سه‌شنبه، دی ۱۰، ۱۳۹۲

11:09:09 AM 1392/10/10
اعتراضات مردمی ـ آرشیو
اعتراضات مردمی ـ آرشيو

اعتراضات دانشجويی و کارگری در اروميه، رشت، اهواز، مياندوآب، سقز و خراسان جنوبی

دانشجويان دانشگاه صنعتی اروميه در اعتراض به تقلب مزدوران بسيجی در انتخابات شورای صنفی دانشگاه تجمع کردند. اين تجمع روز شنبه 7ديماه جاری برگزار شد.

کارگران بازنشسته و محروم لوله سازی اهواز روز يکشنبه 8 ديماه برای دومين بار طی يک هفته در مقابل دادسرای رژيم در اين شهر تجمع کردند و به پرداخت نشدن 6ماه حقوق و مزايای عقب افتاده اعتراض کردند.

کارگران کارخانه کوهدشت سقز روز دوشنبه9 دی در اعتراض به پرداخت نشدن ده ماه حقوق عقب افتاده دست از کار کشيدند و برای دومين بار در مقابل دفتر شرکت تجمع زدند.

شماری از کارگران معادن شاهکوه در خراسان جنوبي در اعتراض به پرداخت نشدن سه ماه حقوق عقب افتاده اعتراض کردند.

جمعی از کارگران کارخانه سيمان لوشان در اعتراض به تعطيلی کارخانه روز يکشنبه 8 دی در مقابل استانداری رژيم در رشت تجمع کردند.

کارگران شرکت «سهند آذر» مياندوآب روز شنبه 7 دی ماه در اعتراض به پرداخت نشدن شش ماه حقوق عقب افتاده اعتصاب کردند. کارگران اعتصابی خواستار بازگشت کارگران اخراجی به کار شدند.

روز دوشنبه 9 ديماه جمعی از دارندگان بيمه در کرمانشاه در اعتراض به عدم پاسخگويی اداره بيمه رژيم به مردم در مقابل اداره تأمين اجتماعی در خيابان فردوسی اين شهر تجمع کردند.

جمعی از مردم «صالح شهر» خوزستان روز شنبه 7 دی در جاده شوشتر-دزفول در اعتراض به خودداری رژيم آخوندی از تکميل پروژه اين بزرگراه تجمع کردند. هفته گذشته در تصادفی در اين جاده8تن کشته و مجروح شدند.

دو تن از زندانيان سياسی به نام های اميد بيگ زاده و مهدی خضری شب دوشنبه دوم دی ماه، از زندان شهرستان سردشت فرار کردند. اين دو زندانی سياسی که پس از درگيری تابستان امسال ميان نيروهای نظامی رژيم و اعضای يکی از احزاب کرد در روستای مارغان شهرستان سردشت، دستگير شده بودند موفق به فرار از زندان اين شهر شده اند. اين دو جوان کرد، به اتهام محاربه و اقدام عليه امنيت رژيم در دادگاه ارتجاع سردشت به رياست قاضی مزدور نوروزی محاکمه شده بودند.

بنا به گزارشهای دريافتی بعد ازظهر روز دوشنبه 9 ديماه جاری مردی ميانسالی در ايستگاه متروی چهار راه وليعصر تهران با پرت کردن خود جلوی قطار مترو، دست به خودکشی زد. اگر چه علت اين اقدام اعلام نشده است اما در موارد متعدد هموطنان به جان آمده از فشارهای طاقت فرسای حکومت آخوندی دست به خودکشی زدند.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر