یکشنبه، شهریور ۰۹، ۱۳۹۳

چطور یک ایمیل ناشناس درست کنید



اگر می‌خواهید واقعا ایمیل‌تان ناشناس باشد باید محل و آدرس آی پی‌تان مخفی بماند.
 در غیر این‌صورت حتی اگر از همان خانه یا محل کارتان فقط حساب ایمیلی جدید باز کنید، از طریق آی‌پی (که در هر ایمیلی که می‌فرستید مستتر است) می‌توانند به‌راحتی محل و اسم و رسم‌تان را شناسایی کنند. راحت‌ترین راه هم برای مخفی کردن محل و آدرس آی‌پی «روتر پیازی» یا همان «تور» معروف است که بر پایه فایرفاکس کار می‌کند. تور ایمیل شما را از طریق سرورها و اتصالات مختلف به حدی می‌پیچاند که وقتی از شبکه سرورها خارج شد و به مقصد رسید دیگر به‌راحتی نمی‌شود فهمید از کجا آمده است.
مرورگر تور مثل سایر مرورگرهاست و راه انداختنش چند ثانیه بیشتر به کار شما اضافه نمی‌کند.
البته حواس‌تان باشد که هیچ شیوه‌ای به خودی خود غیر قابل نفوذ نیست و برای امنیت کامل، بخصوص وقتی به‌عنوان یک فعال مدنی سیاسی در معرض خطر هستید باید سطح بالاتری از امنیت را انتخاب کنید. می‌توانید آن را از وب‌سایت تور دانلود کنید و نصب کنید. وقتی به سایت می‌روید می‌بینید که یک گزینۀ فارسی هم دارد. یکی از خوبی‌های تور این است که مثل اغلب برنامه‌ها در سیستم عامل ادغام نمی‌شود و می‌توانید آن را روی یک فلش نصب کنید و هر وقت لازم داشتید از آن جا شروعش کنید. مزیت این کار این است که می‌توانید همیشه آن را همراه داشته باشید و احیانا از خانۀ دوستان و یا کافی‌نت هم استفاده کنید.
مساله پنهان کردن آدرس آی‌پی و محل که حل شد نوبت به ایجاد ایمیل می‌رسد. اگر می‌خواهید واقعا امن باشید بهتر است از ایمیل‌های متداول مثل جی‌میل و آوت لوک و یاهو استفاده نکنید. این‌ها اغلب از شما شماره تلفن و یا یک آدرس ایمیل دیگر می‌خواهند که از آن طریق دسترسی به شما آسان می‌شود. چون وقتی مثلا شماره گوشی خود را در یاهو وارد می‌کنید دیگر به اسم مستعار ایمیل درست کردن حفاظ چندان محکمی نیست.
گزینه‌های متعددی برای ایجاد ایمیل ناشناس موجود است. یکی از این گزینه‌ها «هاید» است. به هنگام ایجاد اکانت به یک مساله توجه کنید. اول کار از شما می‌خواهد که یک ایمیل واقعی بدهید که اگر نامه‌ای به این آدرس رسید برای‌تان بفرستد. اگر واقعا می‌خواهید ناشناس بمانید به این سوال جواب ندهید و خالی بگذارید چون پر کردنش اجباری نیست. یک خوبی‌اش هم این است که می‌توانید طوری تنظیم کنید که آدرس بعد از ۲۴ ساعت (یا بیشتر تا حداکثر یک سال) از بین برود. یک گزینۀ دیگر «هاش میل» است. گزینۀ دیگر «رایزآپ» است که ویژۀ فعالین مدنی است.
وقتی انتخاب کردید کجا حساب باز کنید، حواس‌تان باشد که همیشه بدون استثنا از طریق تور وارد این ایمیل بشوید و دقت کنید که همیشه این کار را از طریق  HTTPS می‌کنید. توجه به همه این مسائل کمی وقت می‌گیرد ولی به زحمتش می‌ارزد.
منبع: پی سی ادوایزر

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر