دوشنبه، خرداد ۰۸، ۱۳۹۶

#ایران#  بازگرداندن زندانی سیاسی علیرضا گلیپور از بیمارستان بدون طی روند درمان





 29.5.2017


 علیرضا گلی پور زندانی سیاسی  مشکوک به سرطان که در بند هفت زندان اوین تحمل حبس می کند، در روزهای اخیر از زندان اوین به بیمارستان شهدای تجریش منتقل شده با اینحال بدون طی درمان و پس از چند ساعت به زندان بازگردانده شد. این زندانی همچنان از بیماری نامشخصی رنج می برد و در دو روز گذشته نیز در چند نوبت به بهداری زندان اعزام شده است.

به گزارش خبرگزاری هرانا،زندانی سیاسی  علیرضا گلیپور  در بند هفت زندان اوین، روز ۲۷ اردیبهشت ماه ۱۳۹۶، از زندان اوین به بیمارستان شهدای تجریش منتقل و عصر همان روز به زندان بازگردانده شد. پیشتر نیز آقای گلیپور به بیمارستان طالقانی منتقل شد با اینحال بدون طی دوره درمان و انجام آزمایشات ضروری به زندان بازگردانده شد.

یک منبع نزدیک به علیرضا گلیپورگفت: “پزشک بیمارستان شهدای تجریش به ریاست زندان نامه نوشته و اعلام داشته است که گلیپور شرایط زندان ماندن و محبوس بودن را ندارد و همچنین عدم تحمل کیفری وی نیز تایید شده است”.

این منبع مطلع در گفتگو با گزارشگر هرانا ادامه داد: “این زندانی به بیماری سرع، مشکلات قلبی، عفونت غدد لنفاوی مبتلا است و از بابت بیماری سرع و مشکلات قلبی، حکم عدم تحمل کیفر وی تایید شده است”.

لازم به ذکر است که با مرخصی آقای گلیپور موافقت شده، اما مدت یک هفته است که با وجود پیگیری های خانواده وی، او به مرخصی درمانی اعزام نمی شود.

آقای گلی پور هم اکنون در سالن ۱۲ بند ۷ زندان اوین نگداری می شود و تاکنون از مرخصی استعلاجی محروم مانده است.

علیرضا گلیپور، متولد ۱۳۶۵، ساکن تهران و دانشجوی مخابرات و کارمند وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات در مهرماه ۱۳۹۱ از سوی ماموران وزارت اطلاعات دستگیر و تیرماه ۱۳۹۴ به اتهام “جاسوسی به نفع اجانب و به طور مشخص کشور آمریکا ” از سوی شعبه ۱۵ دادگاه انقلاب تهران به ریاست قاضی صلواتی به ۳۹ سال و ۹ ماه حبس تعزیری و ۱۷۰ ضربه شلاق محکوم شد که این حکم با اعمال ماده ١٣۴ و تخفیف به ۱۲ سال حبس تعزیری تقلیل یافت.

هرانا پیشتر در گزارش «آشنایی با بند‌ هفت زندان‌ اوین؛ تبعیدگاه زندانیان سیاسی-امنیتی» گزارش کرده بود؛ این بند متشکل از هشت سالن، یکی از بندهای بدنام این زندان است که زندانیان عمدتا با جرایم مالی در آن نگهداری می‌شوند اما دست‌کم ۵۵ زندانی سیاسی در کنار زندانیان معتاد به مواد مخدر و جرایم مالی برخلاف اصل تفکیک جرائم در وضعیتی بسیار نامناسب حبس‌های طولانی مدت خود را طی می‌کنند. در این بند حداقل ۳۰ زندانی مبتلا به ایدز وجود دارد.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر