جمعه، اسفند ۰۸، ۱۳۹۳

ششمین روز اعتراضات کارگری در معدن کوشک



بافق
بام- 100 نفرازکارگران معدن کوشک بافق، صبح روز جاری(پنجشنبه7اسفند) در ششمین روز اعتراضات صنفی خود  در مقابل درب ورودی این معدن تجمع کردند.
خبرگزاری بام،ارگان بنیاد اکبر محمدی؛ کارگران معترض با تجمع در مقابل درب ورودی معدن و تنظیم و تحویل یک دادخواست به اداره کار خواستار رسیدگی به وضعیت شغلی‌شان شدند.
در این دادخواست کارگران خواستار پرداخت فوق العاده اضافه کاری، پرداخت حقوق و مزایا در موعد قانونی، افزایش دستمزد، اجرای طرح طبقه بندی مشاغل، پرداخت حق سختی کار، حق پله و تونل و تامین امنیت شغلی شدند.
در پی این تجمع، امروز تعدادی از کارگران دادخواست مربوط به پیگیری مطالباتشان را تحویل اداره کار دادند. برخی از موارد مورد اشاره در این دادخواست عبارت است از پرداخت حقوق و مزایا در موعد قانونی، افزایش دستمزد، اجرای طرح طبقه بندی مشاغل، پرداخت فوق العاده اضافه کاری، پرداخت حق سختی کار، حق پله و تونل و تامین امنیت شغلی از جمله ی مطالباتی است که در این دادخواست مطرح شده است.
در حالی که کارگران قرارداد جدید خود را اول ماه جاری امضا کرده‌اند،مدیریت معدن در چهارمین روز این اعتراض صنفی به آنها اعلام کرده است که کارگرانی که قصد ادامه کار دارند خودشان را به مسئول قسمت‌شان معرفی کنند و این امر باعث افزایش نگرانی کارگران در مورد آینده و امنیت شغلی‌شان شده است.
شایان ذکر است،در پی اعتراض صنفی یک هفته ی گذشته،حقوق دی ماه کارگران با کسر چند روز غیبت روز گذشته پرداخت شد، اما کارگران هنوز موفق به دریافت حقوق بهمن ماه نشده اند.
   کارگران معدن کوشک بافق از روزشنبه(۲ اسفند) در اعتراض به اخراج ۱۶ نفر از همکارانشان و عدم پرداخت حقوق و دستمزدشان طی ۲ماه گذشته دست به اعتصاب و اعتراضات صنفی زدند.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر