چهارشنبه، مرداد ۰۹، ۱۳۹۲

فاجعه بزرگ انسانی در زندان کارون اهواز را دریابید

اهواز
ده ها تن از فعالان مدنی و سیاسی در مورد شرایط فاجعه بار در زندان کارون اهوازبیانیه ای تحت عنوان«فاجعه بزرگ انسانی در زندان کارون اهواز را دریابید» صادر کردند در این بیانیه وضعیت اسف بار رفاهی و بهداشتی و … این زندان توصیف شده و پس از نامه نگاری های بی حاصل به نهادهای داخلی؛ از مجامع جهانی تقاضای توجه برای جلوگیری از یگ فاجعه انسانی شده است. به خواندن ادامه دهید

مرگ یک زن توسط پزشک بسیجی جنایتکار وفاسد دراصفهان

Untitled-1
روز جمعه 4 مرداد سال 92 در بيمارستان الزهرا اصفهان خانمي 44 ساله به نام ميترا کرمي به علت وجود يک غده مورد عمل جراحي قرار گرفت . به خواندن ادامه دهید

انتقاد تند یک دانشجو درحضور خامنه ای جنایتکار

Untitled-1
روز یکشنبه، شش مردادماه در جریان جلسه دیدار بیش از هزار دانشجو با خامنه‌ای، ، مصطفی دینی، دبیر انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه تهران و علوم پزشکی تهران، ضمن یادآور شدن فضای امنیتی حاکم بر دانشگاه‌ها، نسبت به عدم مجازات و معرفی «عاملان اصلی» تهاجم به کوی دانشگاه تهران در سال‌های ۱۳۷۸ و ۱۳۸۸ انتقاد کرد به خواندن ادامه دهید

افشاگر ویکی‌لیکس از اتهام 'کمک به دشمن' تبرئه شد

آقای منینگ در مورد ۲۰ اتهام مختلف گناهکار شناخته شده و ممکن است حداکثر به ۱۰۰ سال زندان محکوم شود
دادگاهی در آمریکا بردلی منینگ، سرباز آمریکایی همکار وبسایت ویکی‌لیکس را در مورد اتهام "جاسوسی" گناهکار و درباره اتهام "کمک به دشمن" بی‌گناه دانست.

پیشتر وکیلان آقای منینگ از قاضی خواسته بودند جدی‌ترین اتهام او یعنی "کمک به دشمن" را از فهرست اتهامات موکلشان حذف کند اما این درخواست مورد قبول قرار نگرفته بود.

آقای منینگ در مجموع در مورد ۲۰ اتهام مختلف گناهکار شناخته شده و ممکن است حداکثر به ۱۰۰ سال زندان محکوم شود.

این سرباز آمریکایی اعتراف کرده که سه سال پیش ۷۵۰ هزار سند نظامی و دیپلماتیک را در اختیار گروه افشاگر ویکی‌لیکس قرار داده اما گفته قصد ضربه‌زدن به امنیت ملی را نداشته است. وی هدف از این کار را برانگیختن بحث عمومی درباره سیاست خارجی ایالات متحده دانسته است.

اقدام بردلی منینگ، بزرگترین مورد درز اطلاعات طبقه‌بندی‌شده در تاریخ آمریکا محسوب می شود.

پیشتر یک دادستان نظامی در آمریکا گفته بود بردلی منینگ در طلب نام و شهرت به کشور خود خیانت کرده است.


اشدین فاین، دادستان نظامی، در نطق پایانی خود در دادگاه این سرباز آمریکایی که روز پنج‌شنبه ۲۵ ژوئیه (۳ مرداد) برگزار شد، همچنین گفته بود که آقای منینگ می‌دانسته شبه‌نظامیان القاعده هم به این اسناد دست پیدا خواهند کرد.

این دادستان نظامی، دفاعیه وکلای بردلی منینگ که او را یک جوان آشفته و متوهم خوانده‌اند را رد کرده و گفته است اقدام این سرباز ۲۵ ساله، که در آن‌ زمان در عراق به عنوان تحلیل‌گر اطلاعاتی ارتش آمریکا کار کرده، "سوءاستفاده از اعتماد" بوده است.

محاکمه آقای منینگ در پادگان "فورت مید" ایالت مریلند برگزار می‌شود که مقر سازمان امنیت ملی، بزرگ‌ترین سازمان جاسوسی آمریکاست.

مجموعا ۲۱ اتهام

بردلی منینگ در مجموع با ۲۱ اتهام مواجه است. او به ارتکاب ۱۰ مورد از این اتهامات اعتراف کرده است.

لیبرال‌ها در آمریکا بردلی منینگ را قهرمان می‌دانند و معتقدند او جوان شجاعی است که کشته‌شدن غیرنظامیان در عراق و افغانستان را افشا کرده است.

با این همه دولت آمریکا می‌گوید افشاگری او ضربه سنگینی به منافع ملی کشور و حیثیت دیپلماتیک آن زده است.


لیبرال‌ها در آمریکا بردلی منینگ را قهرمانی می‌دانند که کشته‌شدن غیرنظامیان در عراق و افغانستان را افشا کرده است


بردلی منینگ در مه ۲۰۱۰ در حالی که در عراق در حال خدمت بود، بازداشت شد. او چند هفته را در سلولی در پایگاه نظامی آمریکا در کویت گذراند.

پس از آن به زندانی با حداکثر تمهیدات امنیتی در ایالت ویرجینیا آمریکا منتقل شد و حدود ۹ ماه را در آن‌جا گذراند.

او ۲۳ ساعت از روز را در سلول کوچکش زنجیر می‌شد و برای شب‌های متمادی باید عریان می‌خوابید.

یک قاضی آمریکایی تایید کرده که در جریان بازداشت با آقای منینگ بدرفتاری شده و به همین خاطر حکم نهایی دادگاه او هرچه باشد، ۱۱۲ روز از مدت آن کم می‌شود.

'زندانی فراموش‌شده' چهار میلیون دلار از دولت آمریکا غرامت گرفت

او می‌گوید این غرامت کلان را پس‌انداز می‌کند و یک خانه هم برای والدینش می‌خرد
یک دانشجو در ایالت کالیفرنیا که برای بیش از ۴ روز در یک سلول بازداشتگاه پلیس به حال خود رها شده بود، ۴ میلیون و یک‌صد هزار دلار از دولت ایالات متحده غرامت گرفته است.

این جوان ۲۵ساله در سال ۲۰۱۲ در جریان یکی از بازرسی‌های پلیس شهر سن‌دیه‌گو برای مبارزه با مواد مخدر بازداشت شد ولی بعد از آن به او گفته شد که اتهامی متوجه‌اش نیست. پس از آن برای ۴ روز هیچ‌کس به سلول او سر نزد.

دنیل چونگ می‌گوید در مدت ناچار بوده ادرار خود را بنوشد تا زنده بماند.

او همچنین می‌گوید تلاش کرده بود روی بازو خود برای مادرش پیامی بنویسد و در آن سلول دچار وهم و خیال شده بود.

مقامات وزارت دادگستری آمریکا تایید کرده‌اند که در مصالحه با دنیل چونگ، بر سر این مبلغ توافق کرده‌اند و این غرامت پرداخت شده است.

یک بازرس وزارت دادگستری آمریکا در حال بررسی این است که چه اتفاقی افتاده بود.

وکیل این جوان دانشجو می‌گوید هنوز معلوم نیست چه طور این اتفاق افتاده و کسی هم در این باره مواخذه نشده است.

پس از آن که آقای چونگ از سلول نجات پیدا کرد، بدنش کم‌آب شده بود، کلیه‌اش از کار افتاده بود، دچار گرفتگی عضلانی شده بود، و دستگاه تنفسی‌اش آسیب دیده بود.

او که در آن ۴ روز ۷ کیلو وزن کم کرده بود، ۵ روز را در بیمارستان گذارند تا حالش بهبود پیدا کند.

سلول بازداشتگاه هیچ روزنه و پنجره‌ای نداشته و در مدتی که دنیل چونگ در این سلول گیر افتاده بود، به او هیچ آب و غذایی داده نشد.

مقررات جدید برای پیش‌گیری از تکرار حادثه

دنیل چونگ در این باره گفته است: "ظاهرا این یک اتفاق بوده است؛ یک اتفاق خیلی خیلی بد و وحشتناک."

وکیل این دانشجو گفته است در پی این حادثه، اداره مبارزه با مواد مخدر مقررات جدیدی برای بازداشت اعلام کرده که از جمله شامل وارسی روزانه به سلول‌های بازداشتگاه و نصب دوربین مداربسته در آنها است.

آقای چونگ می‌گوید می‌خواهد این مبلغ کلان را پس‌انداز کند و برای والدین خود یک خانه بخرد.

او در زمانی که این اتفاق برایش افتاد، ۲۳ سال داشت و دانشجوی یک رشته مهندسی بود.

آقای چونگ در خانه دوستش بود که پلیس به آنجا ریخت و ۱۸ هزار قرص اکستازی، مواد مخدر دیگر و اسلحه پیدا کرد.

وکیل این جوان تایید کرده که او برای مصرف ماری‌جوآنا به خانه دوستش رفته بوده است.

اما ماموران پلیس پس از بازجویی از او دلیلی برای متهم‌کردن‌اش ندیده‌اند.

اداره مبارزه با مواد مخدر آمریکا سال گذشته و در پی این اتفاق، در اقدامی کم‌سابقه عذرخواهی کرد.
ایرانیان انگلستان 9 مرداد 92

خامنه ای جنایتکار دراوج وقاحت خواستار عذرخواهی معترضان به تقلب درانتخابات سال 88 شد 

بدون شرح

تنش مافیاهای قدرت بر سر گزارش حادثه قم ادامه دارد


در قم چه گذشت و کدام نیروی سازمانیافته ابتدا لاریجانی را از سخنرانی در قم منع کرد و پس از این که نظرش پیش نرفت، پا در میدان نهاد و نه تنها مانع سخنرانی لاریجانی شد بلکه فرار را به تحمیل کرد. در جدال میان باند احمدی نژاد و مافیای خامنه ای، لاریجانی در قم تنبیه شد و اکنون ملاخانه به میدان کشمکش جناح های درگیر تبدیل شده است. هفته نامه 9 دی حمید رسایی درباره قرائت گزارش حادثه 22 بهمن قم در صحن علنی مجلس که در مجلس به صورت رایگان توزیع شد در این خصوص مدعی شده بود: "تنظیم‌کنندگان گزارش قم در پی این هستند که آیت‌الله مصباح‌یزدی، آیت‌الله جنتی، سپاه، بسیج و نیروی انتظامی را در حمله به سخنرانی علی لاریجانی مقصر جلوه دهند."
*******
 تنش ها بر سر گزارش حادثه قم ادامه دارد
از انتقاد شدید 9 دی تا خوانده شدن گزارش در صحن" به وقتش"!
زمان قرائت گزارش حادثه 22 بهمن قم باز هم به تعویق افتاد، تعویقی که البته می‌تواند به معنای جدی شدن ...
پارسینه-گروه سیاسی: زمان قرائت گزارش حادثه 22 بهمن قم باز هم به تعویق افتاد، تعویقی که البته می‌تواند به معنای جدی شدن قرائت کامل این گزارش باشد.

هیات‌رئیسه مجلس زمان قرائت این گزارش را بعد از برگزاری مراسم تحلیف عنوان کرده است، یعنی زمانی که کشور درگیر استقرار رئیس‌جمهور جدید نیست  آن هم در شرایطی که به نظر می‌رسد قوه قضائیه نیز با موافقان قرائت کامل این گزارش همراه شده وحجت‌الاسلام بنایی، مشاور پارلمانی رئیس قوه قضائیه ضمن حمایت از گزارش تهیه شده از این حادثه گفته «معرفی عوامل حادثه 22 بهمن قم مطالبه مردم و علماست».

این اتفاق اما در حالی رخ داد که پایداری ها اصرار زیادی برای جلوگیری از قرائت این گزارش در مجلس داشتند تا جایی که امنیت ملی ها از تهدید و فشار بر روی بهارستان نشین ها برای عدم قرائت این گزارش خبر دادند.



هفته نامه 9 دی حمید رسایی درباره قرائت گزارش حادثه 22 بهمن قم در صحن علنی مجلس که در مجلس به صورت رایگان توزیع شد در این خصوص مدعی شده بود:

"تنظیم‌کنندگان گزارش قم در پی این هستند که آیت‌الله مصباح‌یزدی، آیت‌الله جنتی، سپاه، بسیج و نیروی انتظامی را در حمله به سخنرانی علی لاریجانی مقصر جلوه دهند."

ادعایی که به گفته امنیت ملی های مجلس با تهدید نیز همراه بوده است.گویی فشارها تمامی ندارد  تا مردم هر روز برای شنیدن این گزارش مشتاق تر شوند.در واقع تهدید ها بیشتر و بیشتر افکار عمومی را مشتاق می کند تا بدانند در این گزارش نام چه کسانی هست.

در این میان در گیریها در مجلس ادامه دارد و سیدحسین نقوی‌حسینی، سخنگوی کمیته امنیت این تهدیدها را کارساز نمی‌داند و تاکید دارد که کمیته با انبوهی از خودسرهای قم تعیین‌تکلیف خواهد کرد.

منصور حقیقت‌پور، عضو هیات‌رییسه و رییس کمیته تدوین گزارش 22 بهمن قم نیز به تهدیدهای پی‌درپی اعضای کمیسیون و در راس آن رییس کمیسیون امنیت نیز با تایید تهدید ها تاکید کرده: متاسفانه یکسری مسوولان ارشد اجرایی کشور وارد صحنه شده و نمایندگان مرتبط با گزارش حادثه ۲۲ بهمن قم را تهدید کرده‌اند، در چند روز اخیر آقای بروجردی رییس کمیسیون امنیت ملی مورد تهدید این افراد قرار گرفته، از این‌رو فردا در صحن علنی فیلم حادثه قم به‌طور کامل پخش می‌شود.

به گفته او، انجمن حجتیه از شیوه گزارش حادثه ۲۲بهمن قم راضی نخواهد بود، بدون شک در آینده نزدیک با عوامل بروز این حادثه برخورد جدی خواهد شد. بر اساس برنامه‏ریزی‏های انجام‌شده بخشی از تخلفات هر دستگاه در نشست علنی فردای مجلس بیان می‌شود.

روح‏الله حسینیان نیز گزارش قم را ناکامل دانسته و گفته: این چه گزارشی است که در آن یک نفر را متهم کرده‌اند که با شعار دادن، دیگران را برانگیخته، یک نفر را به‌سختی تحت بازجویی قرار داده‏اند و یک روز او را در سرویس بهداشتی حبس کرده‌اند؛ به شکلی که همانجا نماز خوانده و حالا از تدوین گزارش سخن می‌گویند. تا نوار مخالفت های پایداری ها در خصوص عدم قرائت گزارش قم را کامل کند.

عوض حیدرپور در همین زمینه گفته: بیان چنین عباراتی از سوی حسینیان با توجه به پیشینه او، به صلاح ایشان نیست و گزارش آنقدر کامل بوده که ما به‌عنوان اعضای کمیسیون امنیت موافق آن باشیم. حالا شاید این گزارش با منافع برخی از دوستان ما هم‌راستا نباشد که آن مساله دیگری است.

با این وجود نتیجه این شد که خواندن این گزارش "به وقتش "موکول شود! محمدرضا باهنر اما اعلام کرده وقت قرائت این گزارش بعد از مراسم تحلیف حسن روحانی قرائت است.

در هر حال،  مجموعه اظهارنظرهای نمایندگان در هفته گذشته نشان داده که وزن موافقان قرائت کامل این گزارش به شکلی چشمگیر بیشتر از مخالفان است. محمدرضا باهنر با بیان اینکه هیچ‌گونه فشاری روی هیات‌رئیسه برای قرائت نشدن گزارش حادثه قم وجود نداشت، تاکیده کرده:«اگر فرصت آئین‌نامه‌ای وجود داشت، فشارها هم اثر نداشت و این گزارش قرائت می‌شد».

حالا باید منتظر روز تحلیف ماند و دید بعد از آن بالاخره پرونده این گزارش با خوانده شدن کامل  بسته خواهد شد یا با سانسور اسامی و یا حتی با نخواندن!


کتک‌های معاون مدرسه و کابوس 17ماهه علیرضا

همشهری آنلاین: با گذشت 17‌ماه از حادثه‌ای که برای دانش‌آموز 7ساله در مدرسه‌ای در شرق پایتخت رخ داد، رسیدگی به این پرونده ادامه دارد و این درحالی است که دانش‌آموز خردسال همچنان تحت نظر روانپزشک است.

این حادثه 22اسفند سال 90رخ داد و در آن زمان علیرضا حسینی، در کلاس دوم ابتدایی مدرسه‌ای در تهرانپارس مشغول به تحصیل بود. پدر او در تشریح ماجرا می‌گوید: معاون مدرسه به‌تازگی عوض شده و معاون جدید کارش را در مدرسه پسرم شروع کرده بود. روز حادثه بچه‌ها در حیاط توی صف بودند که همدیگر را هول می‌دهند و پسرم به دانش‌آموز جلویی می‌خورد و او روی زمین می‌افتد. همین مسئله باعث دعوای بچه‌ها می‌شود اما معاون مدرسه وقتی سمت آنها می‌رود، شروع به کتک زدن پسرم می‌کند؛ طوری که پسرم خون دماغ می‌شود و خودش را خیس می‌کند و همین مسئله باعث می‌شود که به گوشه‌ای برود و از خجالت خودش را از چشم بقیه مخفی کند.
وی ادامه داد: ظهر همان روز، وقتی همسرم برای بردن پسرم به خانه راهی مدرسه شد، او را در حالی در سالن مدرسه پیدا کرد که حالش بد بود و می‌لرزید. پسرم 1.5 ساعت در همان وضعیت در سالن بود و در گوشه‌ای گریه می‌کرد. همسرم با دیدن این صحنه، علیرضا را به خانه برد و لباس‌هایش را عوض کرد و پس از آن راهی مدرسه شد و برای شکایت به دفتر مدیر رفت. همان روز مسئولان بازرسی آموزش و پرورش آمدند اما از معاون مدرسه خبری نبود و وی آنجا را ترک کرده بود. وقتی از ماجرا باخبر شدم و خودم را به مدرسه رساندم، دور گردن پسرم کبود بود و حالش آنقدر بد بود که او را به بیمارستان بردیم. او در بیمارستان 24ساعت تحت نظر بود و پس از آن مرخص شد.
وقتی علیه معاون مدرسه شکایت کردیم، پزشکی قانونی پسرم را نزد روانپزشک فرستاد؛ چراکه علیرضا پس از آن حادثه مدام جیغ می‌زد و می‌لرزید. دکتر روانپزشک بعد از معاینه پسرم اعلام کرد که او 3‌ماه باید تحت درمان قرار بگیرد؛ چرا که از نظر روحی به‌شدت آسیب دیده است. از طرفی به‌خاطر ضرباتی که به بدن پسرم وارد شده بود، او احساس درد می‌کرد.
پدر علیرضا افزود: از آن زمان تا حالا پسرم تحت نظر روانپزشک است و هر دو هفته یک‌بار باید او را نزد روانپزشک ببریم؛ چرا که این حادثه باعث شد که او تبدیل به پسر پرخاشگر و عصبی شود. او شب‌ها نام معاون مدرسه را فریاد می‌زند و ناگهان از خواب می‌پرد. گاهی اوقات بدون دلیل به اعضای خانواده پرخاشگری و حتی به مادرش حمله می‌کند. همین چند روز پیش بود که با پرتاب ناگهانی جسمی به سمت تلویزیون ال سی دی، آن را شکست و خسارت زیادی به بار آورد. به‌خاطر همین ما در دادگاه از معاون مدرسه شکایت کردیم و پرونده مان در دادسرای رسالت تحت رسیدگی قرار گرفت.
بازپرس پرونده بعد از بررسی‌های اولیه، برای معاون مدرسه قرار مجرمیت صادر کرد و پرونده به شعبه 1103دادگاه مدرس فرستاده شد. آخرین باری که جلسه محاکمه تشکیل شد، 16تیرماه بود. ما در این جلسه رضایت ندادیم و قاضی دستور داد که پرونده بار دیگر به پزشکی قانونی فرستاده شود تا معلوم شود که بیماری پسرم ربطی به کتک زدن معاون مدرسه دارد یا نه. ما در این مدت بیش از 4میلیون تومان برای درمان پسرمان هزینه کرده‌ایم و این در حالی است که با گذشت 17‌ماه از ماجرا، هنوز هیچ حکمی درخصوص این پرونده صادر نشده است. براساس این گزارش، رسیدگی به این پرونده در مجتمع قضایی شهید مدرس تهران همچنان ادامه دارد.
ایران پرس نیوز 92 ....9 مرداد ماه 

قیمت امروز سکه و دلار در بازار

ارزش طلا در ایران با تبعیت از قیمتهای چند روز گذشته روند نزولی به خود گرفت اما در مواقعی دچار نوسان می‌شود.
به گزارش ایسنا، قیمت طلا در ایران امروز چهارشنبه با تبعیت از افزایش قیمت اونس جهانی و ثبات قیمت ارز افزایش یافت.
بر این اساس قیمت تمام اقلام سکه به جز سکه تمام طرح قدیم نسبت به چند روز گذشته دچار افزایش قیمت شد.
جدول قیمت سکه و ارز
نوع سکه قیمت (تومان)
سکه‌تمام‌طرح‌جدید 1060000
سکه‌تمام‌طرح‌قدیم 1030000
نیم سکه 575000
ربع سکه 373000
1 گرمی 240000
هرگرم‌طلای18عیار 103310
هر مثقال طلا 447500
اونس جهانی 1332.20 دلار
نوع ارز
دلار آمریکا 3160
یورو 4220


پرونده افتتاح نصف و نیمه پارس‌جنوبی بسته شد
با توجه به پیشرفت اجرایی ۱۷ طرح توسعه فازهای قدیمی و ۳۵ ماهه پارس جنوبی، عملا با خودداری رئیس جمهور از افتتاح نصف و نیمه فازهای این میدان مشترک گازی، پرونده توسعه فازهای پارس‌جنوبی در دولت دهم بسته شد تا دولت یازدهم مامور راه اندازی فازهای پارس جنوبی شود.
به گزارش قدس آنلاین به نقل از مهر محمود احمدی نژاد امروز در آخرین سفر کاری خود به عنوان رئیس جمهور مسافر عسلویه شد تا آخرین وضعیت توسعه فازهای پارس جنوبی را مورد ارزیابی قرار دهد.
بر این اساس با گذشت چهار سال از فعالیت دولت دهم، هیچ یک از فازهای پارس جنوبی در مدار بهره برداری قرار نگرفت و حتی وعده توسعه 35 ماهه فازهای این میدان مشترک گازی هم محقق نشد تا ایران بازهم در رقابت با قطر ناکام مانده باشد.
محمود احمدی‌نژاد بهمن ماه سال گذشته در حاشیه افتتاح طرح ذخیره سازی گاز در سراجه قم، تاکید کرده بود: تا پایان فعالیت دولت دهم با بهره برداری از چندین فاز پارس جنوبی ظرفیت تولید گاز ایران در این میدان مشترک تا دو برابر افزایش می یابد.
با این وجود تغییرات متعدد مدیریتی در حوزه کارفرمایی و پیمانکاری، عدم تامین به موقع منابع مالی و اعتباری، نبود یک برنامه جامع برای اولویت بندی و مدیریت منابع مالی و نا آشنایی برخی از کارفرمایان با مشکلات و چالش‌های فازها موجب شد که پرونده افتتاح فازهای پارس جنوبی در دولت دهم به طور کامل بسته شود.
از سوی دیگر از دو هفته گذشته شرکت نفت و گاز پارس راه اندازی و پیش راه اندازی شتاب زده دو فاز 15 و 16 پارس جنوبی را در دستور کار قرار داده بود که با توجه به 73 ماهه شدن توسعه این دو فاز گازی، بهره برداری نمایشی وراه اندازی شتاب زده آن با واکنش کارشناسان روبرو شد.
محمدرضا زهیری مدیرعامل شرکت نفت و گاز با اشاره به راه اندازی عملیاتی اولین واحد شیرین سازی گاز در طرح توسعه فازهای ١٥ و ١٦ پارس جنوبی، تاکید کرده بود: قرار است گاز فاز 6 تا 8 پارس جنوبی (در دولت نهم افتتاح شد) با ساخت یک خط لوله در فاز 15 و 16 پارس جنوبی شیرین شود.
در این بین موسی سوری مدیرعامل سابق شرکت نفت و گاز پارس با هشدار نسبت به نادیده گرفتن الزامات ایمنی و HSE در افتتاح پالایشگاه فاز 15 و 16 پارس جنوبی در روزهای پایانی دولت دهم، اعلام کرد: تاخیرها قابل جبران بوده اما وقوع یک حادثه در پالایشگاه‌های گاز ترش پارس جنوبی به هیچ وجه قابل جبران و توجیه نیست.
از سوی دیگر خبرها حاکی از آن است که محمود احمدی نژاد رئیس جمهوری به دلیل نا آماده بودن طرح توسعه فاز 15 و 16 پارس جنوبی در دو بخش پالایشگاه ساحلی و تاسیسات فراساحلی قصد افتتاح این طرح گازی در آخرین روز فعالیت دولت دهم را ندارد و هدف از سفر یک روزه رئیس کابینه دولت دهم به عسلویه صرفا بازدید از روند پیشرفت اجرایی فازهای گازی است.
آخرین وضعیت توسعه فاز 15 و 16 پارس جنوبی
بر اساس استانداردهای تعریف شده در شرکت ملی نفت ایران یک فاز استاندارد پارس جنوبی شامل حفاری چاه در خلیج فارس، طراحی، ساخت، نصب و راه‌اندازی سکو و خطوط لوله دریایی به‌منظور انتقال و پالایش اولیه گاز و سپس احداث پالایشگاه ساحلی شامل مخازن ذخیره‌‌سازی، ردیف‌های شیرین سازی و واحدهای یوتیلیتی برای تامین آب، بخار و سرویس‌های جانبی است.
در حال حاضر پیشرفت ساخت پالایشگاه فاز 15 و 16 پارس جنوبی به حدود 92 درصد رسیده است به طوری که تاکنون تعدادی از مخازن ذخیره سازی و برخی واحدهای یویتیلتی در مدار بهره برداری قرار گرفته اما هیچ یک از ردیف‌های شیرین سازی گاز آماده راه اندازی نیستند.
در بخش حفاری چاه‌های دریایی هم اکنون هیچ یک از 24 حلقه چاه گاز دریایی به طور کامل تکمیل نشده و با وجود فعالیت 2 دستگاه دکل دریایی اما پیش بینی می‌شود تا پایان فصل تابستان امکان تکمیل تعدادی از این چاه‌های دریایی فراهم نشود.
اما ساخت، نصب و راه اندازی سکوهای دریایی فاز 15 و 16 چالش برانگیزترین بخش این مگا پروژه گازی است به طوری‌که با وجود نصب پایه سکوها اما هیچ یک از سکوهای دریایی در یارد بندرعباس ساخته نشده و تاکنون برای نصب در دریا حمل نشده است.
در حال حاضر به دلیل عدم به موقع تامین برخی از قطعات، ساخت و تکمیل سکوهای فاز 15 و 16 پارس جنوبی در یارد خرمشهر به صورت لاک پشتی در حال انجام است و با توجه به روند پیشرفت اجرایی امکان ساخت و نصب این سازه‌های غول پیکر در سالجاری وجود ندارد.
در همین حال، محمدرضا زهیری مدیرعامل شرکت نفت و گاز پارس اردیبهشت ماه سالجاری در گفتگویی از راه اندازی یک ردیف شرین سازی گاز پالایشگاه فاز 15 و 16 پارس جنوبی در خردادماه سالجاری خبر داده و اعلام کرده بود: قرار است گاز فاز 6 تا 8 پارس جنوبی با ساخت یک خط لوله در فاز 15 و 16 پارس جنوبی شیرین شود.
با این وجود راه اندازی یک ردیف شیرین سازی با استانداردهای شرکت ملی نفت مبنی بر تعریف یک فاز استاندارد مغایرت داشته و راه اندازی واحد شیرین سازی آن هم با گاز تولیدی فازهایی که در دولت نهم افتتاح شده به منزله راه‌اندازی یک فاز جدید نیست.
در طول چهار سال گذشته تاکنون پروژه ای برای شیرین سازی گازهای ترش فاز 6 تا 8 پارس جنوبی تعریف و اجرایی شده است به طوری‌که گاز این فاز در پالایشگاه‌های فجرجم و بیدبلند یک منتقل و شیرین سازی می‌شود.
به گزارش مهر، هدف‌ از طرح توسعه نهایی فاز 15 و 16 پارس جنوبی تولید روزانه‌ 50 میلیون‌ متر مکعب‌ گاز طبیعی‌، 80 هزار بشکه‌ میعانات‌ گازی‌، 400 تن گوگرد، سالانه بیش از یک میلیون تن گازمایع و یک میلیون تن اتان برای تامین خوراک پتروشیمی‌ها است.
ایران پرس نیوز 9 مرداد 92
مراقب دلیل شادی هایتان باشید/ شادی ژنها را تغییر می‌دهد





نتایج جدیدترین تحقیقات نشان می دهد شادی می تواند بسته به دلیلی که موجب احساس لذت و خوشی می شود، به شیوه ای سالم یا ناسالم ژنهای انسان را تحت تاثیر قرار دهد.
به گزارش خبرگزاری مهر، در حالی که پیش از این دانشمندان داشتن شادی را برای سلامتی توصیه می کردند اما به تازگی پژوهشگران دریافته اند عامل ایجاد شادی می تواند تاثیرات مثبت یا منفی در سلامتی فرد ایجاد کند.
محققان آمریکایی کشف کرده اند که بدن انسان در سطح مولکولی می داند که همه شادی ها به طور برابر ایجاد نمی شوند و بر همین اساس به شیوه ای که می تواند به سلامت جسمی کمک کرده یا مانع آن شود به چنین شادی هایی واکنش نشان می دهد.
افرادی که سطوح بالایی از آنچه که شادی eudaimonic خوانده می شود یعنی نوعی شادی که ناشی از داشتن یک حس عمیق هدف و معنا در زندگی است، موجب بیان ژن های مطلوب در سلول های ایمنی بدن می شود.
چنین شادی موجب می شود بدن فرد سطوح کمی از ژنی التهاب و از سوی دیگر سطوح بالایی از ژنهای ضد ویروسی و آنتی بادی را بیان کند.
با این حال افرادی که از شادی ناشی از خوش گذرانی های جسمانی لذت می برند نتیجه ای درست برخلاف مورد بالا دریافت می کنند. در این شادی ژنهایی بیان می شوند که در التهاب نقش داشته و ژنهای ضد ویروسی و آنتی بادی کمتر بیان می شوند.
"استیون کول" استاد پزشکی دانشگاه کالیفرنیا لوس آنجلس و همکارانش از دانشگاه کارولینای شمالی با بررسی چگونگی واکنش نشان دادن ژنوم انسان به استرس، ناراحتی، ترس و تمامی احساسات روانشناختی منفی به این یافته ها دست یافتند.
پیک ایران 92 ...9 مرداد
 
بلوری نیز به پایان خود نزدیک میشود / عرضه لوحهایی با ظرفیت 128 گیگابایتی




دو شرکت الکترونیکی سونی و پاناسونیک اعلام کردند که درحال ساخت جایگزینی برای فرمت لوح نوری بلوری هستند و نسل آینده لوح ها را با ظرفیتی به مراتب بیشتر عرضه خواهند کرد.
به گزارش خبرگزاری مهر، لوح جدید به عنوان نتیجه همکاری سونی و پاناسونیک که تاریخ عرضه 2015 را هدف گرفته هنوز با نام خاصی مطرح نشده و یا جزئیات آن مشخص نشده است اما بیانیه مشترک این دو شرکت نشان می دهد که این گزینه جدید دست کم 300 گیگابایت ظرفیت دارد.
در این بیانیه آمده است: هر دو شرکت سونی و پاناسونیک به این نتیجه رسیده اند که لوح های نوری (optical disc) باید طوری تغییر کنند که حجم بیشتری از اطلاعات را در سالهای آینده دربرگیرند.
فرمت بلوری به عنوان نسخه پیشرفته دی وی دی تولید شد که می تواند 25 گیگابایت اطلاعات را ذخیره کند، حجمی که برای ذخیره فیلمهایی با وضوح بالا مناسب است.
لوح های مدرن لایه های ظرفیت را افزایش می دهد تا بتوان اطلاعات بیشتری تا 128 گیگابایت را ذخیره کرد و همواره وقتی مسئله ذخیره اطلاعات به میان می آید حجم بالاتر ارجحیت دارد.
براساس این بیانیه مشترک، لوح های جدید احتمالا برای ذخیره اطلاعات دیجیتال بلند مدت به کار می روند.
پیک ایران 9 مرداد 92
 
کمک نفتی 3.6 میلیارد دلاری ایران به سوریه
خبرگزاری رسمی سوریه(سانا)از امضای یک توافقنامه بین ایران و سوریه برای اعطای یک خط اعتباری نفتی ایران به ارزش 3.6 میلیارد دلار به سوریه خبر داد.

به گزارش عصر ایران این توافقنامه که روز دوشنبه و در آخرین روزهای پایان دولت دهم در تهران و بین بانک های مرکزی ایران و سوریه رسیده است، مقرر می کند در ازای اعطای یک خط اعتباری نفتی ایران به سوریه به ارزش 3.6 میلیارد دلار ، ایران بتواند در زمینه های مختلف در این کشور سرمایه گذاری کند.

بر طبق این قرار داد ما به ازای  پول نفت دریافت شده از ایران بر اساس این خط اعتباری از طریق سرمایه گذاری های ایران در زمینه های مختلف در سوریه تامین خواهد شد.

خبرگزاری سانا به نوع سرمایه گذاری های آتی ایران در سوریه اشاره ای نکرده است.

سوریه هم اکنون به دلیل جنگ داخلی ،نیازمند واردات نفت از خارج از کشور شده است.

این در حالی است که پیش از جنگ داخلی ، این کشور نه تنها نیازهای داخلی خود را تامین می کرد بلکه بخش کوچکی از نفت استحصالی خود را به خارج صادر می کرد.

ایران پس از آغاز جنگ داخلی سوریه، میلیارد ها دلار از طریق اعطای خطوط اعتباری به این کشور کمک کرده است. 

پیک ایران 9 مرداد 92
چین بازار صنایع دستی ایران را هم تصاحب کرد
 

پول نیوز : شهر و حتا روستايي در كشور ما نيست كه هنري سنتي و يا صنعتي دستي نداشته باشد و ايرانیان همواره در طول تاريخ مبتكر هنرهايي بوده‌اند كه امروزه كاربردي جهاني دارد اما حضور كمرنگ هنرهاي سنتي و صنايع دستي در نمايشگاه‌هاي بين‌المللي، نبود بسته‌بندي مناسب، حضور روزافزون محصولات تقلبي، بي‌كيفيت و ارزان چینی و تصاحب بازار محصولات داخلي توسط آنان، گراني مواد اوليه توليد صنايع دستي و عوامل و شرايطي مانند آن به مرور زمان باعث شده است كه توليد صنايع دستي دیگر مقرون به صرفه نباشد و هنرهاي اصيل ايراني در مهد آفرينش خود منسوخ شوند.

ازجمله محصولات چینی به ظاهر مشابه صنایع دستی ایران می‌توان به کفش‌های روکش گلیمی، چاپ سنتی پارچه، رودوزی، شیشه‌گری، قلم‌زنی، طلاکوبی و خاتم‌کاری اشاره کرد که کیفیت مواد به کار رفته در آن‌ها پایین و قیمت‌شان یک‌سوم محصولات ایرانی است و حضور شان در بازار به تعطیلی بسیاری از کارگاه‌های صنایع دستی کشور انجامیده است.

نبود بازاریابی و تبلیغات مؤثر

اصالت هنرهاي سنتي امري اجتناب‌ناپذير است چراكه در غير اين صورت طي سال‌هاي متمادي يك هنر ماندگار نخواهد بود، اما در هر زمان با توجه به نياز روز بايد هنر را وارد زندگي مردم کرد؛ در دكوراسیون منزل، در اتومبيل، در لباس و پوشاك و در برنامه‌هاي تبلیغاتی تلويزيوني به‌عنوان هديه. ایرانیان در طول سال به مناسبتهاي مختلف به هم هديه مي‌دهند و در دنيا به هديه دادن معروف هستند، اما متاسفانه صنايع دستي سهم ناچیزی در این گردش مالی دارند.

اگر ما در بازار داخلي موفق شويم، بی شک بازارهاي خارجي را هم مي‌توانيم در دست بگيريم؛ كاري كه كشور تايلند انجام داده و در حل حاضر در تمام كشورها صنايع دستي اين كشور فروشگاه‌هاي اختصاصي دارند. حفظ و احياي هنرهاي سنتي و صنايع دستي نيازمند فرهنگسازي در رسانه‌هاي جمعي به خصوص رسانه ملي است. اگرچه برای  هنرهاي سنتي و صنايع دستي، یک بازار بکر ‪۷5‬ ميليوني داريم اما تا زماني كه صنايع دستي در سبد خانوار قرار نگيرد، اين بازار دست نخورده مي‌ماند. 

پیک ایران 9 مرداد 92
اعتراض و تحصن در بیمارستان بوشهر
 

خليج فارس: جمعی از پرستاران و کادر درمانی بیمارستان شهدای خلیج فارس بوشهر در اعتراض به عدم پرداخت کامل حقوق و مزایای خود دست به تحصن و اعتراض زدند.

به گزارش «خليج فارس»؛ عدم پرداخت حقوق و مزایای کادر درمانی و کارکنان بیمارستان شهدای خلیج فارس بوشهر در ماههای گذشته باعث شد تا تعدادی از آنان دست از کار کشیده و خواستار پرداخت کامل حقوق و مزایای معوقه خود شوند.

بر اثر این اعتراض برای ساعاتی اتاق های عمل این بیمارستان تعطیل و کار پذیرش بیماران با مشکل روبرو شد.

به گزارش نسیم جنوب، به درخواست دکتر کشمیری رئیس این بیمارستان معترضین با حضور در سالن اجتماعات بیمارستان به طرح مطالبات خود پرداختند.

کارکنان و پرستاران بیمارستان بوشهر با حضور در سالن اجتماعات به شدت نسبت به وضعیت مدیریتی دانشگاه علوم پزشکی و مالی بیمارستان اعتراض نموده و از بی توجهی دکتر حیدری رئیس دانشگاه علوم پزشکی بوشهر به مشکلات خود ابراز گلایه نمودند.

آنان در سخنانی به عدم پرداخت چندین ماهه اضافه کار و کارانه خود اعتراض نمودند.

پرستاران و کارکنان معترض در سخنان خود اظهار داشتند که حق مسکن آنان به مدت 18 ماه است که پرداخت نشده است. همچنین 18 ماه است که مزایایی از جمله حق لباس به آنها تعلق نگرفته است.

از جمله موارد اعتراضی آنها حذف حق جذب آنها از حقوق تیر ماه و پرداخت نشدن آن در ماه گذشته بوده است در حالیکه حق جذب بطور قانونی در حکم حقوقی کارکنان لحاظ شده است.

بروز این مشکلات در حالی است که بیمارستان شهدای خلیج فارس بوشهر با درآمد میانگین ماهانه بالای یک میلیارد تومان، یکی از مراکز درآمدزای درمانی کشور محسوب می گردد.

پیک ایران 9 مرداد 92
روزنامه فرانسوی: در جمهوری اسلامی زنان باید میان حجاب و ورزش یکی را انتخاب کنند




رادیو فرانسه : روزنامه لاکروا- چاپ پاریس، در شماره امروزش مقاله جالبی دارد درباره سرنوشت غم‌انگیز یک خانم ورزشکار ایرانی که بدلیل اجبار استفاده از حجاب سخت‌گیرانه اسلامی از شرکت در مسابقات محروم شده است.
لاکروا، امروز دو صفحه کامل از نشریه را به وضع ورزش زنان در کشورهای مسلمان اختصاص داده و از جمله یکی از مطالبش مربوط به یک خانم ورزشکار ایرانی بنام "الهام اصغری" است.
بروایت لاکروا، این خانم سی و دو ساله ایرانی معتقد است که رکورد زنان شناگر در بخش شنا در دریا را شکسته است،  ولی مسئولین به دلیل غیرشرعی محسوب کردن پوشش ورزشی او از ثبت این رکورد خود داری می کنند.
"انی یس روتی ول"- مفسر این نشریه، نقل می کند که الهام اصغری روز هفدهم ژوئن سرگذشتش را با خشم روی یوتوب گذاشته و شرح داده است که چگونه روز یازده ژوئن با هشت ساعت شنا کردن در دریای خزر در مقابل نماینده فدراسیون شنا و پیمودن بیست کیلومتر در دریا رکورد این رشته را در بخش زنان شکسته ولی مقامات مسئول از ثبت نتیجه این حرکت خودداری می کنند.
بروایت لاکروا خانم مرضیه اکبر آبادی- وزیر ورزش و جوانان، به این دلیل از ثبت این رکورد ورزشی خودداری کرده است که بعقیده او لباس‌های شنای این شناگر با موازین شرعی همخوانی نداشته‌اند. این در حالی است که این زن ورزشکار جوان در روز شنا نه فقط یک لباس سراسری مخصوص شنای زیر آبی بر تن داشته بلکه یک کلاه شنا نیز بر سر گذاشته و یک کت و یک روسری نیز به آنها اضافه کرده است. یعنی اضافه وزنی معادل شش کیلو!
الهام خشمگین از این تصمیم ناجوانمردانه از دریای خزر به تهران بر میگردد و به ملاقات وزیر ورزش و جوانان میرود تا شاید از راه گفتگو وی را حاضر به ثبت این واقعه کند. ولی خانم وزیر به وی توصیه می‌کند که اساساَ دست از این ورزش برداشته و ورزش دیگری برای خود انتخاب کند.
بعقیده الهام اصغری، محدودیت‌های پوشش ورزشکاران زن، آنها را از پیشرفت در رشته‌های مختلف ورزشی باز می‌دارد. او می گوید این مشکلات تنها مربوط به من نیست. در همه رشته‌ها از جمله در والیبال هم زنان مجبورند لباس‌هائی بپوشند که مزاحم آنهاست. الهام می گوید حتی قوی‌ترین مردان جهان هم قادر نیستند با این لباسی که من به تن داشتم هشت کیلومتر در دریا شنا کنند.
بروایت لاکروا، تاکنون برخی از انواع ورزش ها مثل اسکی روی یخ و یا رقص‌های ورزشی در ایران ممنوع هستند چرا که مخالف شرع توصیف می شوند. البته اگرچه دختران در ایران به اسکی می روند و این ورزش در مناطق کوهستانی مرسوم است ولی دختران حق شرکت در مسابقات را ندارند چرا که لباس‌های مخصوص ورزش اسکی ابعاد بدن  ورزشکاران را می نمایاند.
نشریه سپس شرح می دهد که چگونه این نوع محدودیت‌های پوشش ورزشی، در سال 2012، تیم زنان فوتبالیست ایرانی را در امان- پایتخت اردن، به دلیل محرومیت از شرکت در مسابقه به دستور فدراسیون بین المللی فوتبال، به شکست کشانید و آنها را از شرکت در مسابقات المپیک محروم ساخت.
نویسنده این مقاله از خود می‌پرسد، آیا با انتخاب روحانی بعنوان رئیس جمهوری جدید ایران، ممکن است قوانین پوشش اسلامی ملایم تر شوند و به زنان ورزشکار ایرانی امکان دهند که در مسابقات بیشتری شرکت کنند؟
پیک ایران 8 مرداد 92
 
9:31:53 PM 1392/5/8
نقشه اصفهان
نقشه اصفهان
هلاکت مزدور نيروی انتظامی در شهر تودشک در استان اصفهان
يک مأمور نيروی انتظامی در شهر تودشک در استان اصفهان به هلاکت رسيد. سايت حکومتی واحد مرکزی خبر رژيم نوشت: محمدرضا احمدی در درگيری با اشرار مسلح در ايست بازرسی کشته شد. به گفته اين منبع، در مراسم تشييع وی مقامهای دولتی و سرکردگان نيروی انتظامی استان اصفهان و شهرستان نايين شرکت داشتند.
9:31:53 PM 1392/5/8
شورای ملی مقاومت ايران
سرکرده بسيج پاسداران از نقش رژيم آخوندی در تشکيل گروه های تروريستی در مصر خبر داد
شورای ملی مقاومت ایرانافشای اسناد مسئوليت رژيم ايران در انفجارهای عراق توسط رسانه های عراقي

پاسدار- سرتيپ محمدرضا نقدی، جانشين سرکرده سپاه پاسداران و فرمانده ارگان سرکوبگر «بسيج»، از نقش فاشيسم دينی حاکم بر ايران در به راه انداختن جريانهای تروريستی در مصر و طرحهای رژيم برای گسترش اين جريانها با سوء استفاده از شرايط کنونی مصر، پرده برداشت. وی دجالانه گفت: «گروه های مقاومت در مصر برای براندازی رژيم صهيونيستی تشکيل می شود. همان طور که از حمله به لبنان، نيروی حزب الله و از حمله به فلسطين نيروی حماس و جهاد تشکيل شد، امروز نيز از معرکه يی که در مصر به راه افتاده است، گروهها و نيروی مقاومتی ايجاد می شود که دودمان اسراييل را بر باد خواهد داد».
نقدی با سياست نعل وارونه گفت: «امروز بمب گذاری و کشتار در عراق، شهادت شيعيان در مصر، تحميل جنگ داخلی و نمايش اوج شقاوت و جنايت در سوريه با رهبری وهابيت، سلفيت تکفيری و بهائيت انجام می شود که منشاً همه اينها در حيفا و تل آويو است پس رژيم صهيونيستی به عنوان يک غده سرطانی بايد محو شود».
اين در حاليست که لشگر کشی پاسداران به سوريه و جنايت عليه بشريت در حق مردم بی دفاع اين کشور به ويژه کودکان و زنان نفرت و انزجار جهان اسلام را عليه آخوندهای حاکم برانگيخته است. آخوند مهدی طائب، از نزديکان خامنه ای در فوريه2013 گفته بود: «سوريه استان سی و پنجم ايران است و اگر آن را از دست بدهيم تهران را نمی توانيم نگهداريم».

سرکرده جنايتکار ارگان سرکوبگر بسيج در حالی برای مردم عراق اشک تمساح می ريزد که رسانه های عراقی در روز 7مرداد (28ژوييه) يک سند درونی حکومت مالکی را منتشر کردند و نوشتند: رژيم «ايران برای سازمان القاعده بسته های انفجاری چسبنده تأمين می کند تا در عراق استفاده نمايد». اين سند از وزارت کشور به تاريخ 19ژوئن 2013 صادر شده و تصريح می کند «مديريت عمليات وزارت کشور... به ما اطلاع داد... در ماه جاری (ژوئن) مقداری بسته های انفجاری چسبنده از ايران از طريق منطقه مرزی زرباطيه در استان واسط وارد عراق شده است... بسته های انفجاری مورد بحث توسط گروه تأمين تجهيزات وابسته به سازمان تروريستی القاعده تحويل گرفته شده و در همه استانها پخش شده است»... دولت مالکی با پنهان نگه داشتن اين اخبار و اسناد تلاش می کند که نقش رژيم ايران در اين جنايات را مخفی نگاه دارد.

مقاومت ايران تا کنون بارها نقش نيروی قدس را در عمليات تروريستی در عراق افشا کرده است. دبيرخانه شورا در روز 6ارديبهشت92 (26آوريل2013) فاش ساخت که نيروی تروريستی قدس گروه های عملياتی و دسته های تروريستی وابسته به خود را مأمور کرده است تا در مناطق و استانهای مختلف عراق مساجد و مراکز اهل تسنن و همچنين مراکز تحصن و تظاهرات ضدحکومتی در بغداد و استانهای ديگر را با خودروها و بسته های انفجاری يا خمپاره هدف قرار دهند. اين عمليات جنايتکارانه در هماهنگی و با کمک کامل نيروهای دولتی عراق صورت می گيرد.

دبيرخانه شورای ملی مقاومت ايران
8مرداد1392 (30 ژوييه 2013)

سه‌شنبه، مرداد ۰۸، ۱۳۹۲

گلباران یادمان کوهنورد به یاد سه کوهنورد ایرانی

60395_206071399553107_65206947_n
بنا به گزارشات رسیده به دلیل مخالفت رژیم آخوندی ، تنها عده ی کمی گرد آمدند تا «یادمان کوهنورد» را به یاد کوهنوردان جان باخته گلباران کنند . به خواندن ادامه دهید
من یک دختر سوری با هزار امید وآرزو و مثل تو بودم.پدر و مادرم تمام تلاششان را نمودند که از بمبهای بشار اسد در امان باشم،اما موفق نشدند.
برای من گریه نکن ،چون دیگر در دنیای تو نیستم
کودک زنده دیگر را نجات بده
منو: آش رشته ایرانی
مشتری: قاتلان و آدمکشان
مکان: سفره رنگین و چرب و نرمی به نام "ایران"
3

دست‌نوشته‌ها و عکس‌های غلامحسین ساعدی به سرقت رفت

یک تن از نزدیکان غلام حسین ساعدی، نویسنده و نمایشنامه نویس معروف ایرانی، از سرقت "دست نوشته‌ها، عکس‌ها و آثاری" از این نویسنده خبر داده است.
خبرگزاری ایسنا، از قول علی اکبر ساعدی- برادر غلامحسین ساعدی، گزارش داه است که یک سال پیش فردی که خود را "محقق و نویسنده" معرفی کرده بوده در تماس تلفنی با وی گفته است قصد دارد درباره زندگی و آثار غلام حسین ساعدی با او گفتگو کند.

بگفته علی اکبر ساعدی، فرد یاد شده در ملاقات‌هایی که بعدتر با او در خانه‌اش داشته ، بخشی از «دست نوشته‌ها، عکس‌ها و نامه‌های شخصی غلام حسین ساعدی» را از نزدیک مشاهده کرده است.

برادر ساعدی، در ادامه توضیح داده است که چند روز پس از آخرین ملاقات با فرد یاد شده متوجه شده است که «تعداد زیادی از دست‌نوشته‌های چاپ‌شده و چاپ‌نشده،‌ تمامی عکس‌های گنجینه‌ی ساعدی شامل عکس‌های خصوصی‌، تئاتر، فیلم‌ها و عکس‌های حاشیۀ خلیج فارس» به سرقت رفته است.

علی اکبر ساعدی افزوده است که «کتاب‌های نایاب و مجلدات الفبای چاپ پاریس و دردناک‌تر از همه دو جلد یادنامه‌ای که شامل یادداشت‌های اهل فرهنگ و هنر در مراسم ختم و هفتادمین سالگرد تولد غلامحسین بود» نیز به سرقت رفته‌است..

برادر غلام حسین ساعدی، هشدار داده است که در صورت انتشار بدون اجازه کتبی دست نوشته‌ها یا تصاویر غلامحسین ساعدی، «چه بصورت نشر کاغذی و چه اینترنتی»، ناشر و نویسنده تحت پیگرد قانونی قرار خواهد گرفت.

غلامحسین ساعدی در ۱۳ دی ماه ۱۳۱۴ در تبریز متولد شد و داستان‌ها و نمایشنامه‌های زیادی از خود به یادگار گذاشته است.

مجموعه قصه‌های او، "عزاداران بیل" و بویژه داستان "گاو" این مجموعه همراه با مجموعه‌های " ترس و لرز" و "گور و گهواره" از مشهور ترین آثار او بحساب می روند.

وی پس از ترک ایران، در سال‌های بعد از انقلاب اسلامی، در فرانسه مقیم شد و در ۲ آذر ۱۳۶۴ در پاریس چشم از جهان فرو بست.

پزشک بسيجي جنايت کار و فاسد در اصفهان

روز جمعه 4 مرداد سال 92 در بيمارستان الزهرا اصفهان خانمي 44 ساله به نام ميترا کرمي به علت وجود يک غده مورد عمل جراحي قرار گرفت پزشک معالج فردي است به نام سهراب تقي زاده ، اين پزشک از آنهايي است که به همت برادر شهيد خود و سهميه او وارد دانشگاه شد البته بعد از آن هم با رابطه و تهديد نمرات خود را پاس ميکرد اين جملات از نزديکترين همکاران و هم دانشگاهي هاي او نقل شده است همکارانش او را فردي با افکار بسته و فاسد ميدانند که براي نيل به اهدافش از هيچ راهي دريغ نميکند به هر حال سهل انگاري اين پزشک در جراحي باعث خونريزي شديد بعد از عمل ميشود بعد از آن تشخيص غلط باعث مرگ اين خانم ميشود پزشکان و پرستاران که مرگ اين زن آنها را اندوهگين ميکند خانواده او را در جريان سهل انگاري پزشک معالج ميگذارند اما به محض آنکه دکتر تقي زاده متوجه ميشود همسر متوفي شکايتي با اسناد و مدارک معتبر بر عليه ش مطرح کرده است دست به جنايتي ديگر ميزند چند نفر از اوباش بسيجي به خانه اين مرد عزادار ميروند سپس او را به بهانه اي وارد اتومبيل کرده و ضمن آنکه با چاقو بر صورتش زخم ميزنند او را تهديد ميکنند که اگر ظرف چند ساعت آينده شکايت را پس نگيرد انتظار زنده ماندن نداشته باشد شايد انعکاس اين گزارش راهي باشد براي نجات افرادي که مورد جنايت اين پزشک واقع شده اند.

هر ايرانی چند بشكه نفت دارد؟

گرچه بر اساس آمارهای بین‌المللی  که گزارش داده شده تاکنون در ۱۰۶ کشور جهان نفت کشف شده و ایران در میان این کشورها از نظر سرانه ذخایر نفتی در رتبه  ی ۱۰ قرار گرفته است و یکی از بزرگترین دارندگان ذخایر نفتی در جهان به‌شمار می‌رود همچنین  در این گزارش  آمده است که  کویت از نظر میزان سرانه ذخایر نفتی رتبه نخست جهان را به خود اختصاص داده است و به‌ازای هر فرد کویتی ۳۸ هزار و ۳۵۵ بشکه نفت در این کشور وجود دارد و ‌ کشور امارات با سرانه ۱۸ هزار و ۴۰۳ بشکه در رتبه دوم و قطر با سرانه ۱۳ هزار و ۱۰۲ بشکه در رتبه سوم از این نظر قرار گرفته‌اند. و عربستان رتبه ی 4 را کسب نموده است. ولی مشخص نیست که چرا  آمار داده  نشده است که سرانه یا سهم هر ایرانی چه تعداد بشکه نفت است و چقدر سهمش می شود و 80% جمعیت کشور که بر زیر خط فقر اقتصادی بسرمی برند  چه می رسد؟ یااینکه سهم سرمایه گذاری زیر ساخت های بنیادین کشور از نفت چیست؟  یا نفت چه نقشی در وضعیت رفاه اجتماعی وخدماتی وصنعتی و اقتصادی کشور ایفا می کند؟ مهمتر اینکه نقش نفت در رشد تورم وگرانی وفقر وبیکاری و شکاف طبقاتی و سیستم بانکی ومالی وارزی کشور داشته است ؟ البته 8 سال پیش احمدی نژاد قول داده بود که نفت پول نفت را می خواهد بر توی سفره های خالی محرومان ببرد .در صورتیکه نه نانی توی سفره هانبرد و سفره های خالی را خالی کرد وجیب ها را تخلیه نمود ، بلکه با دفاع از انرژی هسته ای حق مسلم ماست موجب تحریم به خصوص تحریم نفت شد وشرایط اقتصاد وابسته وارداتی  دلالی وواسطه گری ورشکسته همراه با رشد لجام گسیخته تورم وگرانی همراه با فرار مغزها را به  کشور وملت تحمیل نمود.
بر اساس آمارهای بین‌المللی تاکنون در ۱۰۶ کشور جهان نفت کشف شده و ایران در میان این کشورها از نظر سرانه ذخایر نفتی در رتبه ۱۰ قرار گرفته است.به گزارش تسنیم،‌ آمارهای بین المللی از وجود نفت در ۱۰۶ کشور جهان خبر می‌دهد و ایران یکی از بزرگترین دارندگان ذخایر نفتی در جهان به‌شمار می‌روداما اگرچه ایران پس از عربستان،‌ ونزوئلا و کانادا رتبه چهارم جهان از نظر میزان ذخایر نفتی را به خود اختصاص داده است از نظر سرانه ذخایر در جایگاه دهم جای گرفته استکویت از نظر میزان سرانه ذخایر نفتی رتبه نخست جهان را به خود اختصاص داده است. به‌ازای هر فرد کویتی ۳۸ هزار و ۳۵۵ بشکه نفت در این کشور وجود دارد. پس از کویت،‌ کشور امارات با سرانه ۱۸ هزار و ۴۰۳ بشکه در رتبه دوم و قطر با سرانه ۱۳ هزار و ۱۰۲ بشکه در رتبه سوم از این نظر قرار گرفته‌اندکشور عربستان که بزرگترین دارنده ذخایر نفتی جهان شناخته شده است از نظر سرانه ذخایر نفتی رتبه بهتر از ۴ را به‌دست نیاورده است. سرانه ذخایر نفتی در این کشور ۹ هزار و ۹۷۱ بشکه برآورد شده است.

ایـش گرانـی در ایـران به روایـت کاریـکاتور.


افزایـش گرانـی در ایـران به روایـت کاریـکاتور
. 6 مرداد-92
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

خوشحالی ژاپنی‌ها از افزایش نرخ تورم!

ژاپنی ها که همواره به تورم منفی (کاهش سطح عمومی قیمت ها) عادت کرده اند از موفقیت دولت خود در ایجاد نرخ تورم 0.4درصدی خوشحال شده اند و آن را برای تحولات و توسعه اقتصادی کشورشان موثر و مفید می دانند.

به گزارش واحد مرکزی خبر،  بانک مرکزی ژاپن، تورم ماه ژوئن در این کشور در مقایسه با مدت مشابه پارسال چهار دهم درصد رشد داشته است؛ این سریعترین افزایش تورم ماهیانه در پنج سال گذشته در ژاپن است و نشان می دهد سیاستهای اقتصادی دولت برای خارج کردن ژاپن از رکود اقتصادی و کاهش دائم قیمتها نتیجه داده است.

دولت ژاپن همچنین به دنبال افزایش قیمت ها و کاهش ارزش پول ملی به منظور افزایش توسعه صادرات است.

دکتر محمد پورعمران  اقتصاددان با بیان اینکه نرخ تورم 2 تا 3 درصد برای اقتصاد کشورها خوب است و اگر از این رقم فراتر رود، مطلوب نیست ،

گفت: برخلاف کشور ما و تقریبا همه کشورهای جهان که در موارد زیادی از نرخ تورم بالا رنج می برند، ژاپنی ها از نرخ تورم منفی ناراحت هستند و آن را برای رشد اقتصادی خود مضر می دانند.

وی افزود: نرخ تورم منفی به معنی کاهش قیمت هاست و انتظارات عمومی برای کاهش سطح عمومی قیمت ها سبب می شود مصرف کاهش یابد که به معنی کمترشدن تولید و سرمایه گذاری هاست.

پورعمران گفت: دولت آبه در ژاپن هدف گذاری 2 درصدی برای ایجاد تورم دارد که تاکنون 0.4 درصد آن تحقق یافته و باعث خوشحالی ژاپنی ها شده است.آمارها نشان می دهد تورم در ژاپن چهار دهم درصد رشد داشته است.

پژوهشی درباره موقعیت شغلی دانش‌آموختگان دانشگاه‌های آلمان

نتایج پژوهش‌های صورت گرفته از سوی موسسه مطالعات مراکز آموزش عالی در آلمان نشان می‌دهد تنها یک درصد از دانش‌آموختگان دانشگاه‌های این کشور بیکار هستند. در این تحقیق رشته‌های ‌درآمدزا در آلمان نیز معرفی شده‌اند.

نتایج پژوهش‌های صورت گرفته از سوی "موسسه مطالعات مراکز آموزش عالی" در آلمان نشان می‌دهد، تنها یک درصد از دانش‌آموختگان دانشگاه‌های این کشور بیکار هستند.

در این تحقیق وضعیت دانش‌آموختگان، ده سال پس از پایان دوران تحصیل‌شان مورد مطالعه قرار گرفته است. نتایج این پژوهش نشان می‌دهد بهترین راه و تنها گزینه برای مقابله با بیکاری تحصیلات دانشگاهی است.

محققان موسسه مطالعات مراکز آموزش عالی در آلمان می‌گویند، تحصیلات دانشگاهی در آلمان علاوه بر تضمین شغلی با درآمد متوسط به بالا، تضمین کننده رضایت نسبی از زندگی نیز در آینده خواهد بود.

کلیا بریدیس، پژوهشگر ارشد این موسسه می‌گوید، نتایج تحقیقات نشان می‌دهد، بخش قابل توجهی از فارغ التحصیلان دانشگاه های آلمان به موقعیت شغلی مناسبی دست یافته‌اند. وی می‌افزاید این پژوهش در بین ۴۷۰۰ دانش‌آموخته‌ دانشگاه‌های آلمان صورت پذیرفته است که تحصیلات خود را در ترم تحصیلی ۲۰۰۰ / ۲۰۰۱ به پایان رسانده‌اند.

نتایج این پژوهش که این هفته در شهر هانوفر آلمان منتشر شد، نشان می‌دهد ۸۹ درصد از شرکت‌کنندگان در نظرسنجی در زمان این بررسی شاغل بوده‌اند. تنها یک درصد از این افراد بیکار هستند و ده درصد باقی مانده یا به تحصیل در رشته‌ دیگری روی آورده‌اند، یا در مقاطع تحصیلات تکمیلی (دکتری، فوق دکتری) تحصیل می‌‌کنند و یا در حال گذراندن دوره‌های کارآموزی هستند.

بازار خوب کار علی‌رغم بحران مالی جهانی

کلیا بریدیس، پژوهشگر ارشد این موسسه می‌گوید: «ما در تحقیقات‌ خود به این نتیجه رسیدیم که با وجود بحران مالی که در سال‌های گذشته گریبان گیر بسیاری از کشورها شد،  دانش‌آموختگان دانشگاه‌های آلمان هنوز هم از شانس خوبی برای ورود به بازار کار برخوردار هستند.»


در این پژوهش همچنین آمده است، در بین شرکت‌کنندگان در نظرسنجی از هر پنج دانش‌آموخته‌ دانشگاه‌های آلمان چهار نفر درآمدی بیشتر از حد متوسط دارند. ۴۷۰۰ دانش آموخته‌ای که در این نظرسنجی شرکت کرده‌اند، به طور میانگین سالانه درآمدی بالغ بر ۶۳ هزار یورو دارند.

رشته‌های درآمدزا در آلمان

البته میزان درآمد دانش‌آموختگان با احتساب رشته تحصیلی‌شان بسیار متفاوت است: فارغ‌التحصیلان رشته جامعه‌شناسی با درآمد سالانه ۴۳ هزار یورو کمترین دریافتی را به خود اختصاص می‌دهند. این وضعیت درباره فارغ‌التحصیلان رشته‌های زبانشناسی و ادبیات نیز صدق می‌‌کند.

بیشترین درآمد اما از آن پزشکان است که به طور متوسط سالانه در حدود ۸۸ هزار یورو دریافت می‌کنند. از جمله دیگر رشته‌های پردرآمد در این پژوهش به رشته‌های اقتصاد، برق و الکترونیک، مهندسی مکانیک و کامپیوتر اشاره شده است.

نتایج این پژوهش همچنین نشان می‌دهد، دانش‌آموختگان مرد دانشگاه‌های آلمان با درآمدی میانگین بالغ بر ۶۸ هزار یورو در سال به مراتب از دانش‌آموختگان زن ( با حدود ۵۱ هزار یورو) بیشتر درآمد  دارند.

مردان همچنین با ۵۲ درصد، سهم بیشتری از موقعیت‌های مدیریتی را در مقایسه با زنان (۳۰ درصد) به خود اختصاص داده‌اند.

با تفکیک جنسیت این نکته نیز قابل مشاهده است که در میان دانش‌آموختگانی که در این نظرسنجی شرکت کرده اند، تنها سه درصد از مردان بیکار هستند و ۹۷ درصد در زمان انجام این نظرسنجی مشغول به کار بوده‌اند. این در حالی است که تنها سه چهارم از فارغ‌التحصیلان زن شاغل بوده‌اند و یک چهارم موفق به یافتن شغلی مناسب نشده‌اند.

ایرانیان انگلستان  8 مرداد 92
وجود 5 هزار ایرانی در مراکز دارالتأدیب اندونزی و 500 ایرانی در زندان که 47 نفر از آنها به اعدام محکوم شده اند
 

سفیر اندونزی در تهران از حضور ۵ هزار ایرانی در مراکز دارالتأدیب این کشور خبر داد و گفت: ۵۰۰ ایرانی در زندان به سر می‌برند و برای ۴۷ نفر نیز به دلیل قاچاق مواد مخدر حکم اعدام صادر شده است.

به گزارش فارس، «دیان ویرنجوریت» سفیر اندونزی در ایران در حاشیه همایش «فلسطین وحدت جهان اسلام» که امروز (دوشنبه) در سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی برگزار شد، در جمع خبرنگاران گفت:‌ من به عنوان سفیر وظیفه دارم در راستای ارتقای روابط ایران و اندونزی تلاش کنم و به همین دلیل در ایران به نقاط مختلف سفر می‌کنم، اما مردم ایران بیشتر تمایل دارند از اندونزی به عنوان پلی برای سفر به استرالیا استفاده کنند و این موضوع خوشایندی نیست.

وی با اشاره به سختگیری‌هایی که در فرودگاه‌های اصلی اندونزی برای ایرانیان در نظر گرفته شده، اظهار داشت: ایرانی‌ها برای فرار از مشکلات فردوگاه‌های بزرگ، خود را به جزیره‌های اندونزی می‌رسانند تا از آنجا به استرالیا بروند که همین موضوع کار را برای ما سخت می‌کند.

سفیر اندونزی ادامه داد: غالب این افراد دارای پول کافی نبوده و حتی بیشتر آنها مدارک شناسایی خود را از بین برده و یا به قاچاقچیان می‌دهند که این موضوع نیز کار ما را سخت می‌کند، زیرا باید هویت آنها را شناسایی کرده و از فعالیت‌شان در کشورمان مطلع شویم.

دیان ویرنجوریت با بیان اینکه 5 هزار ایرانی در مراکز دارالتأدیب اندونزی هستند و 500 ایرانی در زندان به سر می‌برند و برای 47 نفر نیز به دلیل قاچاق مواد مخدر حکم اعدام صادر شده، افزود: حضور این افراد در اندونزی هزینه زیادی را به کشورمان تحمیل می‌کند و خود ما نیز مایل نیستیم که آنها در زندان و یا مراکز دارالتأدیب باشند.

سفیر اندونزی پرسید: اگر فرد خارجی به کشور شما بیاید و مرتکب جرمی شود، شما او را عودت می‌دهید و یا او را مجازات می‌کنید؟

وی با اشاره به مشکلات فراوان پیش آمده در این زمینه افزود: از 20 آگوست صدور ویزا در مبادی ورودی لغو شده و  ایرانیان باید از طریق سفارتخانه اقدام به دریافت ویزا کنند که البته پیشنهاد می‌کنم از همین امروز این کار را انجام دهند.

سفیر اندونزی لغو شدن ویزای فرودگاهی را باعث سخت‌تر شدن ورود ایرانی‌ها به این کشور خواند و خاطرنشان کرد: ‌اگر کسانی که قبلا به اندونزی می‌رفتند، با مشخص شدن وضعیت‌شان به ایران بازگردانده می‌شدند، از این پس با ورود غیرقانونی مرتکب جرم می‌شوند که حبس و محکومیت را به دنبال خواهد داشت.

دیان ویرنجوریت عنوان کرد که این تصمیم با همکاری وزارت خارجه، وزارت کشور، پلیس، اداره مهاجرت و وزارت خارجه ایران اتخاذ شده و اظهار داشت: اندونزی کشوری فقیر است و ممکن است که کارمندان ما برای پول دست به اقداماتی بزنند، اما باید تأکید کنم که اگر مسافران ایرانی بدون مجوزهای لازم در این کشور حضور یافته و بخواهند پلی برای سفر به استرالیا ایجاد کنند، با مشکلات زیادی روبرو خواهند داشت. 

پیک ایران 8 مرداد 92
اگر جهان زیبای وای‌فای قابل مشاهده بود؟


یک طراح به ارائه بازنمایی‌های رنگی پرداخته و در آنها نشان داده که اگر انسان قادر به دیدن امواج وای‌فای بود، اوج و تکانشهای آنها چطور دیده می‌شدند.
به گزارش ایسنا، نیکولای لام با همکاری براونینگ ووگل، فیزیکدان نجومی سابق ناسا به بررسی چگونگی حرکت شبکه‌ها پرداخته و طرحهای خود را بر پایه داده‌های پشتیبانی بدست آمده از اطراف کنگره آمریکا و پارک ملی واشنگتن بنا نهادند.
این تصاویر به نمایش اشکال سیگنالهای وای‌فای پرداخته و از رنگهای مختلف برای متمایز کردن کانالهای فرعی متفاوت استفاده شده است.
این تصاویر علاوه بر ظاهر عالی آنها همچنین به مردم در یادگیری چگونگی عملکرد سیگنال‌های وای فای کمک می‌کنند.
لام، برای تخمین اندازه پوشش وای فای در اطراف پارک ملی که یک فضای باز در واشنگتن بوده از اشکال وای فای سه بعدی و داده‌های نقشه‌های پوششی دولتی کلمبیا استفاده کرد.
عنوانهای این طرح‌ها توسط براونینگ ووگل، دکترای زیست‌شناسی فضا که پیش از این پنج سال در مرکز پژوهشهای ایمز ناسا کار کرده و اکنون به تدریس علوم مشغول است، نوشته شده است.
هر تصویر نمایشگر یک منظره آشنا در واشنگتن بوده که با کانالهای وای‌فای با رنگهای مختلف به عنوان حبابهای در هم تنیده احاطه شده‌اند.
در تصویر دیگری از این مجموعه، چند فرکانس تکانشی وای‌فای به رنگهای آبی، سبز، زرد و قرمز ارائه و در فضای اطراف بازار پخش شده‌اند.
در تصویر دیگر، این هنرمند آمریکایی، طیفی از چندین سیگنال وای‌فای را در سراسر پارک ملی واشنگتن نمایش داده است.
وای‌فای یک میدان انرژی است که به شکل موج منتقل می‌شود. هر موج از ارتفاع و فاصله معین از امواج دیگر برخوردار بوده و هر کدام در یک سرعت خاص حرکت می‌کنند.
فاصله بین امواج وای‌فای کوتاهتر از امواج رادیویی اما بلندتر از ریزموجها است.
به ادعای لام، این قابلیت به وای‌فای یک باند انتقال منحصربفرد داده که با هیچ سیگنال دیگر مداخله ندارد.


روترهای وای‌فای به ارسال و دریافت داده به شکل موجهای الکترومغناطیسی استفاده می‌کنند


امواج وای‌فای به شکل پالسهای رمزدار داده یا موج حرکت کرده که در اینجا به شکل نوارهای رنگی دیده می‌شوند


روترهای وای‌فای بر روی ساختمانها و تیر چراغ برق یک میدان چندوجهی مدور داده است


موانعی مانند درخت در مسیر سیگنالهای ارسالی وای‌فای مداخله کرده و میدان به تصویر در آمده را ایجاد می‌کنند



* وخامت حال مادر مریم شفیع پور، در پی حمله مجدد ماموران به منزل وی
* بازگشت پرونده ۸ زندانی اهل سنت محکوم به مرگ از دیوان عالی کشور





وخامت حال مادر مریم شفیع پور، در پی حمله مجدد 

ماموران به منزل وی


سحام نیوز: ماموران امنیتی بار دیگربه منزل مریم شفیع پور حمله کردند.
بنا به گزارش خبرنگار سحام، شنبه شب و بعد از بازداشت مریم شفیع‌پور عضو ستاد انتخابانی مهدی کروبی، مامورین امنیتی مجددا به منزل این دانشجوی ستاره‌دار حمله نموده و برخی دیگر از وسایل شخصی وی و خانواده او را با خود بردند.
در پی این حمله مادر وی که از بیماری قلبی و کبد به شدت رنج می‌برد، دچار شوک عصبی شده؛ به طوری که برای مدتی قادر به تکلم نبوده است. در پی این شوک ناشی از حمله ماموران و همچنین تداوم بی خبری از وضعیت مریم شفیع پور، باعث شده تا مادر وی برای استراحت به منزل یکی از بستگان منتقل شود.
مریم شفیع‌پور فعال دانشجویی روز شنبه ۵ مرداد ماه ۱۳۹۲ بعد از احضار به دادسرای شماره ۲ شهید مقدس اوین بازداشت و به سلول های انفرادی بند ۲۰۹ زندان اوین انتقال داده شده است و از آن زمان تا کنون هیچ تماسی با خانواده خود نداشته است.
پیش از این در سال ۸۹ به دلیل فعالیت‌های دانشجویی دادگاه انقلاب قزوین وی را به یک سال حبس تعلیقی محکوم کرده بود.
بازگشت پرونده ۸ زندانی اهل سنت محکوم به مرگ از دیوان عالی کشور
 پرونده ۸ زندانی اهل سنت که محکوم به اعدام شده‌اند، پس از نقض از سوی دیوان عالی کشور، به شعبه ۲۷ دادگاه انقلاب عودت شد.
بنا به گزارش گزارشگران هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، پرونده پوریا محمدی، امید پیوند، مختار رحیمی، بهمن رحیمی، محمدیاور رحیمی، شهرام احمدی، محمد غریبی و فرامرز شاه نظری که به اعدام محکوم شده‌اند، پس از نقض پرونده در دیوان عالی کشور به شعبه صادر کننده رای عودت شد.
این ۸ تن در شعبه ۲۸ دادگاه انقلاب تهران به ریاست قاضی مقیسه به اتهام "اقدام علیه امنیت ملی و محاربه از طریق عضویت در گروهک سلفی" به اعدام محکوم شده بودند.
یکی از نزدیکان این ۸ نفر به گزارشگر هرانا گفت: "از این افراد هیچ نوع اسلحه‌ای کشف نشده و اعترافی نیز دال بر داشتن اسلحه از ایشان اخذ نشده است. قاضی به علم خود این ۸ نفر را محارب تشخیص داده است و در حالی اتهام عضویت در گروهک سلفی را به ایشان وارد کرده که هر ۸ نفر پیرو مذهب شافعی هستند."
وی همچنین ادامه داد: "این افراد تنها به گناه تبلیغ دین خود بازداشت و به مرگ محکوم شده اند."
این ۸ نفر هم اکنون در سالن ۱۰ بند ۴ زندان رجایی شهر کرج نگهداری می‌شوند.


پیک ایران 8 مرداد 92