پنجشنبه، فروردین ۱۲، ۱۳۹۵

#ایران#iran# رژیم در بلوچستان زمین‌های بومی را غصب و به ارگان‌های نظامی و افراد غیربومی واگذار می‌کند

رژیم در بلوچستان زمین‌های بومی را غصب و به ارگان‌های نظامی و افراد غیربومی واگذار می‌کند


٣١-٠٣-٢٠١۶ 
کوردستان میدیا: رژیم ایران با تخریب روستاها در شهرهای مختلف سیستان و بلوچستان و غصب زمین‌های بومی، سعی در تغییر بافت جمعیتی این استان دارد.
براساس گزارشات منتشره، نیروهای امنیتی و انتظامی رژیم در بلوچستان زمین‌های مردم بومی بلوچستان را غصب و در اختیار غیربومیان و ارگان‌های نظامی قرار می‌دهند.

در نتیجه‌ی این سیاست رژیم علیه مردم بلوچ، بخشی از مردم بلوچستان آواره و بی‌سرپناه گشته‌اند.

فعالان بلوچ می‌گویند: "برنامه‌ی هویت‌زدایی و بر هم زدن ترکیب جمعیتی و غصب زمین‌های بومی به قبل از جمهوری اسلامی برمی‌گردد و جمهوری اسلامی نیز همان سیاست را تداوم می‌بخشد".

این فعالان اعلام کرده‌اند: "حکومت مرکزی برنامه‌ی تغییر بافت جمعیت بلوچستان را بر خلاف موازین بین‌المللی ادامه می‌دهد، زیرا قوانین بین‌المللی می‌گوید که حکومت مرکزی حق ندارند املاک منقول يا غيرمنقول متعلق به افراد يا گروه‌ها و سازمان‌ها را تصرف کرده و یا از بین برده و تخریب نموده و منهدم نمایند، اما حکومت مرکزی مرتکب همه این جرائم شده و به جنایت علیه ملت بلوچ ادامه می‌دهد".

گسیل داشتن مهاجران غیر بومی به بلوچستان، دادن مزیت‌های زیاد به افراد غیربومی، وادار کردن مردم بلوچ به مهاجرت، تغییرات شهری و روستایی بر اساس منافع افراد غیربومی و نظامی، غصب زمین‌های مردم بلوچ و ثبت آنها به نام شهرداری و واگذار کردن آنها به نظامیان از جمله اقداماتی است که رژیم ایران جهت تغییر بافت جمعیتی بلوچستان انجام داده است.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر