چهارشنبه، دی ۱۷، ۱۳۹۳

انتقال دو زندانی اهل سنت کُرد از قزلحصار به رجایی شهر کرج

صدیق محمدی و عبدالهادی حسینی دو زندانی عقیدتی اهل سنت کُرد، امروز چهارشنبه ۱۷ دی‌ماه، از زندان قزلحصار کرج به رجایی شهر منتقل شدند.
بنابه گزارش کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی، صدیق محمدی و عبدالهادی حسینی دو زندانی اهل سنت کُرد محبوس در زندان قزلحصار، امروز چهارشنبه ۱۷ دی‌ماه ۱۳۹۳، به واحد ۴ سالن ۱۰ زندان رجایی شهر منتقل شدند.
گفته شده این دو زندانی عقیدتی، پس از نزدیک به دو سال نگهداری در بند زندانیان جرایم مواد مخدر قزلحصار و شرایط سخت آن به رجایی شهر منتقل شده‌اند.
یک منبع مطلع از وضعیت پرونده این دو زندانی به «کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی» گفت: « پرونده این دو زندانی که در دادگاهی ناعادلانه به اعدام محکوم شده‌اند، تابه‌حال چند بار از طرف دیوان عالی کشور نقض شده، ولی متاسفانه بدون دادگاهی مجدد این بار حکم آنها تایید و به وکلای آنها اعلام شده است.»
همچنین این منبع درباره وضعیت جسمی این دو زندانی عقیدتی افزود: «این دو زندانی که حدود ۶ سال است در زندان‌های مختلف به سر می‌برند از بیماری‌های روحی و روانی رنج برده و قرص اعصاب مصرف می‌کنند. عبدالهادی حسینی به بیماری صرع شدید مبتلا است و از بیمارستان فارابی کرمانشاه به خاطر بیماری روانی، کارت قرمز برایش صادر شده است.»
این منبع درباره دلایل و عوامل انتقال صدیق محمدی و عبدالهادی حسینی گفت: «در پی چندین درخواست مکرر زندانیان سنی کُرد از ریاست زندان رجایی شهر و آقای نصیری‌پور و با پیگیری درخواست‌ها، این انتقال صورت گرفته است.»
گفته شده در زمان انتقال این دو زندانی اهل سنت کُرد از زندان قزل حصار، در آخرین دقایق خروج آنها از زندان، با برخورد غیر انسانی «قدمی» رییس واحد ۳ و «فرجی‌نژاد» رییس قبلی حفاظت رجایی شهر که اکنون مسوول حفاظت واحد ۳ زندان قزلحصار است روبرو شده‌اند. مسوولان کتاب‌های دینی اهل سنت این دو زندانی را به سطل زباله انداخته و به آنها بی‌احترامی کرده‌اند.
چهارشنبه ۱۷ دی‌ماه ۱۳۹۳ - ۷ ژانویه
۲۰۱۵

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر