شنبه، اسفند ۰۷، ۱۳۹۵

#ایران# قتل شهروند این کشور در آمریکا را 'تکان دهنده' خواند




از چپ: سرینیواس کوچیبوتلا، آلوک ماداسانی و ایان گریلو

 25.2.2017
 

در خلال گزارش هایی دایر بر اینکه قتل یک شهروند هندی در آمریکا شاید انگیزه نژادی داشته باشد دولت هند این حادثه را تکان دهنده توصیف کرده است.

به گزارش بی بی سی، سرینیواس کوچیبوتلا روز چهارشنبه پس از تیراندازی در میکده ای در شهر اولات واقع در ایالت کانزاس جان باخت. آلوک ماداسانی دوست آقای کوچیبوتلا که او هم هندی است و یک آمریکایی در این حمله زخمی شدند.

در پی این حادثه آدام پورینتون به قتل عمد متهم شده است.

خبر این قتل در هند انعکاس گسترده ای از جمله در شبکه های اجتماعی داشت و بعضی به قدرت رسیدن دونالد ترامپ در آمریکا را علت آن دانسته اند.

اف بی آی هم اکنون درحال تحقیق درباره انگیزه های احتمالی این جنایت در رستوران و میکده آستینز است و انگیزه نژادی یکی از احتمالات به حساب می آید.

شاهدان عینی به روزنامه "کانزاس سیتی استار" گفتند که مهاجم پیش از تیراندازی فریاد زد: "از کشور من بیرون بروید."

یک کارمند میکده هم گفت که مهاجم پیش از تیراندازی چهارشنبه شب فحش های نژادی می داد.


آدام پورینتون پنج ساعت بعد از حمله دستگیر شد


گزارش می شود که مظنون با پای پیاده از محل گریخت و پنج ساعت بعد در رستورانی در ۱۳۰ کیلومتری آنجا در ایالت میزوری دستگیر شد.


آقای کوچیبوتلا اهل شهر حیدرآباد هند بود. جاگانموهان ردی پدر او حمله را از روی نفرت دانسته و گفته است که این گونه حوادث در پی پیروزی انتخاباتی آقای ترامپ افزایش یافته است.

سیزارتا هنرپیشه هندی پس از این حادثه برای ۲.۶ میلیون نفری که او را در توییتر دنبال می کنند نوشت: "شوکه نباشید! خشمگین باشید! ترامپ درحال نفرت پراکنی است. این جنایتی از روی نفرت است! سرینیواس کوچیبوتلا روحت شاد."

سوشما سواراج وزیر خارجه هند گفت که به خانواده قربانی تسلیت گفته و به آنها پیشنهاد کمک کرده است.

آقای کوچیبوتلا ۳۲ ساله در شرکت فناوری معروف گارمین مهندس بود. این شرکت تجهیزات موقعیت یاب ماهواره ای تولید می کند. آقای ماداسانی که اکنون از بیمارستان مرخص شده هم در همین شرکت کار می کند.

مری کی کارلسون کاردار سفارت آمریکا در هند گفت: "آمریکا کشور مهاجران است و از همه مردم از اطراف جهان برای بازدید، کار، تحصیل و زندگی استقبال می کند."

او افزود: "مقام های آمریکایی به طور کامل در این مورد تحقیق و آن را در دادگاه پیگیری خواهند کرد، هرچند می دانند که اجرای عدالت مرهم ناچیزی برای آلام خانواده قربانیان خواهد بود."

گفته می شود که مجروح دیگر به نام ایان گریلوی ۲۴ ساله ظاهرا برای متوقف کردن مهاجم مداخله کرده بود. 


میکده و رستوران آستینز که تیراندازی در آن روی داد

پیک ایران

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر