سه‌شنبه، مرداد ۰۸، ۱۳۹۲


خوشحالی ژاپنی‌ها از افزایش نرخ تورم!

ژاپنی ها که همواره به تورم منفی (کاهش سطح عمومی قیمت ها) عادت کرده اند از موفقیت دولت خود در ایجاد نرخ تورم 0.4درصدی خوشحال شده اند و آن را برای تحولات و توسعه اقتصادی کشورشان موثر و مفید می دانند.

به گزارش واحد مرکزی خبر،  بانک مرکزی ژاپن، تورم ماه ژوئن در این کشور در مقایسه با مدت مشابه پارسال چهار دهم درصد رشد داشته است؛ این سریعترین افزایش تورم ماهیانه در پنج سال گذشته در ژاپن است و نشان می دهد سیاستهای اقتصادی دولت برای خارج کردن ژاپن از رکود اقتصادی و کاهش دائم قیمتها نتیجه داده است.

دولت ژاپن همچنین به دنبال افزایش قیمت ها و کاهش ارزش پول ملی به منظور افزایش توسعه صادرات است.

دکتر محمد پورعمران  اقتصاددان با بیان اینکه نرخ تورم 2 تا 3 درصد برای اقتصاد کشورها خوب است و اگر از این رقم فراتر رود، مطلوب نیست ،

گفت: برخلاف کشور ما و تقریبا همه کشورهای جهان که در موارد زیادی از نرخ تورم بالا رنج می برند، ژاپنی ها از نرخ تورم منفی ناراحت هستند و آن را برای رشد اقتصادی خود مضر می دانند.

وی افزود: نرخ تورم منفی به معنی کاهش قیمت هاست و انتظارات عمومی برای کاهش سطح عمومی قیمت ها سبب می شود مصرف کاهش یابد که به معنی کمترشدن تولید و سرمایه گذاری هاست.

پورعمران گفت: دولت آبه در ژاپن هدف گذاری 2 درصدی برای ایجاد تورم دارد که تاکنون 0.4 درصد آن تحقق یافته و باعث خوشحالی ژاپنی ها شده است.آمارها نشان می دهد تورم در ژاپن چهار دهم درصد رشد داشته است.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر