دوشنبه، اسفند ۰۴، ۱۳۹۳

گزارش تحقيقي از بزرگترين شبكه قاچاق سلاح توسط سپاه پاسداران





iran a e029b
واحد 190 نيروي قدس سپاه ارگان ويژه قاچاق سلاح

گزارشي كه ملاحظه مي كنيد يك بررسي تحقيقي از رسانه هاي بين المللي و ساير منابع مربوط به بزرگترين شبكه قاچاق سلاح از زمين و دريا و هوا توسط نيروي قدس سپاه پاسداران است. اين شبكه با ميلياردها دلار پول مردم بجان آمده اي راه اندازي شده است كه ميليونها نفر از آنها زير خط فقر زندگي مي كنند و از ابتدايي ترين نيازهاي زندگي محروم هستند. اين است بهاي بقاي يك ديكتاتوري فاشيستي ـ مذهبي.
درحاليكه جنگ در خاورميانه و شمال آفريقا در جريان است، يك (واحد) مخفي وابسته به رژيم ايران سوخت خونريزي را تامين مي‌كند. واحد 190 ازنيروي قدس، نزديك به24نفر را به استخدام درآورده است كه سالهاست به اين منطقه جنگي سلاح قاچاق مي‌كند. يك تحقيقات همه‌جانبه از زمين، هوا و دريا به اين نتيجه انجاميد كه نيروي قدس براي حزب‌الله، وحالا براي حوثيهاي يمن سلاح تامين مي‌كند. فاكس نيوز از يك سرويس مخفي غربي اسم فردي را كه نقش كليدي در واحد 190 دارد را به‌دست آورده است: بهنام شهرياري متولد 1968 در اردبيل در شمال شرقي ايران. فاكس نيوز جزيياتي از نقل و انتقال سلاح و شبكه هاي تسليحاتي نيروي قدس در كشورهاي مختلف را برشمرده است.
معرفي واحد 190 نيروي قدس سپاه
يکي از فعاليت هاي اصلي نيروي قدس سپاه پاسداران، تسليح گروههاي تروريستي و شبه نظامي در چهارچوب منافع رژيم ملايان در كشورهاي مختلف جهان است.
ارگان تسليح كننده گروههاي تروريستي در نيروي قدس با كد "واحد 190" نام گذاري شده است. "واحد 190"يكي از ارگانهاي ويژه نيروي قدس سپاه است كه مأموريت آن، قاچاق سلاح به نقاط مختلف جهان در رابطه با اهداف تروريستي نيروي قدس سپاه مي باشد.
مطابق مصوبات شوراي امنيت سازمان ملل، منجمله مصوبه شماره 1747 در 2007، مصوبه شماره 1929 در2010 و مصوبه شماره 2105 (2013)، صدور اسلحه از رژيم ملايان را اکيدا ممنوع کرده است. جهت دور زدن مصوبات فوق، قاچاق اسلحه به اقصي نقاط جهان در قالب کالاهاي غير نظامي، اصلي ترين وظيفه "واحد 190" نيروي قدس مي باشد
"واحد 190"طي سال هاي اخير، ده ها هزار تن اسلحه به حزب الله لبنان، رژيم بشار اسد در سوريه، حوثي هاي در يمن و شبه نظاميان در عراق ... ارسال كرده است.
شيوه هاي مختلف قاچاق نيروي قدس
"واحد 190" از محمل ها و پوش ها گوناگون براي عادي جلوه دادن محموله ها تسليحاتي در اين قاچاق استفاده ميكند از جمله:
1) اسلحه هاي قاچاقي در يک جعبه در کانتينر قفل شده قرار مي گيرد و براي عادي سازي، دور تا دور آن را از کالاهاي معمولي پر ميکند. جهت پيدا کردن اسلحه استتاري، بايد کانتينر را باز کرد و چند تن اجناس معمولي را از آن خارج کرد تا به اسلحه رسيد.
2) محموله مورد نظر تحت عنوان کمکهاي بشر دوستانه و يا وسائل غير نظامي معمولي ثبت مي شود. اين واحد روش هاي بسته بندي مبتکرانه اي ايجاد کرده که محموله اسلحه کاملا يك محموله معمولي جلوه ميكند و محموله در اظهارنامه، کاملا معمولي ثبت ميشود، بطوريكه با اجناسي که از آن در کانتيتر براي استتار استفاده مي شود کاملا انطباق داشته باشد. در اين موارد تا به حال از مصالح ساختماني، پلي اتيلن، شير خشک ولوازم يدکي خودرو و... استفاده شده است.
3) استفاده از سيستم حمل ونقل غير نظامي (کشتي، هواپيما، کاميون وقطار).
4) قاچاق اسلحه از طريق بندر هاي ثالث در سراسر جهان جهت مخفي کردن ارتباط آنها با رژيم ملايان انجام مي گيرد..
5) در اين قاچاق، از اسلحه هاي ساخت کشور هاي ديگر استفاده ميشود تا در صورت افشا، بتوانند رابطه آنرا با رژيم ملايان انكار كنند.
شيوه هاي انتقال اسلحه هاي قاچاق
1. هوايي:
1) از ايران به سوريه:
واحد 190 از پروازهاي مسافربري و نظامي بين ايران وسوريه که از عراق رد مي شوند جهت قاچاق هزاران تن اسلحه براي رژيم بشار اسد وحزب الله لبنان تاكنون استفاده كرده است (مالكي همكاري بالائي با واحد190 داشت و هادي عامري كه خودش از عوامل مستقيم نيروي قدس سپاه است بعنوان وزير راه در عراق مانع بازرسي هائي ميشد كه احتمال لو رفتن اين محموله ها بشود)
شرکت هاي هواپيمايي ايراني، هما، ماهان، کاسپين و معراج در قاچاق اسلحه فعاليت داشته اند. به عنوان مثال، طي ماه هاي آوريل تا مه سال 2013، موشک هاي فاتح 110 از طريق اين محورهوايي براي حزب الله ارسال شد. اين موشک ها كه توسط اسرائيل شناسائي شد در خاک سوريه منهدم گرديد. اکثر سلاحهايي که ارتش بشار اسد وحزب الله از آن عليه مبارزين سوريه اي استفاده مي کنند از طريق اين محور به دست آنها رسيده است.
2) از ايران به لبنان:
نيروي قدس از خطوط پروازهاي مسافربري وباربري شرکت هاي هواپيمايي جمهوري اسلامي ايران که از ترکيه عبور مي کنند جهت قاچاق اسلحه وتجهيزات براي حزب الله بهره ميبرد.
3) از ايران به سودان:
واحد 190 نيروي قدس طي ماه هاي اوت الي سپتامبر سال 2012، در شش پرواز مستقيم شرکت هاي هواپيمايي هما و ماهان از ايران به سودان اقدام به ارسال صدها تن اسلحه گروههاي فلسطيني (حماس و جهاد اسلامي و ...) در نوار غزه كرده بود كه لو رفت و با حمله اسرائيل اين اسلحه ها در سودان منهدم شد.
4) از سوريه به سودان:
با توجه به موقعيت عراق در دوره مالكي كه ارسال سلاح به سوريه براي واحد 190 نيروي قدس بدون مشكل انجام ميشد، واحد 190 از فرودگاه دمشق بعنوان يك سرپل براي ارسال سلاح به نقاط ديگر مورد نظرش استفاده ميكند از جمله سلاح ها و تجهيزاتي که ميخواست به خارطوم پايتخت سودان برسد بوسيله هواپيما از تهران به فرودگاه بين المللي سوريه منتقل ميكرد، در دمشق واحد 190 نيروي قدس آنها را تحويل گرفته و از طريق پروازهاي مسافربري از دمشق به خارطوم قاچاق مي كند. بخشي از اسلحه و تجهيزات مختص تشکيلات و سازمان هاي تروريستي فلسطيني در نوار غزه و بخشي از آن به دولت شمال سودان اختصاص دارد.
محورهاي دريايي:
1. از ايران سودان:
واحد 190 از کشتي هاي غير نظامي جهت قاچاق اسلحه از ايران به سودان استفاده مي کند. اسلحه هاي مذکور در بندر پورت در سودان تخليه شده، به مصر برده مي شود و از آنجا از طريق شبکه هاي قاچاق به نوار غزه مي رسد. به عنوان مثال، در ماه مارس سال 2014، ارسال ده ها تن اسلحه ومهمات از رژيم ملايان به سودان براي انتقال به فلسطين، که در يک کشتي تجاري به نام KLOS-C بارگيري شده بود توسط نيروي دريايي اسرائيل افشا شد. اين محموله شامل 40 راکت دور برد ساخت سوريه از نوع M-302 بود. واحد 190، راکت هاي ساخت سوريه را انتخاب کرده بود تا رد پاي رژيم در اين قاچاق ديده نشود.
2. از ايران به يمن:
واحد 190 بوسيله کشتي اقدام به ارسال اسلحه به يمن براي حوثي هاي اين کشور مي کند. در ماه ژانويه سال 2013، نيروي امنيتي يمن کشتي به نام GEHAN-1که حامل اين اسلحه ومهمات بود را دستگير کرد. در اين کشتي 40 تن اسلحه شامل موشک هاي ضد تانک و ضد هواپيما افشا شد. در ماه اکتبر سال 2009 ، نيروي دريايي يمن يک کشتي به نام "ماهان1" را که پرچم جمهوري اسلامي ايران بر آن به اهتراز در آمده بود را متوقف کرد. اين کشتي حامل موشک هاي ضد تانکي بود که توسط نيروي قدس براي حوثي هاي يمن فرستاده شده بود.
3. از سوريه به مصر:
در ماه مارس سال 2011 نيروي قدس 50 تن اسلحه را بوسيله يک کشتي به نام ويکتوريا را به مصر فرستاد، با اين هدف که اسلحه هاي مذکور از مصر به نوار غزه قاچاق شود. نيروي دريايي اسرائيل بر اين کشتي مسلط شد ودر کانتينرهاي آن، در کنار کالاها معمولي، موشک هاي ساحل به درياي C-704 ساخت جمهوري اسلامي ايران را افشا کرد.
4. از ايران به آفريقا:
در ماه اکتبر سال 2010، واحد 190 نيروي قدس اقدام به ارسال 13 کانتينر اسلحه از ايران به گامبيا نمود. محموله مذکور در نيجريه از يک وسيله نقليه به ديگري منتقل شد وتوسط نيروي امنيتي نيجريه گرفته شد. اين محموله شامل چندين تن اسلحه از جمله خمپاره هايي به قطر 120 ميليمتر و راکت هايي با قطر 107 ميليمتر بود. اين جريان موجب بحران سياسي بين ايران و چند کشور آفريقايي ، و باعث دستگيري شماري از عاملين نيروي قدس در نيجريه گرديد.
5. از ايران به سوريه و لبنان:
در ماه نوامبر سال 2009، واحد 190 نيروي قدس 36 کانتينر حاوي اسلحه را براي حزب الله لبنان از ايران به بندر لاذقيه سوريه فرستاد. اين کانتينرها به هدف رد پا گم کردن در کشورهاي دبي و مصر از يک وسيله نقليه به ديگري منتقل شده و در يک کشتي تجاري به نام FRANCOP بارگيري شدند. اين کشتي توسط نيروي دريايي اسرائيل توقيف شد. در اظهار نامه اين کانتينرها ثبت شده بود که حاوي پلي اتيلن ميباشند و ولي آشكار گرديد که 500 تن اسلحه در آن جاسازي شده است.
محورهاي زميني:
1. بوسيله کاميون از ايران به سوريه:
طي سال هاي اخير واحد 190 در قاچاق اسلحه، تجهيزات ومهمات ممنوع الصدور از ايران به سوريه براي رژيم بشار اسد و حزب الله فعاليت چشمگيري دارد.
2. بوسيله قطار از ايران به سوريه از راه ترکيه:
در ماه مه سال 2007 چندين کانتينر نيروي قدس که بوسيله قطار از راه ترکيه به سوريه فرستاده شد که حاوي جنگ افزارهايي (خمپاره 122 ميليمتري، مواد منفجره و غيره) بود. اين کانتيترکه ظاهرا براي حزب الله لبنان فرستاده شده بود افشا گرديد. روي بارنامه اين محموله امضاي يکي از عوامل برجسته نيروي قدس به نام بهنام شهرياري به نمايندگي از طرف شرکت پوششي "شهرياري تريدينگ با مسئوليت محدود" ثبت شده بود.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر