شنبه، اسفند ۰۹، ۱۳۹۳

بازگشت محمد سیف‌زاده از بیمارستان به زندان رجایی شهر کرج


محمد سیف‌زاده وکیل دادگستری و عضو ارشد کانون مدافعان حقوق بشر، از بیمارستان به سالن 12 زندان رجایی شهر بازگردانده شد.
به گزارش کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی، این وکیل دادگستری زندانی دچار بیماری‌های مختلفی است و انتقال به بیمارستان و بازگشتش به سالن 12 رجایی شهر در امروز شنبه ۹ اسفندماه ۱۳۹۳، در حالی بوده که اخیرا دادستانی تهران وی را از معالجه توسط پزشک معتمدش محروم کرده و به او گفته بودند که باید پزشک دیگری را انتخاب کند تا با اعزام وی موافقت شود.
این وکیل زندانی به دلیل بیماری، عدم دسترسی به امکانات پزشکی و خودداری مسوولان زندان از انتقال وی به مراکز درمانی خارج از زندان، در وضعیت خطرناک جسمی قرار گرفته و این امر باعث افزایش نگرانی‌ها درباره سلامتی وی شده است.
یک منبع مطلع از وضعیت این زندانی بیمار به «کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی» گفت: « دندان‌های محمد سیف‌زاده نیز دچار آسیب‌های جدی شده و مشکل قلبی او نیز در حالت بحرانی قرار دارد. یکی از پاهای وی در زندان رجایی‌ شهر کرج، دچار لاغری مفرط شده و به دلیل وجود املاح زیاد در آب آشامیدنی این زندان، کلیه‌های وی دچار آسیب جدی شده است.»
هم‌چنین این وکیل مدافع زندانیان سیاسی، از هر دو چشم خود، دچار «آب مروارید» شده است.
این در حالی ا‌ست که محمد سیف‌زاده در زندان دچار سکته قلبی شده است و در فروردین ۹۳ نیز جهت مداوا به بیمارستان منتقل شد، اما برخلاف توصیه اکید پزشکان که وی احتیاج مبرم به استراحت در فضایی آرام و به دوراز استرس دارد، ماموران مجددا وی را به زندان بازگرداندند.
محمد سیف‌زاده متولد ۱۳۲۷ در قم، وکیل دادگستری و از موسسان «کانون مدافعان حقوق بشر» در ایران است. او از جمله معترضین به کودتای انتخاباتی سال ۱۳۸۸ و وکلای زندانیان سیاسی پس از انتخابات بود. وی دراردیبهشت ماه ۱۳۹۰ در ارومیه دستگیر شد.
این وکیل دادگستری از سوی شعبه ۱۵ دادگاه انقلاب اسلامی به ریاست قاضی صلواتی، با اتهامات «تاسیس کانون مدفعان حقوق بشر» و «فعالیت تبلیغی علیه نظام» به ۹ سال حبس و ۱۰ سال محرومیت از حرفه وکالت محکوم شد. بعد‌ها این حکم به ۲ سال حبس به خاطر تاسیس کانون مدافعان حقوق بشر و ۶ سال حبس به خاطر نگارش نامه به سیدمحمد خاتمی رئیس جمهور اسبق در توصیف شرایط وخیم زندان‌ها تغییر یافت.
سازمان دیده‌بان حقوق بشر نیز در مجموعه‌ «گزارش جهانی ۲۰۱۵» خود درباره این وکیل زندانی نوشته: « ده‌ها فعال و مدافع حقوق بشر به دلیل فعالیت‌های صلح‌آمیز یا مرتبط به حرفه‌ خود، از جمله وکلای مدافع مانند محمد سیف‌زاده و عبدالفتاح سلطانی، همچنان در زندان به سر می‌برند. یکی از دلایلی که بر اثر آن این دو تن آماج قرار گرفتند، عضویت در کانون مدافعان حقوق بشر شیرین عبادی است.»
وی هم‌اکنون در سالن 12 زندان رجایی شهر کرج نگهداری می‌شود.
شنبه ۹ اسفند ۱۳۹۳ تهران ۱۶:۱۰ - ۲۸ فوریه ۲۰۱۵

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر