یکشنبه، مرداد ۰۶، ۱۳۹۲

در مقابل کشتار بی رحمانه ارتش مصر سکوت نکنیم


کارشناسانی که بی طرفانه اوضاع مصر را تحلیل می کنند ، بر این نظر هستند که اشتباه اول؛ دفاع سکولار ها ، دمکراتنها و چپ هایی که از دخالت ارتش برای برکناری محمد مرسی بود . اشتباه دوم آنان حمایت ویا سکوت از سرکوب و کشتار بی رحمانه هواداران رئیس جمهوری برکنار شده این کشورمی باشد.تنها تلفات دیروز به بیش از یکصد و سی کشته و 4500 زخمی رسیده است و پزشکان می‌گویند تیراندازی مستقیم به سر و سینه بسیاری از قربانیان موجب مرگ آنها شده و اخوان‌ المسلمین، ارتش مصر را به تیراندازی به قصد کشتن متهم کرده است. متاسفانه سکولار های ایرانی هم به دلیل نفرتی که از حاکمیت ضد بشری 34 ساله آخوندی در ایران دارند؛ با این همانی کردنها اوضاع دو کشور مصر و ایران از این جنایت در عمل پشتیبانی می کنند. دمکرات ها ی واقعی کسانی هستند که از انتخابات ازاد دفاع می کنند و مخالف کودتا و کشتار مردندو از تظاهرات مسالمت آمیز در هر کشوری دفاع می کنند

 شمار زیادی از هواداران محمد مرسی در درگیری‌های روز شنبه، بیست و هفتم ژوئیه کشته شدند. خبرگزاری رویترز آمار کشته شدگان را دست‌کم ۷۰ نفر نفر اعلام کرده، اما رسانه‌های مصری می‌گویند که بیش از یکصد نفر در جریان تیراندازی نیروهای امنیتی مصر در خیابان‌های قاهره جان خود را از دست‌داده‌اند و بیش از یک‌هزار تن زخمی شده‌اند. هواداران و مخالفان محمد مرسی، رئیس‌جمهوری برکنار شده مصر از روز گذشته، جمعه در منطقه نصر قاهره تجمع کرده‌اند. روز جمعه، عبدالفتاح سیسی، فرمانده ارتش و اخوان‌المسلمین هواداران خود را به تجمع خیابانی دعوت کرده بودند. روزنامه الاهرام مصر از حضور میلیون‌ها نفر در خیابان‌های شهرهای مختلف مصر در روز جمعه خبر داده است.
بنابر نوشته بی بی سی :محمد ابراهیم، وزیر کشور مصر به طرفداران محمد مرسی، رییس جمهور برکنار شده آن کشور، هشدار داده که دولت آنها را به زودی از محل تجمع آنها در نزدیکی یک مسجد متفرق خواهد کرد.
آقای ابراهیم گفته است ساکنان خانه های اطراف مسجد رابعه العدويه در قاهره خواستار پایان دادن به تجمع افرادی شده اند که برای اعتراض به کودتای ارتش مصر علیه دولت محمد مرسی به خیابانها آمده اند.
اظهارات او نشانه تندتر شدن موضع دولت موقت مصر است که پس از کودتای ارتش در مصر تشکیل شد.
علی رغم اظهارات وزیر کشور، هزاران فرد معترض در قاهره گفته اند که در مسجد رابعه العدويه و محوطه اطراف آن خواهند ماند.
جهاد الحداد، سخنگوی اخوان المسلمین گفته است که تجمع در اعتراض به ظلم و خطر دراز مدت کودتای نظامی است.
جیم میور، خبرنگار بی بی سی در قاهره گفته است به سختی می توان تصور کرد که ارتش بدون خونریزی بیشتر طرفداران آقای مرسی را از محل تجمع متفرق کند.
منطقه اطراف مسجد رابعه العدويه روز گذشته محل درگیریهای خونینی بوده و به گفته پزشکان بیمارستانی در مجاورت مسجد، حمله نیروهای امنیتی به مردم بیش از ١٠٠ کشته و ١٥٠٠ زخمی بر جای گذاشت. این در حالی است که دولت تحت حمایت ارتش به کشته شدن ٧٨ شهروند اقرار دارد.
این پزشکان می‌گویند تیراندازی مستقیم به سر و سینه بسیاری از قربانیان موجب مرگ آنها شده است.
اخوان‌ المسلمین ارتش مصر را به تیراندازی به قصد کشتن متهم کرده و خواستار واکنش جامعه بین المللی شده است.
در همین حال، جان کری، وزیر امور خارجه آمریکا در واکنش به درگیری‌های خونین مصر گفت کاخ سفید خواهان پایان دادن به بازداشت‌های سیاسی و آزادی رهبران سیاسی آن کشور است.
آقای کری دیروز گفت مقام‌های مصری قانونا و اخلاقا موظف‌اند که به حق تجمعات صلح آمیز و آزادی بیان احترام بگذارند.
به گفته وزیر خارجه آمریکا "خشونت بیشتر، نه تنها فرآیند دموکراتیک شدن و آشتی ملی را به تاخیر می اندازد، بلکه تاثیر بسیار منفی بر ثبات منطقه خواهد داشت."
در همین حال، احمد طیب، شیخ الازهر و محمد البرادعی که از اقدامات ارتش مصر برای برکناری محمد مرسی، رئیس‌جمهور منتخب مردم مصر حمایت کرده بودند، کشتار تعداد زیادی از هواداران آقای مرسی در درگیری با نیروهای ارتش را محکوم کرده‌اند.
شیخ الازهر مصر که بلندپایه‌ترین روحانی سنی مذهب مصر به شمار می‌رود، خواهان تحقیق در این مورد شده است.
محمد البرادعی، معاون رئیس‌ جمهور موقت فعلی مصر نیز گفته است که از خشونت نامتناسبی در درگیری‌ها استفاده شده است.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر