یکشنبه، دی ۲۸، ۱۳۹۳

کشته شدن شماری از فرماندهان حزب الله لبنان در حمله هوایی اسرائیل به جولان


 
 محمد عیسی و عماد مغنیه از کشته شدگان حمله اسرائیل به بلندی‌های جولان
دبی-العربیه.نت فارسی
منابع امنیتی لبنان اعلام کردند که در حمله هوایی اسرائیل به بلندی‌های جولان سوریه، ۶ تن از نیروهای حزب الله لبنان که یکی از آن‌ها از فرماندهان این حزب بود، کشته شدند.
حزب الله لبنان کشته شدن شماری از نیروهای خود را در حمله هوایی اسرائیل به استان قنیطره در بلندی‌های جولان تایید کرد.

منابع امنیتی لبنانی می‌گویند که از ۷ نیروی کشته شده حزب الله، ۳ تن از فرمادهان بودند که عبارتند از محمد عیسی، ابو علی رضا (ملقب به ابو علی الطباطبائی) و جهاد مغنیه (فرزند عماد مغنیه فرمانده سابق نظامی حزب الله).

به گفته این منابع، علی فواد، مهدی الموسوی و حسین حسن دیگر نیروهای کشته شده حزب الله در جولان هستند.
رسانه‌های اسرائیلی هم هدف قرار دادن مسئولی از حزب الله را تایید کردند.

به گزارش تلویزیون المنار وابسته به حزب الله لبنان، یک هلیکوپ‌تر اسرائیلی یکشنبه ۱۸ ژانویه دو موشک به سمت استان قنیطره در نزدیکی بلندی‌های اشغالی جولان شلیک کرد.

در ادامه این گزارش آمده است که پس از حمله هوایی، دو فروند هواپیمای شناسایی اسرائیلی نیز بر فراز منطقه پرواز کردند. بنا بر این گزارش، حمله به منطقه‌ای صورت گرفت که «مزارع الامل» نام دارد.

ارتش اسرائیل از اظهار نظر درباره این اخبار خودد داری می‌کند. رسانه‌های رسمی سوری هم تا کنون هیچ خبری درباره حمله منتشر نکرده‌اند.

اما یک منبع امنیتی اسرائیلی در گفت‌و‌گو با خبرگزاری فرانس پرس با تایید حمله صورت گرفته افزوده است: «هلیکوپتر اسرائیلی تروریست‌هایی را در بلندی‌های جولان هدف قرار داد که برای حمله به اسرائیل برنامه ریزی می‌کردند.»

از سویی دیده‌بان حقوق بشر سوریه به نقل از منابع محلی گزارش داد که دو موشک شلیک شده، خودروهایی مسلح را هدف قرار دادند.

این گزارش افزود که هنوز مشخص نیست این خودرو‌ها وابسته به نیروهای دولتی سوریه، حزب الله یا مخالفان بودند.

منطقه قنیطره شاهد نبرد سنگینی میان نیروهای دولتی سوریه و حزب الله از یک سو و مخالفان مسلح حکومت بشار اسد از سوی دیگر است.

جنگنده‌های اسرائیلی تا کنون چندین بار مناطقی در سوریه را هدف قرار دادند. اگرچه اسرائیل تا کنون به شکلی رسمی مسئولیت این حملات را بر عهده نگرفته، اما برخی منابع اسرائیلی می‌گویند حملات محموله‌های موشکی را هدف قرار داد که قرار بود در اختیار حزب الله لبنان قرار گیرد.



هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر