سه‌شنبه، اسفند ۰۵، ۱۳۹۳

خطر دیپورت محمد ‌حسین مصطفی زندانی سیاسی از سلیمانیه به ایران


محمد ‌حسین مصطفی از اعضای سازمان مجاهدین خلق، از سوم شهریورماه 1393، به‌ دلیل عبور غیر قانونی از مرز از سوی پلیس حکومت اقلیم کردستان بازداشت شد. اکنون خطر دیپورت و تحویل به ایران وی را تهدید می‌کند.
به گزارش کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی، محمد ‌حسین مصطفی روز دوشنبه سوم شهریورماه 1393، به اتهام «عبور غیرقانونی از مرز» در خاک کردستان بازداشت شد. وی پیش از این نیز در زمانی که قصد داشت به صورت غیر قانونی از مرز به کشور عراق وارد شود، از سوی نیروهای امنیتی پلیس عراق بازداشت شده و مدت زمانی را در زندان‌های بغداد سپری کرده بود.
یک منبع مطلع از وضعیت این زندانی سیاسی به «کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی» گفت: «هر لحظه امکان دیپورت و تحویل وی به حکومت اسلامی ایران وجود دارد و با توجه به سابقه عضویت در سازمان مجاهدین خلق و همچنین داشتن سوابق زندان در ایران به دلایل سیاسی، احتمال بروز هرگونه اتفاق ناگواری برای وی وجود دارد. محمد حسین چندین بار توسط اداره‌ی اطلاعات ایران بازداشت شده و چندین سال از عمرش را در زندان‌های ایران گذرانده است.»
گفته شده محمد ‌حسین مصطفی در ۱۵ تیرماه ۱۳۴۳ در شهرستان ساوه‌ در ایران متولد شده و پیش‌تر راننده‌ شخصی «کاظمی بروجردی» بوده‌ که‌ وی نیز هم‌اکنون در ایران در حصر به‌ سر می‌برد.
این زندانی سیاسی دارای مدرک دیپلم رشته ریاضی بوده‌ و سابقه‌ ۱۰ سال کار در حوزه‌ی ارتوپدی و پزشکی به‌ صورت تجربی را دارد. وی در فاصله‌ سال‌های ۱۳۶۳ تا 1365 شمسی، ضمن بازداشت توسط نیروهای امنیتی ایران، با اتهام‌های سیاسی، زندانی شده و اموال و دارایی‌هایش نیز مصادره‌ شده‌ است.
محمد ‌حسین مصطفی هم‌اکنون در سالن ۱ بازداشتگاه عمومی زندان «مع العسکر سلام» سلیمانیه‌، در اقلیم کردستان عراق نگه‌داری می‌شود.
سه‌شنبه ۵ اسفندماه ۱۳۹۳ - ۲۴ فوریه ۲۰۱۵

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر