازاکا
 
 
 
خانم رئیس‌جمهور
دوستان گرامی
برای تبریک سال نو دعوت شده بودیم ولی از جنایتهای نفرت انگیزی که روزهای اخیر در فرانسه رخ داده است سوگوار هستیم. در خیابانهای پاریس و به‌خصوص در همین جا باید بگوییم که همه متحد و همدل در پشت مقوله انسانیت در جامعه‌یی هستیم که برای هر نوع ایده، برای هر ملیت و هر ایدئولوژی جا هست، مدارا برای همه هست به جز- همان‌طور که گفته شد- برای نابردباری. مسأله در چالشی هست که در مقابل ما قرار دارد. مشکل در پایان دادن به نابردباری در برابر بردباری است.
همه ما ساعت به ساعت در جریان وقایع قرار می‌گرفتیم و شنیدیم که تروریست می‌گفت از داعش متابعت می‌کند یا دیگری که می‌گفت از القاعده در یمن متابعت می‌کند، ولی کسی این سؤال را نمی‌کرد چه کسی این مقوله و این معنا را تحمیل کرده که بر اساس فتوا اگر کسی با موضوعی موافق نباشد موظف به قتل است. چرا کسی درک نکرد که مهم نیست این القاعده یمن بود یا داعش بلکه این فناتیسم مذهبی و خمینی بود و این بنیادگراهای او بودند که اولین بار این مدل را پایه گذاشتند این دستور را دادند و گفتند که سلمان رشدی باید کشته شود، به دستور مرتجعین در تهران، در ژاپن در نروژ آنها ناشران کتاب او را به قتل رساندند. نمی‌توان فراموش کرد، نمی‌شود گفت در پاریس کسانی‌که این جنایتها را مرتکب شدند اینها بودند ولی منشأ این ایدئولوژی فناتیک را به فراموشی سپرد یا گفت در این‌جا جنگ است و کلاشنیکوف و تیر خلاص زدن ولی از کنار آنچه که در سپتامبر 2013 در اشرف روی داد گذشت که در آن مدعیان همین اسلام دهها تن از اشرفیهای بدون سلاح را باخونسردی به قتل رساندند، باید به‌طور رسا گفت دیگر مماشات بس است، مماشات فقط به رشد جنایتکاران منجر شده است. چه اهمیتی دارد القاعده بود یا دولت اسلامی، سنی بود یا شیعه، مسلمان بود یا غیرمسلمان، یک اصلی وجود دارد، یک حکومتی مثل رژیم ایران که حاکمیت سیاسی دارد نمی‌توان با آن از در مماشات وارد شد، باید گفت اولین قربانی و قربانیان اعضای مقاومت ایران بوده‌اند، این را باید اذعان کرد که مبارزین ایران بزرگترین قهرمانان بوده‌اند که شایسته بیشترین تجلیلها و تبریکات هستند، قهرمان‌ترینها برای همه، و به خانم رجوی باید بگویم که شما و مقاومت شما شایسته بالاترین آرزوهای همه هستید، چرا که بزرگترین قهرمانان این نبرد بر علیه فناتیسم مذهبی بوده‌اید. با تشکر از شما.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر