سه‌شنبه، دی ۱۰، ۱۳۹۲

سه شنبه، 10 دی ماه 1392 = 31-12 2013

دریافت ششصد میلیون ریال بابت حق الجلسه

در این شهر کسی پاسخگو نیست ؟
عملکرد سوال برانگیز اعضای شورای مرکز استان !

شمال نیوز: از آغاز بکار شوراها در دوره چهارم در شرایطی نزدیک به چهار ماه می گذرد که قانونگزار اولین و اصلی ترین وظیفه قانونی اعضای شورای شهر را تعیین شهردار واجد شرایط می داند و مهمتر اینکه با گذشت چهار ماه از آغاز بکار شوراها ، شهر گرگان در کشور تنها مرکز استانی است که شهرداری آن هنوز با سرپرستی اداره می شود و با وجود انتخاب شهرداری با اکثریت آرا و انجام پیگیری از سوی شورای شهر ،و تلاشهای نماینده مردم درمجلس و پیگیرهای مکرر مقامات مختلف در استانداری گلستان ، هنوز شهرگرگان شهردار ندارد و حکم شهردار منتخب به امضای وزیر کشور نرسیده است.
این شرایط آشفته در شورای شهر و شهرداری گرگان در حالی ادامه پیدا می کند که از دو ماه گذشته مکرر ریاست و سخنگو و نایب رئیس شورای شهر به طرق مختلف در سایتها ، نشریات ، روزنامه ها و حتی از طریق رسانه ملی به افکار عمومی اعلام کرده اند که حکم شهردار گرگان نهایی گردیده و صادقلو بزودی سکاندار شهرداری گرگان خواهد !!! اما در این شرایط که بسیاری ازصاحبنظران معتقدند شورای شهر و شهرداری گرگان بیش از هر زمان نیاز به آرامش و دوری از اقدامات تنشزا دارد ، گروه اکثریت و حاکم بر شورای شهر در اواخر ماه گذشته در اقدامی عجیب با تشکیل جلسه ای غیر علنی و البته شاید با تصور کم کردن فشارهای افکار عمومی بر شورا ، اقدام به برکناری ابراهیم کریمی سرپرست شهرداری و انتخاب سرپرستی جدید برای شهرداری نمود !!! و فرمانداری گرگان هم که مسئولیت کنترل و انطباق مصوبات شورا با قانون را دارد چندی بعد کتبا اعلام نمود که این مصوبه مغایر با قانون است و تعیین سرپرست جدید فقط با طی مراحل قانونی میسر میباشد و در واقعه با این مکاتبه ، فرمانداری گرگان اعلام کرد ابراهیم کریمی از نگاه نظارتی وزارت کشور همچنان سرپرست شهرداری است .
اما این کش مکشها به همین جا ختم نشد و باز هم گروه اکثریت شورا دسته گلی تازه به آب داد و با تشکیل جلسه ای فوق العاده و البته باز هم غیر علنی اقدام به رای گیری نمود و بارای موافق آقایان گرزین _ هزارجریبی _ فدوی - قدس مفیدی _ یوسفی _ سبطی و جرجانی و رای مخالف آقایان چراغعلی _ پایین محلی و کلاتی ، مجددا بر مصوبه قبلی خود و برکناری سرپرست فعلی شهرداری اصرار کرد… که با این تصمیم ، مطابق قانون باید این موضوع باید در هیئت حل اختلاف شوراها مطرح و در این خصوص اعضای هیئت حل اختلاف تصمیم گیری نماید ، تصمیمی که ممکن است اعلام نتیجه آن تا دو ماه هم به درازا بکشد….!!!
اما چند سئوال که به نظر نگارنده مطلب ، پاسخ دادن به آن از سوی هیئت رئیسه شورا به مردم و افکار عمومی ضروری بنطر می رسد مطرح می گردد …
1- شورای دوره چهارم تا کنون چه عملکردی داشته و آیا حاضر است عملکرد چهار ماهه خود را به نقد کارشناسان و اصحاب رسانه قرار دهد ؟
2- در ایام که روزهای حساس تنظیم بودجه سال 93 و در واقع روزهای تعیین استراتژی و طرحهای پیشنهادی شهرداری در سال آتی میباشد نقش شهردار را چه کسی در بودجه سال آینده ایفا می نماید ؟ آیا بنظر شما این مسیری که شورا می رود فرصت سوزی نیست ؟
۳- آیا با چالشها و روند موجود برانتصاب شهردار ، گمان می کنید شهردار منتخب با تمام ویژه گیها و سابقه خوبی که در مدیریت شهری در کارنامه خود دارد ، برای گرگان شهردار موفقی خواهد بود ؟آیا بهتر نبود در این ایامی که گذشت ، بجای سفرهای کم بازده به تهران ، آلترناتیو دوم را برای شهرداری گرگان انتخاب می کردیم تا در صورت تاخیر زیاد و یا پاسخ منفی وزارت کشور سریعا گزینه دوم جایگزین می گردید و از این طریق از اتلاف وقت و از دست رفتن فرصتها جلو گیری می شد ؟
4- آیا گمان می کنید ما اعضای شورای چهارم گرگان در شروع راه به سوگندی که در پیشگاه قرآن کریم برای دفاع از حقوق عمومی شهروندان یاد کرده ایم پایبند بوده ایم ؟
5- تصور نمی کنید که مصاحبه های کذب و انتشار اخبار غیر واقع در بین مردم توسط بعضی از اعضای شورای شهر توهین به افکار عمومی شمرده می شود ؟
۶- با توجه به مشغله زیاد بعضی از اعضای شورا و حضور کمرنگ آنها در پیگیری امور شهر و شهرداری و پاسخگو نبودن به مردم و مراجعین به شورای شهر و بازدهی و راندمان سئوال برانگیز شورا در چهار ماهه اول کاری و برگزاری بعضی جلسات کم نتیجه و بی نتیجه …. آیا گمان می کنید دریافت بیش از شش صد میلیون ریال از محل بودجه شهرداری در این چهار ماهه بابت حق الجلسه توسط اعضای شورای شهر گرگان کاری عادلانه باشد؟ و شرعا جای سئوال ندارد ؟!
البته پیشنهاد می نمایم در این خصوص ، و بابت آنچه تا به امروز گذشته است با هماهنگی شما تمامی اعضای شورای شهر گرگان ( سیزده نفر ) از مردم عذر خواهی کنند … تا در ادامه راه ، اقشار مختلف مردم همراه شورای شهر باشند .
در خاتمه اعلام می نمایم که فضای فعلی شورای شهر بیش از هر زمان نیاز به آرامش و دوری از تنش دارد و امیدوارم حکم مسئولیت شهردار منتخب گرگان جناب صادقلو هرچه سریعتر به تایید وزیر محترم کشور برسد تا که شاید اختلافات موجود پایان یافته و شاهد ایامی پرکار برای تحقق مفاد سوگند نامه و وعده های اعلام شده به مردم در ایام برگزاری انتخابات بوده و با تعیین دستور جلساتی حساب شده ، شاهد تصمیماتی مدبرانه و بدور از احساس در مسیر توسعه پایدار گرگان و خدمتگزاری به مردم این شهر تاریخی باشیم …. یاحق/ گرگان نامه

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر