سه‌شنبه، دی ۱۰، ۱۳۹۲

* احمد سلامتیان؛ هیاهوی ۹ دی دیگر خریداری ندارد
* امتناع زندانیان بند ۳۵۰ زندان اوین از دریافت غذا



احمد سلامتیان؛ هیاهوی ۹ دی دیگر خریداری ندارد



جرس: هیاهوی روزهای اخیر رسانه‌ها و چهره‌های اصولگرا در سالگرد تظاهرات حکومتی ۹ دی ماه ۱۳۸۸ نشان می‌دهد که آن‌ها می‌خواهند گارد بسته خود را در مقابل جنبش سبز حفظ کنند.
حملات لفظی تند و تیز علیه میرحسین موسوی و مهدی کروبی و تاکید بر کلیدواژه‌های «فتنه» و «بصیرت» حکایت از استمرار خط مشی‌ای دارد که محافظه کاران با شروع اعتراض‌ها به نتایج انتخابات سال ۸۸ در پیش گرفتند. جرس درباره حملات تازه به جنبش سبز و رهبران آن با احمد سلامتیان روزنامه نگار و تحلیلگر سیاسی گفتگو کرده و از او درباره انگیزه‌های اصولگرایان از استمرار حملات علیه جنبش سبز پرسیده است. سلامتیان اعتقاد دارد که این حملات لفظی حتی میان طرفداران نظام هم دیگر به مانند گذشته خریداری ندارد چرا که جامعه ایران پس از انتخابات یازدهمین دوره ریاست جمهوری وارد یک دوره تعاملی شده است.

امتناع زندانیان بند ۳۵۰ زندان اوین از دریافت غذا
پس از انتقال سه تن از زندانیان سیاسی بند ۳۵۰ به سلول انفرادی زندانیان این بند از دریافت غذا خودداری کردند.
بنا به اطلاع گزارشگران هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، پس از انتقال حسن اسدی زیدآبادی، عماد بهاور و بهزاد عرب گل از زندانیان بند ۳۵۰ زندان اوین به سلول‌های انفرادی بند ۲۴۰، زندانیان بند ۳۵۰ در اعتراض به این انتقال ناعادلانه شب گذشته از دریافت غذا خودداری نمودند و خواستار بازگرداندن آن‌ها به بند ۳۵۰ شدند.
قابل ذکر است این سه نفر در پی اعتراض و برخورد با عوامل محبوس وزارت اطلاعات که با سر دادن شعارهایی بر علیه زندانیان سیاسی عقیدتی قصد بر ایجاد تنش و درگیری در بند ۳۵۰ را داشتند، به بند ۲۴۰ و سلول انفرادی منتقل شدند.


[تاريخ مطلب: دهم دی ۱۳۹۲ برابر با سی و يکم دسامبر ۲۰۱۳]

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر