پنجشنبه، خرداد ۰۴، ۱۳۹۶

#ایران#  آریانا سعید خواننده افغانستان لباس جنجالی‌ کنسرت پاریس را آتش زد


خانم سعید در توضیح دلایل آتش زدن این لباس گفت که می‌خواهد با این اقدام سمبولیک فرصتی میسر شود تا مردم "روی مشکلات اساسی‌تر افغانستان متمرکز شوند"
 25.5.2017
 


آریانا سعید، هنرمند شناخته شده افغانستان که اخیرا لباسش در کنسرتی در پاریس در میان کاربران شبکه‌های اجتماعی این کشور جنجال برپا کرد، در یک اقدام سمبولیک این لباس را آتش زده است. 


او در کنسرتی که هفته پیش در پاریس برگزار شد، پوششی بر تن داشت که کاربران افغان را دو دسته کرد.
 به  گزارش بی بی سی شماری آن را ناقض ارزش‌های دینی و مذهبی خواندند و عده‌ای دیگر هم گفتند که انتخاب لباس حق فردی است و باید به آن احترام گذاشته شود.
لباس جنجالی خانم سعید در کنسرت پاریس که امروز از سوی او به آتش کشیده شد، آستن‌های بلند، یقه بسته و رنگ کریمی (کرم) شبیه بدن داشت و هیچ جای از بدن او را نشان نمی‌داد اما منتقدانش بدین باور بودند که طراحی این لباس طوری صورت گرفته بود که برجستگی برخی اعضای بدن او را نشان می‌داد.


آریانا سعید گفت که جامعه افغانستان با انواع مشکلات اساسی از قبیل "بچه‌بازی، خشونت علیه زنان، ازدواج‌های اجباری و زیرسن، آزار و اذیت خیابانی و ناامنی گسترده" مواجه است اما به گفته او مردم بیشتر از توجه به این مسایل اساسی، علاقمند به بحث در مورد لباس او هستند.
خانم سعید تاکید کرد که این اقدام او به معنی دفاع از خودش نیست و گفت که این لباس برای هنرمندان در روی صحنه در خارج افغانستان، لباس خیلی معمولی است.
آریانا سعید، هنرمند مشهور و از داوران برنامه پرطرفدار موسیقی "ستاره افغان" است که از کابل نشر می شود.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر