جمعه، اسفند ۰۶، ۱۳۹۵

#ایران# شش زندانی سیاسی در تبعید تحت فشارهای مضاعف در زندان اردبیل

شش زندانی سیاسی در تبعید تحت فشارهای مضاعف در زندان اردبیل

24.2.2017



كانون حمایت از خانواده جان باختگان و بازداشتی ها 6اسفند: بنا بر اخبار منتشره، در زندان اردبیل ۶زندانی سیاسی تبعیدی بلوچ، در بندی ایزوله محبوس می باشند. حکومت توسط ماموران و مسئولان زندان آنها را به علت قومیت و مذهب شان، در بندی جداگانه و ایزوله محبوس کرده و تحت فشار مضاعف قرار می دهند به صورتی که اگر یکی از آنها دچار بیماری یا سانحه ای و یا نیاز به رسیدگی ای داشته باشد، پس از در کوبیدنهای متوالی علاوه بر بی تفاوتی با رفتارهای خشونت آمیز و ضد انسانی زندانبانان و مسئولین مواجه می گردد و هیچکسی به آنها پاسخگو نیست. ضمن اینکه به خانواده های آنها علاوه بر اینکه خود تحت فشار به علت دوری راه برای دیدار عزیزانشان هستند، هنگام ملاقات هم بایستی فارسی صحبت کنند بطوری که بعضا سالهاست نتوانسته اند با فرزندان خود دیدار کنند. علاوه بر این، این زندانیان تبعیدی با محدودیتهایی در تماس با خانواده های خود روبرو می باشند.
این ۶زندانی سیاسی بلوچ تبعیدی در زندان اردبیل، همگی پس از اینکه دستگیر شدند به سلولهای انفرادی وزارت اطلاعات برده شده و تحت شدیدترین شکنجه ها و رفتارهای غیر انسانی و با بازجویی هایی که تحت شدیدترین فشارها قرار می گرفتند تا به کارهایی که انجام نداده اند وادار به اعتراف شوند. در همین رابطه وزارت اطلاعات برای تعدادی از این زندانیان سیاسی در تبعید اقدام به پرونده سازی و فشار برای مصاحبه و اعتراف گیری کرده تا اینکه آنان به وابستگی به کشورهای آمریکا یا کشورهای عربی اعتراف کنند.
نام و مشخصات این زندانیان تبعیدی به قرار زیر می باشد:
 محمد صابر ملک رئیسی فرزند دادعلی متولد اول بهمن ۱۳۷۰، ۲۵ساله در تاریخ دوم مهرماه، هنگامی که ۱۷ساله بود به اتهام اقدام علیه امنیت کشور دستگیر و مدت ۲۱ماه در سلولهای انفرادی اطلاعات مورد بازجویی قرار گرفت و سپس به ۱۵سال حبس در تبعید محکوم شد.
نوراحمد حسن زهی فرزند نورمحمد، متولد دوم فروردین ۱۳۶۵ که در تاریخ ۲۳اسفند ۱۳۸۹ دستگیر و مدت ۹ماه در بازداشت وزارت اطلاعات و در سلولهای انفرادی بوده است. این زندانی سیاسی به اتهام اقدام علیه امنیت ملی به ۲۶سال حبس در تبعید محکوم شد. نوراحمد حسن زهی متاهل و دارای ۲فرزند است.
علی پژگل فرزند صالح، متولد ۹تیر ۱۳۷۰در تاریخ ۲۳آذر ۱۳۸۹ هنگامی که ۱۹ساله بود دستگیر شد و مدت ۹ماه در انفرادیهای بازداشتگاه اطلاعات زندانی شده و مورد بازجویی قرار گرفت. وی سپس به اتهام اقدام علیه امنیت ملی به ۱۶سال زندان در تبعید محکوم شد.
ماهر کعبی فرزند رحیم متولد ۷آذر ۱۳۷۱ در تاریخ ۱۸بهمن ۱۳۹۰ در شوش خوزستان دستگیر و مدت ۳ماه در سلولهای انفرادی اطلاعات زیر بازجویی بوده است. وی به اتهام اقدام علیه امنیت به ۱۰سال حبس در تبعید محکوم شده است.
شیراحمد شیرانی فرزند چاکر متولد ۳۰شهریور ۱۳۶۲ در تاریخ ۱۳خرداد ۱۳۸۹ دستگیر و به اتهام اقدام علیه امنیت ملی به ۲۲سال زندان همراه با تبعید محکوم شده است.
عبدالکریم شه بخش، فرزند محمد، متولد ۱۳۴۰به اتهام اقدام علیه امنیت ملی به ۱۵سال زندان در تبعید محکوم شده است.


https://telegram.me/CanoonJb

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر