چهارشنبه، مرداد ۰۹، ۱۳۹۲

تنش مافیاهای قدرت بر سر گزارش حادثه قم ادامه دارد


در قم چه گذشت و کدام نیروی سازمانیافته ابتدا لاریجانی را از سخنرانی در قم منع کرد و پس از این که نظرش پیش نرفت، پا در میدان نهاد و نه تنها مانع سخنرانی لاریجانی شد بلکه فرار را به تحمیل کرد. در جدال میان باند احمدی نژاد و مافیای خامنه ای، لاریجانی در قم تنبیه شد و اکنون ملاخانه به میدان کشمکش جناح های درگیر تبدیل شده است. هفته نامه 9 دی حمید رسایی درباره قرائت گزارش حادثه 22 بهمن قم در صحن علنی مجلس که در مجلس به صورت رایگان توزیع شد در این خصوص مدعی شده بود: "تنظیم‌کنندگان گزارش قم در پی این هستند که آیت‌الله مصباح‌یزدی، آیت‌الله جنتی، سپاه، بسیج و نیروی انتظامی را در حمله به سخنرانی علی لاریجانی مقصر جلوه دهند."
*******
 تنش ها بر سر گزارش حادثه قم ادامه دارد
از انتقاد شدید 9 دی تا خوانده شدن گزارش در صحن" به وقتش"!
زمان قرائت گزارش حادثه 22 بهمن قم باز هم به تعویق افتاد، تعویقی که البته می‌تواند به معنای جدی شدن ...
پارسینه-گروه سیاسی: زمان قرائت گزارش حادثه 22 بهمن قم باز هم به تعویق افتاد، تعویقی که البته می‌تواند به معنای جدی شدن قرائت کامل این گزارش باشد.

هیات‌رئیسه مجلس زمان قرائت این گزارش را بعد از برگزاری مراسم تحلیف عنوان کرده است، یعنی زمانی که کشور درگیر استقرار رئیس‌جمهور جدید نیست  آن هم در شرایطی که به نظر می‌رسد قوه قضائیه نیز با موافقان قرائت کامل این گزارش همراه شده وحجت‌الاسلام بنایی، مشاور پارلمانی رئیس قوه قضائیه ضمن حمایت از گزارش تهیه شده از این حادثه گفته «معرفی عوامل حادثه 22 بهمن قم مطالبه مردم و علماست».

این اتفاق اما در حالی رخ داد که پایداری ها اصرار زیادی برای جلوگیری از قرائت این گزارش در مجلس داشتند تا جایی که امنیت ملی ها از تهدید و فشار بر روی بهارستان نشین ها برای عدم قرائت این گزارش خبر دادند.



هفته نامه 9 دی حمید رسایی درباره قرائت گزارش حادثه 22 بهمن قم در صحن علنی مجلس که در مجلس به صورت رایگان توزیع شد در این خصوص مدعی شده بود:

"تنظیم‌کنندگان گزارش قم در پی این هستند که آیت‌الله مصباح‌یزدی، آیت‌الله جنتی، سپاه، بسیج و نیروی انتظامی را در حمله به سخنرانی علی لاریجانی مقصر جلوه دهند."

ادعایی که به گفته امنیت ملی های مجلس با تهدید نیز همراه بوده است.گویی فشارها تمامی ندارد  تا مردم هر روز برای شنیدن این گزارش مشتاق تر شوند.در واقع تهدید ها بیشتر و بیشتر افکار عمومی را مشتاق می کند تا بدانند در این گزارش نام چه کسانی هست.

در این میان در گیریها در مجلس ادامه دارد و سیدحسین نقوی‌حسینی، سخنگوی کمیته امنیت این تهدیدها را کارساز نمی‌داند و تاکید دارد که کمیته با انبوهی از خودسرهای قم تعیین‌تکلیف خواهد کرد.

منصور حقیقت‌پور، عضو هیات‌رییسه و رییس کمیته تدوین گزارش 22 بهمن قم نیز به تهدیدهای پی‌درپی اعضای کمیسیون و در راس آن رییس کمیسیون امنیت نیز با تایید تهدید ها تاکید کرده: متاسفانه یکسری مسوولان ارشد اجرایی کشور وارد صحنه شده و نمایندگان مرتبط با گزارش حادثه ۲۲ بهمن قم را تهدید کرده‌اند، در چند روز اخیر آقای بروجردی رییس کمیسیون امنیت ملی مورد تهدید این افراد قرار گرفته، از این‌رو فردا در صحن علنی فیلم حادثه قم به‌طور کامل پخش می‌شود.

به گفته او، انجمن حجتیه از شیوه گزارش حادثه ۲۲بهمن قم راضی نخواهد بود، بدون شک در آینده نزدیک با عوامل بروز این حادثه برخورد جدی خواهد شد. بر اساس برنامه‏ریزی‏های انجام‌شده بخشی از تخلفات هر دستگاه در نشست علنی فردای مجلس بیان می‌شود.

روح‏الله حسینیان نیز گزارش قم را ناکامل دانسته و گفته: این چه گزارشی است که در آن یک نفر را متهم کرده‌اند که با شعار دادن، دیگران را برانگیخته، یک نفر را به‌سختی تحت بازجویی قرار داده‏اند و یک روز او را در سرویس بهداشتی حبس کرده‌اند؛ به شکلی که همانجا نماز خوانده و حالا از تدوین گزارش سخن می‌گویند. تا نوار مخالفت های پایداری ها در خصوص عدم قرائت گزارش قم را کامل کند.

عوض حیدرپور در همین زمینه گفته: بیان چنین عباراتی از سوی حسینیان با توجه به پیشینه او، به صلاح ایشان نیست و گزارش آنقدر کامل بوده که ما به‌عنوان اعضای کمیسیون امنیت موافق آن باشیم. حالا شاید این گزارش با منافع برخی از دوستان ما هم‌راستا نباشد که آن مساله دیگری است.

با این وجود نتیجه این شد که خواندن این گزارش "به وقتش "موکول شود! محمدرضا باهنر اما اعلام کرده وقت قرائت این گزارش بعد از مراسم تحلیف حسن روحانی قرائت است.

در هر حال،  مجموعه اظهارنظرهای نمایندگان در هفته گذشته نشان داده که وزن موافقان قرائت کامل این گزارش به شکلی چشمگیر بیشتر از مخالفان است. محمدرضا باهنر با بیان اینکه هیچ‌گونه فشاری روی هیات‌رئیسه برای قرائت نشدن گزارش حادثه قم وجود نداشت، تاکیده کرده:«اگر فرصت آئین‌نامه‌ای وجود داشت، فشارها هم اثر نداشت و این گزارش قرائت می‌شد».

حالا باید منتظر روز تحلیف ماند و دید بعد از آن بالاخره پرونده این گزارش با خوانده شدن کامل  بسته خواهد شد یا با سانسور اسامی و یا حتی با نخواندن!

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر