جمعه، اسفند ۰۸، ۱۳۹۳

فرار به جلو روحانی با دروغهای نجومی

تاريخ: AM 8:31:14 1393/12/8

کارگاههای کفش در تبریز در شرف تعطیلی کامل

کارگاههای کفش در تبریز در شرف تعطیلی کامل



آخوند حسن روحانی برای جبران شکستهای اقتصادی‌اش همانند احمدی‌نژاد هم رک و صریح دروغ می‌گوید و هم در آمار دست می‌برد.
یک روز مدعی بهبود وضعیت معیشتی مردم می‌شود. روز دیگر خبر از خروج از رکود می‌دهد و از آنجایی که در در شیادی ید طولایی دارد مدعی رشد اقتصادی و ”تورم صفردرصدی“ نیز می‌شود و اینها همه در شرایطی است که مردم در زندگی روزمره خود، آثار این همه دست آوردهای مشعشع اقتصادی و به گفته آخوند روحانی ”شبیه معجزه “را تنها در قیمتهای سرسام‌آور و رشد هزینه زندگی حس و لمس می‌کنند واکثریت آنها زیر خط فقر قرار دارند.
ادعاهای روحانی آن‌قدر پوشالی و مضحک است که رسانه‌های رژیم نیز آن را به سخره گرفته‌اند.
کیهان 5اسفند 93 در برابر ا‌دعای روحانی که تورم در بهمن ماه صفر بوده به افزایش قیمت مرغ، افزایش قیمت نان و سایرکالاها و خدمات اشاره می‌کند و به روحانی توصیه می‌کند برای درک تورم به جیب مردم نگاه کند تا مفهوم تورم را بفهمد.
خبرگزاری حکومتی آریا نیز می‌نویسد: ”در حالی قیمت مرغ در بازار به مرز کیلویی 8000 تومان رسیده که شرکت پشتیبانی امور دام آمادگی خود را برای عرضه نامحدود مرغ به قیمت 5500 تومان اعلام کرد. درست در چنین وضعیتی است که دیگر مسئولان دولتی با افتخار از کاهش تورم خبر می‌دهند. سؤال این‌جاست که چگونه با افزایش عجیب و غریب قیمت مرغ می‌توان این آمارها را باور کرد. قطعاً مسئولان مربوطه می‌دانند که قیمت مرغ چگونه افزایش یافته و حتماً آنها بیشتر از بقیه می‌دانند چگونه می‌توان آن را کنترل کرد. بیانیه‌های آبکی و سرکاری گره‌ای از این بازار آشفته باز نخواهد کرد“. (کیهان2اسفند93)
سایت تابناک وابسته به پاسدار رضایی6اسفند93 ادعاهای آخوند روحانی و بازی با آمار او و دولتش را با بازی احمدی‌نژاد ودولتش با آمار مقایسه می‌کند و می‌نویسد: ”اکنون ماه‌هاست که دولت احمدی‌نژاد، مسند قدرت را ترک کرده است، اما «بازی آمار» هم‌چنان ادامه دارد. رئیس‌جمهور آماری می‌دهد، منتقدان انتقاد می‌کنند و دولتمردان برای پاسخگویی، از انواع روشهای محاسبه تورم می‌گویند. تاریخ نزدیک کشور هم‌چنان تکرار می‌شود. نکته این‌جاست که چرا مردم آمارهای مسئولان را باور نمی‌کنند؟ عده‌یی معتقدند که بالاخره آمارهایی چون کاهش تورم باید خود را در زندگی مردم نشان دهند و مردم این کاهش تورم را لمس کنند. اما مسئولان عموماً معتقدند که نباید انتظار داشت که در کوتاه‌مدت مردم کاهش تورم را مستقیماً در زندگی خود حس کنند، اما در فرایندی بلندمدت‌تر، کاهش تورم را حس خواهندکرد“.
  روزنامه جوان ارگان بسیج6اسفند93 هم ادعاهای آخوند روحانی را زیرضرب برده و می‌نویسد: ”وقتی تورم صفر درصدی نقطه به نقطه بهمن ماه از سوی رئیس‌جمهور به‌عنوان یک دستاورد اقتصادی عنوان شد، بی‌شک قلب هر فردی که با مبانی ابتدایی علم اقتصاد آشناست به درد آمد زیرا در هیچ‌کجای دنیا چنین امری را به‌عنوان یک دستاورد عنوان نمی‌کنند. برای توضیح چنین دستاورد پوچی لازم به توضیح است که برای استخراج تورم به‌طور معمول 360 قلم کالا دستچین می‌شود و تغییر قیمت این کالا‌ها در یک بازه زمانی یک ماهه یا یک ساله مبنای محاسبه تورم قرار می‌گیرد. حال اگر به هر دلیلی به یکباره قیمتها در یک‌بازه زمانی به‌طور مثال یک‌ساله 100درصد رشد پیدا کند و تنها برای یک ماه قیمتهایی که در گذشته 100درصد رشد داشته‌اند تغییری نکنند، این بدان معنی است که تورم نقطه به نقطه در ماه مذکور صفر درصد بوده است. “
موراد فوق بخشی از انبوه مطالبی است که دررسانه‌ها، خبرگزاریها و سایتهای حکومتی در مقابل اظهارات پوشالی آخوند روحانی درج شده است.
واقعیت این است که با توجه به عمق ورشکستگی اقتصادی نظام ولایت، اگر دولتی بتواند در مدتی کوتاه، این همه دست آورد مشعشع در زمینه اقتصادی داشته باشد، طبعاً باید زیربناهای ویران شده را تا حدی ترمیم کرده باشد. از جمله این‌که می‌باید اشتغال را بهبود بخشیده، چرخ کارخانه‌های تعطیل و نیمه‌تعطیل را راه‌اندازی کرده و واز رشد قیمتها جلوگیری کرده باشد و... که به گواه همین رسانه‌های حکومتی چنین معجزه‌ای توسط دولت آخوند روحانی اتفاق نیفتاده و کارشناسان غیرحکومتی نیز به این واقعیت اذعان می‌کنند.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر