یکشنبه، شهریور ۰۹، ۱۳۹۳

مخالفت با درمان امید کوکبی در خارج از زندان



یکی منبع آگاه به وضعیت امید کوکبی، دانشجوی نخبه ای که به ۱۰ سال زندان  محکوم است به کمپین بین اللملی حقوق بشر در ایران گفت که این زندانی در وضعیت بسیار نامناسبی همراه با دیگر زندانیان سیاسی در قرنطینه بند هفت زندان اوین به سر می برد و علیرغم تشدید بیماری سنگ کلیه و معده هنوز با درخواست های متعدد او برای درمان در خارج از زندان موافقت نشده است. او همچنین طی ۴ سال حبس حتی یکبار نیز به مرخصی نیامده است.

امید کوکبی، نخبه ایرانی ۳۳ ساله، فارغ التحصیل دانشگاه شریف و دانشجوی مقطع فوق دکتری فیزیک اتمی در دانشگاه تگزاس آمریکا در تاریخ ۱۰ بهمن ماه ۱۳۸۹ در فرودگاه امام خمینی هنگام ترک کشور بازداشت شد. این دانشجو پس از بازداشت مدت ها در انفرادی بود و پس از ۱۵ ماه بازداشت موقت در دادگاهی به ریاست قاضی صلواتی در روز یکشنبه ۲۴ اردبیهشت ماه سال ۱۳۹۱ به ده سال حبس محکوم شد.

این منبع آگاه با اظهار نگرانی از وضعیت این دانشجویی فوق دکتری فیزیک اتمی گفت: «امید از مدت ها پیش دچار بیماری سنگ کلیه و معده است. دندان هایش هم درد می کنند اما با وجود اینکه پزشک بهداری زندان تایید کرده که امید برای درمان نیاز دارد که به خارج از زندان منتقل شود و علیرغم درخواست های متعدد امید هنوز با انتقالش برای درمان موافقت نشده است و در حال حاضر  بیماری او در وضعیت قرنطینه زندان تشدید شده است.»


[تاريخ مطلب: نهم شهريور ۱۳۹۳ برابر با سی و يکم اوت ۲۰۱۴] پیک ایران

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر