پنجشنبه، فروردین ۱۲، ۱۳۹۵

#ایران#iran# پلیس یک اردوگاه خودساخته پناهجویان در شمال شرقی پاریس را برچید

media


پلیس فرانسه روز چهارشنبه ۳۰ مارس یک اردوگاه خودساخته در شمال شرقی پاریس را برچید و صدها تن از پناهجویان ساکن آن را به مراکزی در حومه پایتخت و سایر شهرهای فرانسه منتقل کرد.
 بگزارش خبرگزاری فرانسه، صدها تن از پناهجویان افغان، سودانی و اریتره ای از اوایل ماه مارس در یک اردوگاه متشکل از خیمه ها و دوشک خواب در متروی "ستالینگراد" ساکن شده بودند که در میان آنها شماری از پناهجویان اردوگاه "جنگل" کاله نیز دیده میشد.
 در جریان عملیات برچیدن اردوگاه، پناهجویان با حفظ آرامش سوار اتوبوسهایی شدند که قرار بود آنها را به مراکز جدید منتقل کند.

وزارت کشور فرانسه و شهرداری پاریس در بیانیه ای مشترک گفته اند که نزدیک به یک هزار پناهجو از اردوگاه به مراکز اضطراری منتقل شده اند و قرار است در مورد سرنوشت آنان بعدا تصمیم گرفته شود. بر اساس بیانیه پناهجویانی که مایل به پناهندگی در فرانسه باشند، میتوانند به مراکز مربوطه مراجعه کند.

خبرگزاری فرانسه می گوید این دومین بار است که پلیس دست به برچیدن این اردوگاه زده است. پیشتر روز هفتم مارس نزدیک به ۴۰۰ تن از پناهجویان از این اردوگاه به مراکز دیگر منتقل شده بودند اما چند روز بعد شماری از پناهجویان به اردوگاه بازگشتند.

سوفی بروکا، منشی عمومی پلیس پاریس و حومه می گوید با برچیدن اردوگاه کاله در شمال فرانسه، بخشی بیشتری از پناهجویان به پاریس می آیند.

خبرگزاری فرانسه می گوید از ماه ژوئن سال گذشته این نزدهمین عملیات برچیدن اردوگاههای خودساخته در شهر پاریس است. در جریان این عملیات، بیشتر از ۶۵۰۰ پناهجو در مراکز پذیرش جابجا شده اند.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر