جمعه، اسفند ۰۸، ۱۳۹۳

ایتالیا – بوردگرا: كنفرانس بنیادگرایی اسلامی - نقش رژيم ايران

کنفرانسی با نام پیشرفت بنیادگرایی اسلامی در غرب و در خاورمیانه در شهر بوردیگرا Bordighera در ایتالیا برگزار شد.
در این کنفرانس که به ابتکار حزب اتحاد شمال در منطقه لیگوریا سازمان‌دهی شده بود خانم جانا گانچا عضو شورای استان پیومونته، خانم سونیا ویاله دبیر حزب اتحاد شمال در استان لیگوریا، آقای ادواردو ریکسی نایب‌رئیس حزب اتحاد شمال و دکتر خسرو نیکزات از انجمن پزشکان ایرانی در ایتالیا شرکت داشتند.

در این کنفرانس که به بحث پیرامون پدیده بنیادگرایی اسلامی و پیشرفت آن در غرب و خاورمیانه اختصاص داشت دکتر خسرو نیکزات به تاریخچه پیدایش بنیادگرایی اسلامی و ریشه‌های آن پرداخت و در قسمتی از سخنانش گفت:
برای شکست دادن بنیادگرایی اسلامی باید ابتدا این پدیده و ویژگی‌هایش را شناخت و سپس استراتژی واقعی برای جنگ با آن را اتخاذ کرد. به خاطر داشته باشیم که بنیادگرایی از ایران و با به قدرت رسیدن خمینی شکل گرفت و هدفش استقرار حکومت اسلامی در جهان بود. این رژیم از ابتدا با بشریت در جنگ و با زنان در ستیزی بی‌امان بود.
دکتر نیکزات در بخش دیگری از سخنانش به نقش خانم رجوی رئیس‌جمهور برگزیده مقاومت در افشای پدیده بنیادگرایی اسلامی و خطرات و تهدیدات آن پرداخت و گفت خانم رجوی سال‌ها قبل نسبت به خطر بنیادگرایی اسلامی و نقش رژیم ایران هشدار داده بود و تهدید بنیادگرایی اسلامی را خطرناک‌تر از تهدیداتمی دانست.
دکتر نیکزات افزود خانم رجوی نه‌فقط به‌عنوان سمبل مبارزه زنان ایران، بلکه سمبل یک اسلام بردبار و مترقی و خواهان حکومتی مبتنی بر جدایی دین از دولت می‌باشد که در آن حقوق زن و مرد برابر است.
دکتر نیکزات در ادامه سخنانش گفت: ازآنجایی‌که قلب بنیادگرایی اسلامی در تهران می تپتد بنابراین هر استراتژی که متکی به سرنگونی رژیم آخوندی حاكم بر ایران نباشد محکوم‌ به شکست است و ازآنجایی‌که رژیم ایران با همدستی با دیکتاتور سوریه بشار اسد و مداخله مستقیم در سرکوب مردم سوریه ازیک‌طرف و سرکوب مردم عراق از طریق شبه‌نظامیان از سوی دیگر، قصد هژمونی براین کشورها را دارد بنابراین باید دست رژیم را از سوریه و عراق کوتاه کرد و سپس با کمک به مقاومت ایران به‌عنوان آنتی‌تز بنیادگرایی، رژیم ضد بشری آخوندی و درنهایت بنیادگرایی اسلامی را نابود کرد.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر