شنبه، فروردین ۰۷، ۱۳۹۵

#ایران#iran# اطلس دیجیتال ٧٠١ زندانی کُرد انتشار یافت

اطلس دیجیتال ٧٠١ زندانی کُرد انتشار یافت
٠٧-٠١-١٣٩۵ 

آژانس کُردپا: زندانیان سیاسی و مدنی ایران در تقسیم‌بندی اتنیکی معرفی شدند.
به گزارش آژانس خبررسانی کُردپا، اطلاعات دیجیتال درباره ٨٥٢ زندانی سیاسی که در ١٥٠ زندان محبوس هستند با تلاش و اقدام یک سازمان غیرانتفاعی منتشر گردد.

در این اطلس، گروه "اتحاد برای ایران"، زندانیان سیاسی با گرایش ملی و در ٧ اقلیت ساکن ایران که مشتمل بر ٨٥٢ زندانی می‌باشد، معرفی کرده است.

زندانیان سیاسی کُرد که هویت ٣٣٩ نفر از آنها در اطلس دیجیتال آمده، علاوه بر عکس، اطلاعاتی درباره نوع فعالیت و زندگی‌نامه و محل بازداشت و نیز اتهام وارده درج شده است.

همچنین در بخش زندانیان کُرد، اسامی ١٨٤ فعال مذهبی، ٤٣ فعال مدنی، ٧٨ فعال حقوق‌بشر و بیش از ٣٠ روزنامه‌نگار و بلاگر و کنشگر حقوق کارگران آمده است.

وب‌سایت این سازمان که در کشور آمریکا ثبت شده، اعلام کرد: اطلاعات بیش از ۲۰۰۰ زندانی که در اطلس زندانهای ایران ثبت شده، مانند نورافکنی است بر رفتار دستگاه قضائی ایران. به این ترتیب هر گاه دادگاهی آزادی شهروندی را به جرم استفاده از حقوقش سلب میکند، این رویداد ثبت شده و جهانیان میتوانند از آن اطلاع کسب کنند.

این اطلس که کار بر روی آن از پنج سال پیش آغاز شده است، اطلاعاتی درباره ١٥٠ زندان ایران و ٢١٦ قاضی دستگاه قضایی حکومت اسلامی ایران دارد.

انتشار چنین اطلسی با تقسیم‌بندی اقلیت‌های اتنیکی فارسی، تُرک، کُرد، عرب، بلوچ، ترکمن و لُر در نوع خود کم‌سابقه محسوب می‌شود.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر