شنبه، خرداد ۰۴، ۱۳۹۲

tahrim_ تحریم

كميته روابط خارجي مجلس نمايندگان ايالات متحده روز گذشته طرح تحريمهاي جديدي عليه را تصويب كرد كه بر پايه آن شركتهاي ايراني، صادرات نفت و كسب درآمد از آن هدف محدوديتهايي باز هم بيشتر قرار مي‌گيرند.سناي آمريكا نيز در «قطع‌نامه‌اي كه الزامي نيست»،
از كاخ سفيد مي‌خواهد، اگر اسراييل براي «دفاع از خود در مقابل سلاحهاي هسته‌يي ايران» دست به حمله به اين كشور بزند، از تل‌آويو «حمايت اقتصادي، نظامي و سياسي» بكند.
تحريمهاي جديدي كه در مجلس نمايندگان طرح شده است، بنا دارد بر «فهرست سياه» شركتهاي ايراني بيافزايد، از صادرات نفت ايران بكاهد و دسترسي ايران به ارز خارجي را از آن‌چه هست محدودتر كند.
اين طرح به رئيس‌جمهوري ايالات متحده اجازه مي‌دهد تا شركتها را بدون در نظر گرفتن كوچكي و بزرگي يا نوع دادوستدي كه با ايران دارند، تحريم كند.
خبرگزاري فرانسه از قول اد رويس، رئيس كميته روابط خارجي مجلس نمايندگان آورده است كه «اينك زمان آن است تا پاشنه آشيل (چشم اسفنديار) ايران را نشانه برويم». به گفته اين نماينده مجلس آمريكا «به زبان ساده؛ بدون درآمد نفت پولي هم براي سلاح اتمي يا حزب‌الله [لبنان] وجود نخواهد داشت».
كشورهاي غربي ايران را به حمايت از حزب‌الله لبنان متهم مي‌كنند. اين گمان عمومي وجود دارد كه اسراييل دست به انجام حملاتي در خاك سوريه زده است كه برخي گزارش‌هاي مي‌گويند عليه «محموله‌هايي كه از ايران براي حزب‌الله لبنان فرستاده مي‌شد» بوده است. به خواندن ادامه دهید


 
آژانس ايران خبر

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر