چهارشنبه، خرداد ۱۰، ۱۳۹۶

#ایران#  حکم اعدام و پانزده سال حبس برای پنج زندانی سیاسی بلوچ

حکم اعدام و پانزده سال حبس برای پنج زندانی سیاسی بلوچ
چهارشنبه, 10 خرداد 1396 


كانون حمایت از خانواده جان باختگان و بازداشتی ها 10خرداد ۹۶: روز سه شنبه ۹خرداد ۹۶، دادگاه به اصطلاح انقلاب زاهدان برای یک زندانی سیاسی بلوچ حکم اعدام و برای ۴زندانی سیاسی دیگر هر کدام ۱۵سال حبس صادر کرده است.
به گزارش کمپین فعالین بلوچ، شعبه یک دادگاه انقلاب زاهدان روز سه شنبه ۹خرداد ۹۶، برای جاوید دهقان حکم اعدام و برای محمود کلکلی، امید ایمانی، عبدالحمید بلوچ و علیرضا بمپوری هر کدام حکم ۱۵سال حبس صادر کرد.
این زندانیان سیاسی به مدت ۲سال می باشد که در زندان به سر می برند و این احکام توسط قاضی موسوی و قاضی مهران بامری، صادر شده است.
اتهام این زندانیان “اقدام علیه امنیت ملی و محاربه” از طریق حمله مسلحانه به پلیس اعلام شده است. ولی این زندانیان به احکام صادر شده اعتراض کرده و اتهامات وارده را نپذیرفتند.
زندانیان سیاسی فوق الذکر که هم پرونده ای می باشند در مدت نگهداری در بازداشتگاه وزارت اطلاعات زاهدان به شدت شکنجه شده اند، از جمله “عریان شده و مورد ضربات شلاق قرار گرفته و مورد توهین و تحقیر شدید” قرار گرفتند.
اتهامات وارد شده در پرونده آنها پس از شکنجه های زیاد صورت گرفته است.
قابل توجه، این احکام که اندکی پس از انتخابات ریاست جمهوری صادر شده، پس از اعتراض این زندانیان به دادگاه تجدید نظر فرستاده شده است.

https://telegram.me/CanoonJb

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر