یکشنبه، شهریور ۰۹، ۱۳۹۳

کمک سقزی‌ها به شنگال وارد اقلیم کُردستان گردید


1393/06/09 - 2014-08-31 - 

کمک سقزی‌ها به شنگال وارد اقلیم کُردستان گردیدآژانس کُردپا: کاروان کمک‌های جمع‌آوری شده توسط فعالان مدنی سقز از طریق کمپین‌های کمک‌رسانی برای آوارگان شنگال راهی اقلیم کُردستان عراق شد.
به گزارش آژانس خبررسانی کُردپا، روز شنبه هشتم شهریور ماه کمک‌های انسان‌دوستانه مردم سقز برای آوارگان شنگال با ٤ کامیون حمل بار از راه مسیر سنندج ـ مریوان به بازارچه مرزی باشماق منتقل گردید.

خبرنگار کُردپا در شهر سقز گزارش داد: کمک‌های چند روز اخیر در سقز که توسط شهروندان و فعالان مدنی جمع‌آوری شده بود، بارگیری و با شعار "همه‌ی ما شنگال هستیم"،" زنده باد کُرد، زنده باد کُردستان" برای جنگ‌زدگان شنگال ارسال شد.

21844.jpgگفته می‌شود، به دلیل وضعیت نامناسب جاده سقز - مریوان، این کمک‌ها ابتداء به سنندج منتقل و سپس از بامداد امروز یکشنبه از بازارچه مرزی باشماخ به اقلیم کُردستان انتقال یافت.

یک منبع مطلع تأیید کرد که فردی به نام آزاد آرمی به عنوان ناظر همراه این کمک‌های انسان‌دوستانه است.

رئیس سازمان هلال احمر سقز طی گفتگویی با تلویزیون استان کُردستان اعلام کرد: این کمک‌های انسان‌دوستانه طی ٩ روز در شهر سقز جمع‌آوری شده‌اند.

گفته‌های این مسئول در حالی است که فعالان مدنی شهر سقز مجوز یک ‌هفته‌ای را برای جمع‌آوری کمک‌های انسان‌دوستانه اخذ کرده بودند، اما اداره اماکن شهر سقز پس از ٥ روز فعالیت کمپین‌ها، مجوز فعالیت آنها را لغو کرد.

به گفته یک منبع مطلع، طی روزهای گذشته تنها در استان کُردستان علاوه بر جمع‌آوری وسایل، ٣٠٠ میلیون وجه نقد برای آوارگان شنگال جمع‌آوری و تمامی این کمک‌های نقدی و غیرنقدی بدون همکاری مسئولان و نهادهای مرتبط جمع‌آوری شده بودند.

پیشتر نیز کمک‌های مردم اورامانات شامل شهرهای جوانرود، پاوه، روانسر، نودشه و روستاهای تابع از طریق مرز شوشمی به مقامات محلی در اقلیم کُردستان تحویل داده شد.
21840.jpg
21841.jpg
21842.jpg
21843.jpg

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر