یکشنبه، شهریور ۰۹، ۱۳۹۳

طرح انحلال بند سیاسی زندان گوهردشت هم کلید خورد


1393/06/09 - 2014-08-31 - 

طرح انحلال بند سیاسی زندان رجایی‌شهر کرج هم کلید خوردآژانس کُردپا: نشانه‌های انحلال بند سیاسی زندان رجایی‌شهر کرج از روز گذشته با ایجاد فشارهای طاقت‌فرسا بر زندانیان نمایان‌تر گردید.
به گزارش آژانس خبررسانی کُردپا، از روز گذشته ۳ زندانی در سالن ۱۲ بند ۳ زندان رجایی‌شهر کرج در اعتراض به آنچه "رفتار غیرانسانی و فشار طاقت‌فرسای رئیس اطلاعات زندان" عنوان می‌شود، دست به اعتصاب غذا زدند.

خالد حردانی، فرهنگ و شهرام پورمنصوری از سوی هم‌بندی‌هایشان مورد حمایت قرار گرفتند و مانع از انتقال آنان به نقطه‌ی نامعلومی شدند.

این زندانیان طبق گزارش فعالین حقوق‌بشر و دمکراسی در ایران، خواستار لغو تصمیم انتقال، رسیدگی پزشکی و پایان دادن به رفتار و اعمال غیر انسانی علیه بندِ سیاسی هستند.

روز گذشته برخی منابع خبری به آژانس کُردپا گفتند که دادستانی کل نامه‌ی انحلال بند سیاسی زندان رجایی‌شهر کرج را صادر کرده و این طرح کلید خورده است.

در همین ارتباط، زندان رجایی‌شهر کرج در "وضعیت اضطراری و شرایط سختی" بسر می‌برد و جمعی از زندانیان سیاسی ضمن اعلام هشدار نسبت به شرایط و وضعیت زندانیان از خانواده زندانیان و فعالین و تشکل‌ها و نهادهای مدافع زندانیان سیاسی و حقوق بشر می‌خواهند بدون وقفه به حمایت از زندانیان بند سیاسی زندان رجایی‌شهر آماده شوند.

برخی سایت‌های متعلق به اپوزسیون نظام حاکم بر ایران نظیر "مجذوبان نور" و "کلمه"، از تصمیم مسئولان امنیتی و قضایی حکومت اسلامی ایران برای انحلال بند سیاسی زندان‌های ایران خبر دادند.

مقامات حکومتی به رغم قانون تفکیک جرایم، با جداسازی زندانیان این بند، آن‌ها را به بندهای غیر سیاسی و مختلف زندان‌های کشور پخش می‌کنند.

طرح مزبور نخستین بار بعد از وقایع حمله به بند ٣٥٠ زندان اوین در اواخر فروردین‌ماه امسال آغاز گردیده و تاکنون به گفته‌ی فعالان حقوق‌بشر، هر یک از زندان اوین، تبریز و ارومیه عملاً بند ویژه سیاسی ندارند.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر