جمعه، اسفند ۰۶، ۱۳۹۵

#ایران# گزارشی از وضعیت جعفر اقدامی زندانی سیاسی در زندان رجایی شهر کرج

گزارشی از وضعیت جعفر اقدامی زندانی سیاسی در زندان رجایی شهر کرج

 24.2.2017
 
 جعفر(شاهین) اقدامی، زندانی سیاسی سالن دوازده زندان رجایی شهر کرج، درحالی هشتمین سال از دوران محکومیت خود را پشت سر می گذارد که از حق مرخصی و آزادی مشروط محروم مانده است.

به گزارش بام، ارگان خبری بنیاد اکبر محمدی؛ جعفر اقدامی؛ زندانی سیاسی زندان رجایی شهر، به تحمل ۱۰ سال حبس تعزیری محکوم شده است این در حالی است که وی از شرایط آزادی مشروط برخوردار بوده اما از آزادی وی ممانعت به عمل آمده است.
این زندانی سیاسی، در تمام هشت سال زندان، با وجود نیاز مبرم به درمان و رسیدگی های پزشکی تنها یک بار به مرخصی چند روزه اعزام شده است، وی از یک سندرم عصبی نادر رنج می برد و به دلیل عدم کمبود امکانات در زندان و جلوگیری از انتقال به بیمارستان، از درمان محروم مانده است.
جعفر اقدامی برای نخستین بار در تیرماه ۱۳۷۸ و همزمان با اعتراضات کوی دانشگاه، توسط نیروهای لباس شخصی بازداشت و به زیرزمین ژاندارمری الغدیر منتقل شد اما پس از یک ماه با تودیع وثیقه آزاد شده بود وی پس از آزادی با ادامه فعالیت های خود مجددا در سال ۱۳۸۰ توسط نیروهای وزارت اطلاعات بازداشت و به تحمل ۶ سال زندان محکوم و در اردیبهشت ماه ۱۳۸۷ با اتمام دوران محکومیت از زندان آزاد شد.
 سومین و آخرین بازداشت این زندانی زمانی که تنها چندماه از آزادی خود را پشت سر گذاشته بود، به دلیل شرکت در مراسم سالگرد قربانیان دهه شصت در خاوران صورت گرفته بود و پس از بازداشت به زندان اوین منتقل شد، وی از سوی شعبه ۲۸ دادگاه انقلاب به ریاست قاضی محمد مقیسه، به ۵ سال زندان محکوم شد اما حکم صادره پس از اعتراض دادستانی در مرحله ی تجدید نظر به ۱۰ سال زندان افزایش یافت.
جعفر اقدامی، در سومین بازداشت، بیش از ۲ سال را در بند ۳۵۰ زندان اوین گذراند اما پس از گذشت ۲ سال به سالن دوازده زندان رجایی شهر منتقل و از آن زمان تا کنون در این زندان نگهداری می شود.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر