پنجشنبه، خرداد ۰۲، ۱۳۹۲

خود فروشی بخشی از زنان تحصیل کرده

968825_475902899153878_661540280_n

واشنگتن پست: فقر اقتصادی ناشی از تحریمها باعث تبدیل بخشی از زنان تحصیلکرده طبقه متوسط ایرانی به روسپیهای پاره وقت شده.
پریسا، 23 ساله، با هوش و با اعتماد به نفس، از یک خانواده طبقه متوسط و دارای مدرک لیسانس در رشته مهندسی کامپیوتر از دانشگاه آزاد. در تعطیلات آخر هفته، او بدنش را در مقابل پول در خیابان های شمال تهران، به فروش میگذارد. پریسا بخشی از یک پدیده جدیدی در اینجا است. پدیده زنان جوان، تحصیل کرده و مستقل که گاه به گاه، روسپی پاره وقت روی می آورند و دلیل آن تضعیف اقتصادی کشور است. پریسا در هر بار رابطه می تواند 80 دلار بدست آورد، یعنی سه پنجم حقوق ماهیانه اش در یک شرکت فن آوری که تا قبل از بی کار شدنش در پنج ماه قبل دریافت میکرد. و در تهران همیشه مردان جوان متعلق به خانواده های ثروتمند که در خیابانها در جستجوی یافتن لذت در مقابل پول هستند وجود دارد. پریسا میگوید من چاره ای ندارم اگر من تهران را ترک کنم و به خرم آباد برگردم، خانواده من هیچ کمکی به من را تامین کنند. با افزایش قیمتهای هر روزه، حتی من جرات نمیکنم که از آنها بپرسم که خود آنها چگونه می توانند زنده بمانند. تحریم های طولانی نفت و بانک مرکزی ، اقتصاد ایران کشور را متزلزل کرده است. …. مهندسین عمران اخراج شده مجبورند روزانه 14 ساعت به عنوان راننده تاکسی کار کنند، و معلمین مدرسه مجبورند هر ماه میزان گوشت را که برای غذای فرزندانشان می خرند کاهش دهند.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر