شنبه، فروردین ۰۷، ۱۳۹۵

#ایران#iran# آمریکا از هفت هکر ایرانی شکایت و شش شرکت و دو فرد جدید در لیست تحریم‌ها قرار داد

آمریکا از هفت هکر ایرانی شکایت و شش شرکت و دو فرد جدید در لیست تحریم‌ها قرار داد

٠٧-٠١-١٣٩۵ 

آژانس کُردپا: وزارت دادگستری آمریکا با انتشار نام و تصویر هفت ایرانی آنها را به هک کردن مؤسسات مالی و همچنین یک سد در نیویورک متهم کرد. وزارت دارایی آمریکا نیز شش شرکت و دو فرد را به اتهام ارتباط با برنامه موشکی ایران تحریم کرد.
به گزارش دویچه وله، لورتا لینچ، وزیر دادگستری آمریکا، اعلام کرد که این کشور از هفت هکر ایرانی به اتهام هک کردن بانک‌ها و مؤسسات مالی آمریکا شکایت کرده است. حملات گسترده سایبری این هکرها در فاصله سال‌های ۲۰۱۱ تا ۲۰۱۳ رخ داده است.

در مجموع ۴۶ نهاد مالی در آمریکا از جمله "بنک آو امریکا" (Bank of America) و بورس نیویورک قربانی این حملات بوده‌اند.

لینچ روز پنج‌شنبه (۲۴ مارس/ ۵ فروردین) در کنفرانسی مطبوعاتی گفت هکر‌های ایرانی با حمله "محروم‌سازی از سرویس" (DDoS) موجب از کار انداختن وبسایت‌های این نهادهای مالی شده و به این ترتیب دسترسی مشتریان به حساب‌های‌شان را برای مدتی محدود کرده‌‌اند.

این حملات سایبری خساراتی چند میلیون دلاری بر جای گذاشتند.
وزارت دادگستری آمریکا گفته است که این هفت هکر با سپاه پاسداران ایران مرتبط و در دو شرکت کامپیوتری دولتی به نام‌های "آی‌تی سک‌تیم" و "مرصاد" مشغول به کار بوده‌اند.

به نوشته روزنامه "واشنگتن پست" این هفت هکر ایرانی که در صورت بازداشت با مجازات ده سال زندان روبرو هستند، همگی در ایران سکونت دارند.

در همین حال پلیس فدرال آمریکا (اف‌بی‌آی) نام و تصاویر این هفت هکر را منتشر کرده است. احمد فتحی، حمید فیروزی، امین شکوهی، محمدصادق احمدزادگان، امید غفاری‌نیا، سینا کیسار و نادر ساعدی کسانی هستند که در این پرونده از آنها نام برده شده است.

همچنین روز پنج‌شنبه وزارت دارایی آمریکا شش شرکت و دو فرد را در ارتباط با آزمایش‌های موشکی ایران در فهرست تحریم قرار داد. "صنایع شهید نوری" و "صنایع شهید موحد"، وابسته به "گروه صنعتی شهید همت"، از جمله تحریم‌شدگان هستند.

آمریکا "گروه صنعتی شهید همت" را مسئول برنامه‌های موشکی ایران می‌داند.

این وزارتخانه همچنین نام دو شهروند بریتانیایی را به دلیل ارتباط با شرکت هواپیمایی ماهان در فهرست تحریم‌ها قرار داد. شرکت هواپیمایی ماهان متهم به حمل و نقل تجهیزات نظامی، سلاح و نفرات برای کمک‌رسانی به رژیم بشار اسد، رئیس‌جمهور سوریه است.

دو شرکت مستقر در امارات متحده عربی نیز به دلیل داد و ستد با شرکت ماهان در فهرست تحریم‌های آمریکا قرار گرفته‌اند.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر