شنبه، اسفند ۰۷، ۱۳۹۵

#ایران# حمله خشونت بار به مهمانی جشن تولد و بازداشت چهل و چهار مرد و زن در مشهد

حمله خشونت بار به مهمانی جشن تولد و بازداشت چهل و چهار مرد و زن در مشهد
شنبه, 07 اسفند 1395
 

كانون حمایت از خانواده جان باختگان و بازداشتی ها 7اسفند: بنا بر خبرهای رسیده، امروز شنبه ۷اسفند ۹۵، ماموران نیروی انتظامی مشهد به یک مهمانی که به مناسبت جشن تولد برگزار شده بود، به صورت خشونت باری حمله کرده و تعداد ۴۴نفر را در این مراسم دستگیر کردند.
بنا به گفته های رسانه های حکومتی در این حمله ۲۵مرد و ۱۹زن بازداشت شدند و همچنین ماموران نیروی انتظامی ۱۹خودرو افراد شرکت کننده در این مراسم جشن تولد را توقیف کرده اند.
لازم به یادآوری است که دستگیری جوانان و شهروندان ایرانی در مهمانی ها و مراسم خانوادگی و شخصی توسط نیروهای حکومتی و انتظامی طی ماه‌های اخیر افزایش چشمگیری داشته است. به نمونه هایی در طی ماه های آبان تا دی ۹۵ اشاره می کنیم که البته این آمار و اخبار قطعا کامل نیست.
روز جمعه ۱۴آبان ۹۵، رئیس نیروی انتظامی در دزفول از بازداشت ۲۳جوان که در یک مهمانی شرکت کرده بودند، خبر داد.
روز یکشنبه ۵آذر ۹۵، رئیس نیروی انتظامی در ارومیه اعلام کرد که با حمله به یک مهمانی ۴۰جوان دختر و پسر را بازداشت و تحویل مقامات قضاییه حکومتی داده اند.
روز چهارشنبه ۱۷آذر ۹۵، رئیس سپاه پاسداران در ناحیه چناران، خبر دستگیری ۲۳جوان را در این ناحیه داد و گفت که برای بازداشت شدگان پرونده تشکیل شده و در اختیار دستگاه قضایی قرار گرفته اند. این جوانان که ۱۴پسر و ۹دختر بودند در یک مهمانی در روستای کاهو شرکت داشته که توسط پاسداران دستگیر شدند.
روز جمعه ۱۹آذر ۹۵، ماموران نیروی انتظامی با حمله به یک مهمانی در طرقبه مشهد، ۲۴زن و مرد که شامل ۱۶مرد و ۸زن بودند را دستگیر و روانه زندان کردند.
روز شنبه ۲۱آذر ۹۵، ماموران نیروی انتظامی آبادان به منزلی در منطقه فاز ۲ امیرآباد آبادان حمله کرده و اقدام به دستگیری ۵۴جوان به اتهام شرکت در یک جشن تولد کردند. دستگیر شدگان پس از دادن وثیقه آزاد شده ولی صاحبخانه و دختر جوانی که جشن تولد مربوط به او بود در زندان ماند.
روز جمعه ۳دی ۹۵، ماموران نیروی انتظامی به یک مهمانی در منطقه بریم آبادان حمله کرده و تعداد ۲۶جوان که بیشتر آنان دانشجو بودند را بازداشت کرده و تحویل قضاییه حکومتی شدند.

https://telegram.me/CanoonJb

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر