پنجشنبه، اسفند ۰۷، ۱۳۹۳

وضعیت نامناسب سه شهروند بازداشتی در زندان خوی


گزارش‌ها حاکی از آن است که وضعیت سه تن از شهروندان آذربایجانی بازداشت‌ شده در زندان شهر خوی نامناسب است.
به گزارش کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی، «امین حاجیلو»، «علی اکبر لو» و «آراز خاصه تراش» از بازداشت‌شدگان اخیر شهرستان خوی، از روز چهارشنبه 29 بهمن‌ماه 1393، بازداشت و به قرنطینه زندان خوی منتقل شده‌اند و اکنون پس از گذشت 10 روز، همچنان در سلول انفرادی به سر می‌برند و اکنون در وضعیت نامناسبی قرار گرفته‌اند.
«اویان نیوز» با اعلام این خبر اطلاع داده مسوولان ملاقات زندان خوی گفته‌اند، اسلام علی اکبرلو و آراز خاصه تراش، ممنوع‌الملاقات بوده و تلاش خانواده‌هایشان برای ملاقات و یا کسب هرگونه خبر از آنها بی‌نتیجه مانده است و با گذشت ۱۰ روز از بازداشت این فعالان آذربایجانی، تنها یک بار خانواده امین حاجیلو موفق به دیدار تلفنی با وی شده‌اند.
بر اساس این گزارش، این فعالان آذربایجانی در روزهای اخیر بارها از زندان خوی به اداره اطلاعات منتقل و تحت بازجویی قرار گرفته‌اند.
این پایگاه خبری تحلیلی همچنین نوشته: در روزهای گذشته نیز امین حاجیلو از ناحیه معده اظهار نارحتی نموده است که این مساله با بی‌توجهی ریاست و کارکنان بهداری زندان مواجه شده است.
عصر دوشنبه ۲۷ بهمن‌ماه سال جاری، ماموران امنیتی با مراجعه به محل کار اسلام علی اکبرلو، آراز خاصه تراش، اسلام علی اکبرلو و امین حاجیلو را بازداشت نموده اند. آنها سپس محل کار اسلام علی اکبرلو را تفتیش کرده و کامپیوتر و وسایل شخصی وی را ضبط نموده‌اند.
پیش‌تر اسلام علی اکبرلو در جریان مراسم خاکسپاری ابراهیم جعفرزاده و مینا کهربایی و فرزندشان به همراه ده تن دیگر از شهروندان و فعالان آذربایجانی در شهر خوی بازداشت شده بود. وی چند روز پس از این بازداشت بار دیگر از سوی ماموران امنیتی به مدت ۱۱ روز بازداشت شد. این فعال آذربایجانی در مراسم‌های مرتبط با قلعه بابک، در اوایل دهه ۸۰ شمسی نیز بازداشت شده بود.
آراز خاصه تراش و امین حاجیلو نیز چندین بار به سبب فعالیت‌های هویت‌طلبانه به مراجع امنیتی و قضایی احضار و بازجویی شده بودند.
تاکنون اتهام و مدت بازداشت این فعالان آذربایجانی مشخص نشده است.
پنج‌شنبه ۷ اسفندماه ۱۳۹۳ - ۲۶ فوریه
۲۰۱۵

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر