پنجشنبه، دی ۱۸، ۱۳۹۳

من به حکم جدید زندانی که برایم صادر شده اعتراض دارم

نامه بهنام ابراهیم‌زاده درباره صدور حکم جدید 9 سال و نیم حبسش

بهنام ابراهیم‌زاده در نامه‌ای به حکم جدید 9 سال و نیم حبس که برایش صادر شده، اعتراض کرده است. محکومیت ۵ ساله‌ی بهنام ابراهیم‌زاده رو به پایان است. او در رابطه با حوادث پنج‌شنبه سیاه بند ۳۵۰ زندان اوین به ۹ سال و نیم حبس جدید محکوم شده است.
بنا به گزارش کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی، بهنام ابراهیم‌زاده فعال کارگری به دنبال حوادث فروردین‌ماه 1393، در بند ۳۵۰ زندان اوین که به «پنج‌شنبه سیاه» معروف شد، به بند ۲۰۹ زندان اوین منتقل و منزلش مورد بازرسی قرار گرفت. وزارت اطلاعات در این رابطه برای این زندانی سیاسی پرونده‌ی جدیدی باز کرد که اخیرا موجب صدور ۹ سال و نیم زندان دیگر برای وی شد.
این فعال کارگری که از تاریخ ١٢ آذرماه سال جاری، در اعتراض به تبعيدش به بند زندانيان عادی و جنايی زندان رجایی ‌شهر دست به اعتصاب غذا زده بود، روز جمعه ۱۳ دی‌‌ماه پس از ۳۱ روز به اعتصاب غذای خود پایان داد.
بهنام ابراهیم‌زاده که اکنون به زندان رجایی شهر کرج تبعید شده و در یکی از بندهای غیر سیاسی (بند ۲) محکومیت قبلی خود را سپری می‌کند، در ۸ دی‌ماه 1393، در شعبه ۱۵ دادگاه انقلاب تهران به ریاست قاضی صلواتی محاکمه و به اتهام تبانی و ارتباط با سازمان مجاهدین از داخل زندان، تبلیغ علیه نظام از طریق ارتباط با احمد شهید و نگهداری تجهیزات ماهواره در منزل خود در مجموع به ۹ سال و نیم زندان محکوم شد. این در حالی است که نزدیکان وی هرگونه ارتباط بهنام با سازمان مجاهدین را تکذیب کرده اسند.
بهنام ابراهیم‌زاده فعال کارگری و حقوق کودک در ۲۲ خردادماه 1389، از سوی ماموران امنیتی دستگیر شد و در دادگاه انقلاب ابتدا به ۲۰ سال زندان محکوم و حکم وی در دادگاه تجدید نظر به ۵ سال حبس تعزیری کاهش یافت. وی در حال سپری کردن چهارمین سال محکومیت خود است.
نسخه کامل نامه بهنام ابراهیم‌زاده در اختیار «کمپین دفاع ا زندانیان سیاسی و مدنی» قرار گرفته که در پی می‌آید.

من به حکم جدید زندانی که برایم صادر شده اعتراض دارم
به تمام انسان‌های آزادی‌خواه در سراسر جهان

من بهنام ابراهیم‌زاده از زندان رجایی شهر این نامه را می‌دهم. قبل از هر چیز از حمایت‌های شما عزیزان در ایران و در هر کجای جهان که هستید تشکر و قدردانی می‌کنم. من به دنبال تقاضای فرزندم نیما و خانواده‌ام، هم‌بندانم و دوستان کارگر و با اتکا به حمایت وسیع و گرم و صمیمانه شما، اعتصاب غذایم را خاتمه دادم. اما همچنان بر خواست‌هایم پافشاری می‌کنم.
خواست فوری من بازگرداندن من به سالن ١٢ رجایی شهر به میان زندانیان سیاسی است. همچنین به دنبال فشارهایی که در زندان به من وارد شده و ٣١ روز اعتصاب غذایی که داشتم در وضعیت جسمانی بدی قرار دارم. درخواست فوری من مرخصی از زندان و امکان معالجه و درمانم است. خبر دارید که فرزندم نیما ابراهیم‌زاده با بیماری سرطان دست‌وپنجه نرم می‌کند. اکنون حال او بد‌تر شده و به بیمارستان هفت تیر انتقالش داده‌اند. می‌خواهم فورا نزد او باشم.
من ۵ سال حکم زندان داشتم که ۴ سال آن را گذرانده‌ام. اما من را دوباره دادگاهی کردند. در این دادگاه حتی اجازه ندادند وکیل من خانم منیژه محمدی شرکت کند. در شعبه ٢۶ من را محاکمه کردند و حکم جدیدم را شعبه ١۵ به ریاست قاضی صلواتی در ٨ دی‌ماه به من ابلاغ کرد. به من اتهاماتی ساختگی و واهی چون اجتماع و تبانی برای ارتکاب جرم علیه امنیت کشور و ارتباط با سرپل مجاهدین، فعالیت تبلیغی علیه نظام و ارتباط با احمد شهید، و داشتن ماهواره زده شده است. من این حکم را قبول ندارم و هرگونه ارتباطی با مجاهدین را تکذیب می‌کنم. من با این سازمان نه ارتباطی داشته‌ام و نه دارم. و این را فقط یک اتهام ساختگی و پاپوش‌دوزی می‌دانم.
من نه دزدم، نه جنایت کرده‌ام. من یک فعال کارگری هستم که از حقوق کارگران، حقوق کودکان، حقوق انسان‌ها دفاع کرده‌ام. اتهام من این‌هاست و برای این ٩ سال و ۴ ماه دیگر من را محکوم به زندان کرده‌اند. صدور این حکم نیما فرزندم که بیمار است را دچار فشار روحی و عصبی سنگینی کرده است؛ و همسر و خانواده‌ام به شدت زیر فشار هستند. بازهم می‌گویم و می‌خواهم همه جهانیان صدای من را بشنوند. من به این حکم اعتراض دارم. من اتهام ارتباط با سازمان مجاهدین را تکذیب می‌کنم. من همچنان پیگیر خواست‌هایم هستم. و اگر جرم من دفاع از انسانیت است. من همچنان یک انسانم و از حقوق انسان‌ها دفاع می‌کنم. از همه سازمان‌های مدافع انسان در سراسر جهان و از همه کسانی که صدای من را می‌شنوید می‌خواهم من و خواست‌هایم را حمایت و پشتیبانی کنند.

بهنام ابراهیم‌زاده

١۶ دی‌ماه 1393

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر