یکشنبه، دی ۱۴، ۱۳۹۳

تشدید بیماری مریم مقدسی زندانی سیاسی کرد

مریم مقدسی زندانی سیاسی کرد محبوس در زندان اوین، بدلیل تشدید بیماری کلیوی به بیمارستانی خارج از زندان منتقل شده است.
به گزارش کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی، مریم مقدسی زندانی سیاسی کرد اهل نقده که در سال 1389 و پس از اعدام زندانی سیاسی کُرد شیرین علم‌هولی، فرزاد کمانگر، فرهاد وکیلی، علی حیدری و مهدی اسلامیان کە منجر بە اعتصابات گستردە درایران و بخصوص شهرهای کردنشین شدە بود بازداشت و بە اتهامات فعالیت و تبلیغ علیە نظام و نیز همکاری با یکی از کردی معارض جمهوری اسلامی ایران بە 9 سال زندان محکوم شدە بود .
مریم مقدسی زندانی زن اهل نقده و محبوس در زندان اوین کە چند ماه قبل نسبت بە وضعیت وخیم زندان و نیز بی‌توجهی مسوولین زندان نسبت بە وضعیت بیماری کلیوی خود دست بە اعتصاب غذا زده بود، در پی تشدید بیماری و همچنان بی‌توجهی مسوولین زندان اوین بە بیمارستانی در تهران منتقل شد.
خانواده مقدسی پس از تماس تلفنی کوتاه از سوی دخترشان از زندان اوین و اطلاع از تشدید بیماری و وضعیت وخیم وی راهی تهران شدە کە پس از درخواست ملاقات با فرزندشان اطلاع یافتەاند کە وی در بیمارستانی بستری است و اصرار خانوادە مریم مقدسی جهت اطلاع از محل بستری یا نگهداری این زندانی سیاسی کرد بی‌نتیجە مانده و موفق بە ملاقات و یا کسب اطمینان از وضعیت وی نشده‌اند.
شنبه - ۱۳ دی - ۱۳۹۳ 03 - 01 - 2015

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر