شنبه، اسفند ۰۹، ۱۳۹۳

تحصن خانواده دختران شین آبادی در اعتراض به عدم پایبندی مسئولان تهران به وعده ها


به روز شده در 2/28/2015 | 11:51 Saturday 28 2 2015



NNSROJ: خانواده های دختران شین آبادی در اعتراض به عدم پایبندی مسئولان جمهوری اسلامی ایران به وعده های خود نسبت آنها، ابتدا در مقابل ساختمان وزارت آموزش و پرورش و سپس ساختمان برنامه و بودجه دست به تحصت زده اند.

بنا به گزارشهایی که از تهران به پایگاه خبری و تحلیلی روژ، رسیده است، خانواده های دختران شین آبادی خواستار ملاقات با وزیر آموزش و پرورش ایران و اجرای تعهدات این وزارتخانه شده اند.

یک منبع نزدیک به خانواده های دختران شین آبادی به NNSROJ اعلام کرد که دوازده خانواده از ساعت ۱۲ ظهر امروز شنبه به مدت دو نیم و ساعت مقابل ساختمان وزارت آموزش و پرورش تجمع کردند؛ اما مسئولان وزارتخانه هیچ پاسخی به درخواست ملاقات آنها نداده اند.

خانواده های متحصن پس از آن به مقابل ساختمان برنامه و بودجه رفته و خواستار ملاقات با محمد باقر نوبخت رئیس این سازمان شده اند؛ تا لحظه تنظیم این خبر تحصن آنها در مقابل این ساختمان ادامه دارد.

خانواده های شین آبادی خواستار آنند که دولت به وعده هایی که در دو سال گذشته به آنها داده است عمل کند.

اختصاص مستمری دایم برای خانواده های دختران آسیب و نیز برگشت هزینه های درمانی به آنها از جمله وعده و وعیدهایی بوده که به گفته تحصن کنندگان دولت تاکنون از اجرای آنها سر باز زده است.

خانواده ها می گویند از آنجا که به خاطر پیگیری درمان فرزندانشان مدام بین پیرانشهر و تهران در رفت و آمد هستند، نمی توانند کسب و کار مناسبی داشته باشند و دولت باید به تعهدات خود در زمینه اختصاص مستمری دایم برای آنها عمل کند.

آنها همچنین می گویند که وضعیت تحصیلی فرزندانشان به علت شرایط جسمانی و نیزمشکلات ناشی از ادامه روند درمانی، بسیار نامناسب است.

روز چهارشنبه پانزدهم آذرماه سال ۱۳۹۱ بر اثر انفجار بخاری نفتی در کلاس مدرسه دخترانه روستای شین آباد در اطراف شهر پیرانشهر، شرق کردستان، ۲۹ دانش آموز این دبستان دچار سوختگی شدند؛ دو نفر نیز بر اثر شدت سوختگی جان باختند.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر