چند هفته پیش مدیریت «واتس‌اپ» اعلام کرده بود که امکان مکالمه صوتی را برای شمار محدودی از کاربرانش فراهم کرده است. اما بسیاری از کاربران نمی‌دانند چگونه باید از امکان مکالمه صوتی در این اپلیکیشن استفاده کنند.
اکنون مدیریت «واتس‌اپ» اعلام کرده، همه کاربران می‌توانند از امکان مکالمه صوتی استفاده کنند. برای استفاده از این امکان باید از تازه‌ترین نسخه این اپلیکیشن و آخرین آپدیت آن استفاده کرد. پس از آن باید کاربر مکالمه‌ای صوتی بر روی «واتس اپ» از یکی از کاربران دریافت کند تا این امکان برای او فعال شود.
با وجود اینکه امکان تماس فوری تقریبا بر روی تمام اپلیکیشن‌ها فراهم است، اما انتظار می‌رود این امکان بر روی واتس‌اپ که بیش از ۷۰۰میلیون کاربر دارد، تاثیر به سزایی بر تماس‌های تلفنی داشته باشد.
هنوز مشخص نیست که آیا کاربران تلفن‌های همراه اندروید باید از نسخه لولی باب نظام اندروید استفاده کنند یا نه. اما به طور حتم امکان جدید واتس‌اپ امکان فعال شدن بر روی نسخه‌های پیش از ۲.۱۱.۵۲۸ این اپلیکیشن را ندارد.
امکان مکالمه بر روی واتس‌اپ از راه پنجره‌ای با نام «پنجره مکالمات داخل اپلیکشن» فراهم می‌شود. قرار است این امکان در آیکونی بالای پنجره چت گنجانده شود.