دوشنبه، دی ۰۹، ۱۳۹۲

10:49:33 AM 1392/10/9
استان الانبار
استان الانبار

حمله نيروهای مالکی با تانک به ميدان تحصن عزت و شرف در رمادی

تلويزيون الرافدين گزارش داد: نيروهای مالکی با تانک به ميدان تحصن عزت و شرف در رمادی حمله کردند. به گزارش رافدين انقلابيون عشاير 10 خودرو هامر ارتش مالکی را در رمادی منهدم ساختند. بعد از درگير شدن انقلابيون عشاير با نيروهای مهاجم، شبه نظاميان مالکی از ميدان درگيری فرار کردند. انقلابيون خودرو اين نيروها را به آتش کشيدند. رافدين افزود: شيخ حارث الضاری مردم الانبار و عشاير آن را فراخواند تا به کمک برادرانشان در ميدان عزت و شرف بشتابند در همين رابطه مساجد رمادی اقدام به پخش فراخوان عمومی کرده اند و دعوت به جهاد عشايری و دفاع از متحصنان مسلمان می کنند
عبدالقادر نايل از رهبران تحصن در شهرهايبه پاخاسته عراق اعلام کرد: درگيری شديدی ميان نيروهای نظامی مالکی وعشاير در برخی از مناطق رمادی در استان الانبار عراق جريان دارد. همه ارتباطات رمادی و فلوجه همزمان با حمله به ميدان تحصن قطع شده است. مساجد رمادی ازعشاير می خواهند در مقابل حمله نظاميان مالکی بايستند. عبدالقادر نائل گفت: برخی از نيروهای مالکی در مقابل تهاجم عشاير عقب نشينی کردند.
به گزارش تلويزيون رافدين افراد پليس حفاظت مؤسسات درخواستهای مالکی برای شرکت در حمله به مردم و تحصن الانبار را رد کردند. بنا به اين گزارش 20 خودروی هامر نيروهای مالکی از ميدان نبرد در نزديکی ميدان عزت و شرف گريختند و به سمت فلوجه رفتند. بابليه گفت: مردم فلوجه با تمام ايل و تبارشان و با تمام سلاحها و خودروهايشان جهت کمک به انقلابيون عزت و شرف به خيابانها ميريزند.
شيخ احمد بديوی شيخ عشيره آل بو علی، از افراد پليسی که از اين عشيره می باشند خواست که به مردم و فرزندان مردم استان خودشان حمله نکنند. به گزارش رافدين سربازان مالکی 5 خودروی هامر خود را به دليل حجم آتش درگيری در ميدان تحصن رمادی ترک کردند. در همين حال رافدين گفت: انقلابيون عشاير از نقش برادران شان در بستن مسيرها بين بغداد و فلوجه و مسدود کردن مسير کمک رسانی به نيروهای مالکی؛ تقدير کردند.
تلويزيون البابليه گزارش داد: در درگيريهای مسلحانه در پاسخ به حمله نيروهای مالکی در رمادی يک تانک و سه خودرو هاموی منهدم شده و تعدادی شهيد و مجروح شده اند.
تلويزيون رافدين در گزارش از تحولات رمادی تا ظهر امروز گفت: گردان واکنش سريع ”العماره“ مالکی بعد از درگيری سخت با نيروهای مسلح عشايری و مردم در منطقه ”ملعب“ رمادی؛ پا به فرار گذاشت. ، افراد گردان واکنش سريع ”العماره“ بعد از درگيريهای سخت در خيابان 60 رمادی از انقلابيون عشاير خواستند که مسير را برای عقب نشينی آنان تأمين کنند. رافدين افزود: انقلابيون عشاير بعد از بيرون راندن گردان واکنش سريع مالکی، کنترل مرکز پليس در منطقه ”الملعب“ را در رمادی به دست گرفتند.
تلويزيون بغداد خبر داد همزمان با دفاع انقلابيون و عشاير و متحصنان در برابر حمله نيروهای مالکی؛
مردم الانبار اقدام به برگزاری تظاهرات خودجوش بزرگی در نقاط مختلف استان در اعتراض به حمله مالکی و محکوميت سرکوب مالکی در اين استان کردند.
به گزارش تلويزيون فلوجه؛ نيروهای عشائری استانهای کرکوک و صلاح الدين و ديالی با نيروهای عشائری استان الانبار اعلام همبستگی کردند و راههای ترددات عمومی را بستند. شاهدان عينی گفتند: نيروهای عشائری دو تانک نيروهای مالکی را در رمادی به غنميت گرفتند».
شيخ فايز خلف شيخ عشيره آلبو شاووش عراق گفت: متحصنان ثابت قدم و استوار به تحصن خود ادامه خواهند داد و تهديدات مالکی در عزمشان خللی ايجاد نخواهد کرد. آنها با هر وسيله يی از ميدانهای تحصن دفاع می کنند.
در همين حال به گزارش تلويزيون التغيير کميته های هماهنگی تکريت اعلام کردند که در کنار مردم الانبار هستند و دولت مالکی را مسئول دستگيری در استان الانبار می دانند. آنها از جامعه جهانی خواستند برای خاموش کردن اين بحران دخالت کنند و از مرجعيت دينی خواستند موضع خود را نسبت به آنچه در عراق می گذرد را اعلام کنند.
دکتر بشار الفيضی سخنگوی رسمی هيأت علمای مسلمين عراق گفت: هدف از دستگيری احمد العلوانی، هدف قرار دادن مردم الانبار و به دنبال آن همه استانهای به پاخاسته می باشد. … هدف مالکی از موضوع علوانی انجام يک آزمايش است که ببيند عکس العمل مردم الانبار چيست؟ آيا اين مسأله را می پذيرند؟ اگر بپذيرند بايد منتظر وضعيتی بدتر از آن باشند. اما اگر مردم در برابر اين اقدام مالکی قيام کنند و عليه او بايستند مالکی هزار بار ايستادگی مردم را در محاسباتش وارد خواهد کرد. … عشاير بايد اتحاد عمل و موضع واحد در برابر مالکی داشته باشند. مالکی هيچ مشروعيتی ندارد. کسی که با حمايت رژيم تهران حکم می کند، هيچ مشروعيتی ندارد».
تلويزيون فلوجه بازجويی از احمد العلوانی توسط مأموران اطلاعات آخوندی گزارش داد احمد العلوانی نماينده پارلمان عراق به دليل جراحتهايی که بر اثر تيراندازی داشته است، در بيمارستان مبارزه با تروريسم بستری می باشد. افراد نيروهای امنيتی مالکی به طور مداوم از احمد العلوانی بازجويی کرده و به طور وحشيانه ای وی را مورد شکنجه قرار داده اند. تعدادی از افسران اطلاعاتی که از احمد العلوانی بازجويی می کنند زبان عربی را به خوبی صحبت نمی کنند و احتمالاً تابعيت کشور همسايه عراق را دارند.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر