شنبه، مرداد ۰۵، ۱۳۹۲

شكار غير قانوني بسيجيان در منطقه حفاظت شده تنگ صياد شهركرد

-فاجعه زيست محيطي در منطقه حفاظت شده تنگ صياد شهرکرد -منطقه تنگ صياد در شهرکرد يکي از زيباترين مناطق محافظت شده در ايران است اين منطقه زيستگاه حيوان هاي وحشي زيادي همچون انواع گربه سانان ، خرس ،  انواع پرندگان ، گراز و انواع گوزن است.
محيط بانان پرورش يافته براي حفاظت از اين منطقه بسيار حرفه اي و کار آزموده هستند طي ده سال گذشته چند مورد تيراندازي منجر به قتل به علت شکارهاي غير قانوني صورت گرفته که سر و صداي زيادي هم در رسانه ها داشته است اما در تاريخ 31 تير ماه سال 92 يک گروه کوچک از بسيجيان فرخ شهر شهرکرد با اسلحه هاي شکاري وارد اين پارک محافظت شده ميشوند و غير قانوني دست به شکار سه گوزن جوان ميزنند. شکاربانان که در اطراف بودند مي آيند که به وظايف خود عمل کنند اما ناگهان يکي از اين افراد اسلحه کلاش خود را که در کاور مخصوصي پوشانده بود خارج کرده و شروع به تير اندازي به سمت آنها ميکند.
نيروي انتظامي در جريان قرار ميگيرد و يک ساعت بعد اين گروه کوچک بسيجي در حاليکه از منطقه شرقي در حال خروج بودند توسط نيروي انتظامي متوقف ميشوند .  نيروي انتظامي تنها با يک تماس تلفني اين افراد را آزاد ميکند تا به همراه شکار هاي غير قانوني خود و به همراه اسلحه هاي شکاري و جنگي به راه خود ادامه دهند.
به گفته يکي از محيط بانان اين افراد از محافظان امام جمعه شهرکرد بودند وتنها با يک تماس آزاد ميشوند اين فرد ميگويد وقتي اين گروه به سمت من و همکاران شليک کردند تنها قصدشان کشتن ما بود حالا آزادانه در حال گردش هستند.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر