سه‌شنبه، خرداد ۰۹، ۱۳۹۶

#ایران# سمیر خلوصی با قرار وثیقه از زندان مرکزی کرمان آزاد شد

bahainewskerman2


سه شنبه, 09 خرداد 1396 




به گزارش خبرگزاری بهایی نیوز سمیر خلوصی شهروند بهایی که پیشتر در تاریخ ۱۰ دی ماه ۱۳۹۵ توسط ماموران امنیتی بازداشت شده بود ساعاتی پیش در تاریخ سه‌شنبه ۹ خرداد ۱۳۹۶ با قرار وثیقه از زندان مرکزی کرمان( شهربانی) آزاد شد.

بنابر گزارش مجموعه خبری بهایی نیوز سمیر خلوصی شهروند بهایی ساکن شهر کرمان پس از ۱۵۲ روز بازداشت با قرار وثیقه ۷۰ میلیون تومانی در حالی آزاد شد که همسر ایشان نیز مدتی در بازداشتگاه وزارت اطلاعات و زندان کرمان محبوس بود که با قرار وثیقه ۱۰۰ میلیون تومانی از زندان آزاد شده است.
 
بنابرگزارشها این دو شهروند بهایی طی ماههای اخیر در دادگاه انقلاب استان کرمان به اتهام تبلیغ علیه نظام و عضویت در تشکیلات بهایی محاکمه شده اند .
 
سمیر خلوصی و روحیه زینلی هر دوپس از یک ماه بازجویی در بازداشتگاه وزارت اطلاعات به زندانی شهربانی استان کرمان منتقل شده بودند.
 
به گفته منابع مطلع در زمان بازداشت سمیر خلوصی، منزل این شهروند بهایی به مدت نزدیک به ۳ ساعت مورد تفتیش و بازرسی قرار گرفته بود.
 
هزاران نفر از پیروان آیین بهایی پس از روی کار آمدن جمهوری اسلامی زندانی، شکنجه یا اعدام شده‌اند. بسیاری دیگر از پیروان این آئین نیز از سایر حقوق اجتماعی خود مانند حق تحصیل یا کار محروم شده‌اند.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر