یکشنبه، فروردین ۰۸، ۱۳۹۵

#ایران#iran# زندانیان مجروح درگیریهای گوهردشت بدون رسیدگی به‌حال خود رها شده‌اند



آژانس ايران خبر 95/1/7:
زندان گوهردشت - اعتصاب‌غذای زندانیان عادی و بسته شدن هواخوری بند ۱۰
در دومین روز فروردین 1395 در پی درگیری بین دو باند مافیایی که هر کدام به جناحهایی از سرکردگان زندان گوهردشت از جمله داریوش امیریان وصل هستند، صورت گرفت و بیش از 30 زندانی به‌طور جدی با اشیاء برنده مجروح و مصدوم گردیدند این تنش در بین زندانیان ادامه دارد. تعدادی از مصدومان تا کنون بدون رسیدگیهای لازم پزشکی در بند به‌حال خود رها شده‌اند. اکثر زندانیان مصدوم در انفرادیهای سالن 33 در بند 10 گوهردشت محبوس هستند. بر اساس اخبار دریافتی روزهای جمعه ششم و شنبه هفتم فروردین، هنوز این درگیریها و اعتراضات زندانیان ادامه دارد. تعدادی از آنان دیوار سالن 31 را تخریب کرده و به واحد موسوم به فرهنگی رفته‌اند. آنان در اعتراض به عدم رسیدگی و پانسمان جراحتهای خود صبح امروز (7فروردین95) اعتصاب‌غذا کرده‌اند.
بر اساس گفته زندانیان حداقل 9 زندانی در سالن 32 اعتصاب‌غذا کرده‌اند و اعلام کرده‌اند تا رسیدگی به امنیت و جراحتهایشان به اعتصاب ادامه خواهند داد. به گفته زندانیان به‌رغم عفونی شدن زخمهای تعدادی از زندانیان مجروح هیچ رسیدگی به وضعیت آنها نشده است و به‌حال خود رها شده‌اند.
زندانیان اعتصابی عبارتند از سید جمال موسوی، مرتضی کریمی، حسن امن زاده، سید حسن حسینی پور، سعید عباسپور و داود جهانگیری.
ده نفر دیگر از زندانیان مجروح و مصدوم در سویتهای انفرادی شماره 35 در بند 10 محبوس هستند، این زندانیان تا کنون اعلام اعتصاب‌غذا نکرده‌اند.
هم اکنون زندانیان اعتصابی در هواخوری سالن 32 محصور گردیده‌اند. سایر زندانیان در سالن 32 عملاً از هواخوری منع شده‌اند و مأموران سرکوبگر گارد و سایر مأموران ضدشورش در این بندها مستقرند.
اسامی زندانیان در سلولهای انفرادی سالن 35 عبارتند از:
مجتبی رضانیا، محمد منیری، سعید سرمستی، ناصر بابایی، محمدرضا خلیل زاده، آیت‌الله قاسمی دلفانی، یزدان علی دادیان، بیژن دیبافر، مصطفی اجلالی، حسین آیتی وند. همه این نفرات از کتف، دست و صورت به‌شدت مضروب و مصدوم گردیده‌اند.
با کانال تلگرام ما همراه شوید

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر