شنبه، فروردین ۰۷، ۱۳۹۵

#ایران#iran# هشدار در مورد خطرات داروهای مسکن



شیوع استفاده از داروهای مخدر مشتق از تریاک که به طور قانونی و توسط پزشکان تجویز می‌گردد و مرگ‌های ناشی از سو مصرف آنها، تبدیل به یک معضل جدی بهداشتی و اجتماعی در آمریکا شده است.

به گزارش رویترز، مرکز پیشگیری و کنترل بیماری‌های این کشور به تازگی دستور‌العملی برای پزشکان صادر کرده است که چطور می‌توانند از تجویز داروهای مسکن قوی کم کنند.

تام فریدن، مدیر این مرکز، می‌گوید که تجویز افراطی مخدرها، به خاطر تسکین دردهای مزمن، عامل اصلی مصرف بیش از حد داروهای مخدر در آمریکاست.
فروش داروهای قانونی مخدر از سال ۱۹۹۹ در کشور آمریکا چهار برابر شده است. میزان مرگ و میر ناشی از مصرف بیش از حد این داروها از همان سال تاکنون بیش از ۱۶۵ هزار نفر بوده است. در حال حاضر روزانه بیش از چهل نفر در اثر مصرف بیش از حد این داروها جان خود را در این کشور از دست می‌دهند.

از جمله راه‌های جلوگیری از مرگ بر اثر سو استفاده این مخدرهای مسکن استفاده از داوری نالوکسن Naloxone است که مسئولان بهداشت خواستار دسترسی بیشتر امدادگران پزشکی به آن هستند. پزشکان عمومی اغلب برای دردهای مزمن که بیش از سه ماه ادامه دارند، داروهایی تجویز می‌کنند که می‌تواند مخدر باشد.

در دستورالعمل تازه‌ای که برای پزشکان آمریکایی صادر شده، پیشنهاد شده است که از داروهای غیرمخدر مانند استامینوفن(بدون کدئین) یا ایبوپروفن برای تسکین دردهای مزمن استفاده شود. مگر آنکه بیمار بیماری درمان‌ناپذیری مثل سرطان پیشرفته داشته باشد. در صورتیکه تجویز مسکن مخدر اجتنا‌ب‌ناپذیراست، پزشکان موظفند که کمترین میزان لازم این داروها را تجویز کنند و بیمار باید به طور مرتب تحت نظر پزشک باشد.
از سوی دیگر تسکین درد باید همراه با روش‌های غیردارویی مثل ورزش همراه شود. از پزشکان آمریکایی خواسته شده که تا حد ممکن از تجویز زاناکس، والیوم و لورازپام خودداری کنند و در صورتیکه چاره‌ای جز تجویز آنها نباشد، نسخه‌ها باید فقط برای یکبار مصرف بالافاصله بعد از تجویز باشند نه برای دوره‌های طولانی.
به گزارش رویترز، در سال ۲۰۱۴، بیش از دو میلیون آمریکایی بالای ۱۲ سال از داروهای مخدر مسکن بیش از حد استفاده کرده‌اند و به آن وابستگی اعتیادگونه داشته‌اند.

رادیوفردا 

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر