شنبه، شهریور ۰۸، ۱۳۹۳

فراخوان تام ریچ و هوارد دین به خلع ید از رژیم ایران در عراق

8:23:20 AM 1393/6/8
هوارد دین و تام ریچ
هوارد دین و تام ریچ


تام ریج اولین وزیر امنیت داخلی آمریکا و هوارد دین، نامزد حزب دموکرات برای ریاست جمهوری سال 2004 در مقاله یی در روزنامه شیکاگو تریبیون بر ضرورت تشکیل دولت فراگیر در عراق و خلع ید از رژیم آخوندی تأکید کردند.

به نوشته این مقاله، فقط یک موضع قاطع آمریکا که برای یک دولت فراگیر و مستقل عراق فراخوان دهد می تواند چرخه خونریزیهای فرقه ای را متوقف کند. با معرفی نخست وزیر جدید، حیدر العبادی، واشینگتن فرصتی به دست آورده که اطمینان حاصل کند تمام صداهای سیاسی مختلف عراق در یک نظام سیاسی دموکراتیک گنجانده شده است.

مقاله شیکاگو تریبیون تأکید می کند: اولین قدم مهم برای العبادی باید پایان دادن به دخالت فراگیر رژیم ایران باشد برای سالها، مخالفان ایرانی، جامعه اطلاعاتی و تحلیلگران سیاست خارجی نسبت به گرایش نگران کننده المالکی به نفع رژیم ایران هشدار داده اند...

تام ریج و هوارد دین با یادآوری جنایتهای مالکی در همدستی با رژیم آخوندی علیه اپوزیسیون رژیم ایران و مردم عراق می نویسند:
ایالات متحده باید برای گذار به یک دولت فراگیرتر که به سنیها، قبایل، شیعیان مدره و دیگر اقلیتها صدایی بدهد فشار بیاورد.

در اتخاذ یک سیاست دیپلوماتیک قاطع، آمریکا نه تنها شهرت آسیب دیده خود در منطقه را تقویت می کند، بلکه حرکت داعش را نابود می کند. به همین ترتیب، در دفاع از رهبری جدید و فراگیر، حاکمیت ترور رژیم ایران در عراق به شدت کاهش خواهد یافت. تهران دیگر یک دست نشانده برای انجام کار کثیفش در همسایگی آن نخواهد داشت. همچنین یک اهرم مهم در مذاکرات هسته یی خود با غرب را از دست می دهد.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر