یک لبنانی که به اتهام قاچاق مواد مخدر در دادگاه فدرال بروکلین نیویورک در حال محاکمه است، به ارتباط با شبه نظامیان حزب الله لبنان و پولشویی برای این گروه اعتراف کرد.
به گزارش خبرگزاری رویترز، دادستان آمریکا، روز جمعه 26 ماه مه 2017 ، گفت:«جوزف اسمر 43 ساله و متولد شده در بیروت در دادگاه "اریک ویتالیانو» در برابر قاضی اعتراف کرد که از طریق قاچاق مواد مخدر برای حزب الله لبنان پولشویی کرده است.
جوزف اسمر در اکتبر 2015 در پاریس بازداشت شد وپس از 14 ماه تحقیق و بازجویی در باره پرونده‌اش به ایالات متحده آمریکا انتقال داده شد.
آرون آلتمن وکیل جوزف اسمر، به خبرگزاری رویترز، گفت:«موکلش مسئولیت برخی اعمال را به عهده گرفته و اعتراف کرده است اما او برای ادامه زندگی سالم علاقمند است او اکنون بیش از هر چیز به خانواده‌اش فکر می‎کند و برای پیوستن به کانون خانواده اش در آینده‌ای نزدیک دعا می‌کند».
جوزف اسمر و ایمان القبیسی هر دو به اتهام قاچاق مواد مخدر و ارتباط با حزب الله و پولشویی برای این گروه تروریستی در ایالات متحده بازداشت هستند.
قاضی دادگاه گفت:«جوزف ادعا کرده که او یک وکیل است و دارای ارتباطات گسترده ای با انواع بانک‌ها در اروپا و خاورمیانه است و و این امکانات اقدام برای شستشوی اموال را برای او آسانتر می کند او گفت از حزب الله لبنان در زمینه قاچاق مواد مخدر به او کمک کند.
دادستان آمریکا به نقل از گزارش‌های برخی منابع امنیتی می گوید، اسمر و برخی شرکای حدود 400 هزار دلار از طریق فرش و قاچاق مواد مخدر کسب کردند.
جوزف اسمر، احتمال به 20 سال زندان محکوم می‌شود.