سه‌شنبه، خرداد ۰۹، ۱۳۹۶

#ایران# بازگرداندن شیر احمد شیرانی به بند زندانیان سیاسی زندان مرکزی اردبیل



30.5.2017


خبرگزاری هرانا – شیر احمد شیرانی، زندانی بلوچ که هشتمین سال از ایام حبس ۲۲ ساله خود را بصورت تبعیدی در زندان اردبیل سپری می کند، روز یکشنبه پس از چند هفته تنش و بی توجهی به اصل تفکیک جرایم از سوی مسئولان، سرانجام به بند هفت زندان مرکزی اردبیل که محل نگهداری زندانیان سیاسی این زندان است بازگردانده شد.

 پس از چند هفته تنش، روز یکشنبه ۷ خردادماه ۱۳۹۶، شیر احمد شیرانی، زندانی بلوچ از بند پنچ که محل نگهداری زندانیان دارای اعتیاد است به بند هفت که محل نگهداری زندانیان سیاسی و امنیتی زندان مرکزی اردبیل است منتقل شد.

آقای شیرانی روز شنبه ۳۰ اردیبهشت ماه ۱۳۹۶، به دلایل نامعلومی از بند هفت زندانیان سیاسی این زندان به بند پنچ تبعید شد. باتوجه به سنی مذهب بودن این زندانی تبعیدی و با توجه به اینکه در گذشته زندانیان تحریک شده این زندان وی و تنی دیگر از زندانیان اهل سنت را به دلیل اختلافات دینی مضروب کرده بودند و در این ضرب و شتم از حمایت مسئولان زندان نیز برخوردار بودند .تبعید شیراحمد شیرانی به چنین محلی بر دامنه نگرانیها از سلامت و امنیت این زندانی افزوده است. 

 ساکن تهران، در تاریخ ۱۳ خرداد ۷۹ توسط نیروهای اداره اطلاعات بازداشت شد و
آقای شیرانی متاثر ار شرایط روحی و جسمی سختی که در مدت حبس متحمل شده و نبود امکانات پزشکی و عدم رسیدگی درمانی به آسیب های وارده به ناحیه پا، به گفته پزشک زندان اکنون نیاز به عمل جراحی دارد تا بتواند به راحتی حرکت نماید. رسیدگی که تاکنون از آن محروم مانده است.

همچنین این زندانی از بیماری های کلیوی و معدوی نیز رنج می برد که در بهداری زندان تنها با تجویز داروهای مسکن به آنها رسیدگی می شود.



هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر